Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Toyota Corolla AE82 4AGZTE
Autor Wiadomość
Sznaps 


Auto: AE82 Twincharged
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 334
Skąd: Wawa
Wysłany: 2010-11-26   Toyota Corolla AE82 4AGZTE

Hej

Zachęcony przez jeerego wrzucam swoje białe boje. Autko kupiłem w 2008 będąc nakręconym na zakup czegoś co jest napędzane silniczkiem 4age. Już na jeździe próbnej wiedziałem że czeka mnie z tym bolidem ciekawa przyszłość. Po około roku stwierdziłem że czas na remont z małym bonusem ze względu na dwie nękające mnie wady mojego autka - rdzy i słabego momentu. Potem już wszystko potoczyło się lawinowo i finansowo i pod względem wykonanej roboty. Trwało to wszystko ponad rok ale już w tym sezonie udało się trochę pojeździć.

Zapraszam do Oglądania :-)

2010

MODEL: Toyota Corolla AE82 GT 1986, 3d
SILNIK:
Było: 4a-ge, lekkie koło zamachowe, wałki pipercams 270-tki
Jest: 4a-gze z levina AE101 GT-Z (wersja JDM najmocniejsza z seryjnych silniczków z rodziny 4a-ge), odświezony, większe kółko kompresora
UKŁAD DOLOTOWY: był stożek jest pucha seryjna, w toykach moim zdaniem seria lepsza od wynalazków
UKŁAD WYDECHOWY: 2,25 kwasowa przelotówka, kolektor obx-a
ELEKTRONIKA: wystrojony ecumasterem
UKŁAD NAPĘDOWY: skrzynia E58 z levina AE101 GT-Z, szpera, sprzęgło Radzikowski, półośki custom
ZAWIESZENIE: sprężyny H&R, amory utwardzone, T1R, wszystkie elementy gumowe wymienione na poliuretany, tylny i przedni stabilizator Whiteline'a
UKŁAD HAMULCOWY: z przodu tarcza 275mm, hydrauliczny ręczny, większe serwo, przewody twarde, regulator siły hamowania
BODY-KIT: seria ... no może poza maską :-/ też będzie seryjna za chwil kilka :-)
ŚRODEK: aku z tyłu, flokowana deska, odnowiona kierownica i podsufitka, brak kanapy poza tym wyczyszczona seria
CAR-AUDIO: NIGDY!
INNE: wytrzebienie z rdzy, obspawanie, lakier, waga auta obecnie 970kg
MOC:
Było: 126ps, 149Nm (4a-ge)
Jest: 182ps, 236Nm (4a-gze)
Status: Koniec etapu pierwszego, co dalej czas pokaże

Hmm co by tu jeszcze. Więcej trochę zdjęć znajduje się tutaj

Tak autko wyglądało po zakupie:


Dawca:


Przygotowania silniczka:


Rozkładanie na części:


Blacharka (to był koszmar!!! - najdłuższy proces)



Lakierowanie:


Składanie:






Wreszcie!:






Poglądówki jak jeździ:

0-140 nakręcone przez pasażekę trochę się trzęsie :-)


elastyczność na 4-ce i kawałku 5-tki:


podsumowanie 2010


2011

Niewielkie zmiany i głównie zabawa na pojeżdżawkach.
ZAWIESZENIE: gwint BC racing.
Status: Na koniec 2011 dokładamy turbinkę(TD05 z evo X) i robimy twincharga. Wszystkie elementy już są trzeba tylko znaleźć czas odpowiedni. Zakładamy semi sliki i w 2012 jak wsio pójdzie dobrze pojeżdżawki fun.












2012

SILNIK:
- zmiana wtrysków na 440cc
- chłodnik oleju mocal z relokacją filtra oleju
- intercooler na przód
- custom kolektor dolotowy
- dołożone do kompresora turbo z evo X, TD05H-12G
- Standalone EMU - strojenie macpl + szerokopasmowy knock, egt, el. boost controller ....





Wykres samego twincharga 1.2b:






80-200 na 4-ce


100-200 na 5-tce


100-200


0-100, 0-180 w jednym rzucie


2013

SILNIK:
- założone fajkocewki

Twinchargowy system staje się kompletny gdyż dokładamy bypass valve. W momencie gdy supercharger zostaje wyłączony, bypass się otwiera pozwalając turbinie ciągnąć świeżytkie powietrze przez drugi dolot. Boost nadal na 1.2b



0-200


100-200 3-ka i 4-ka


80-200 4ka


100-200 5ka





Ostatnio zmieniony przez Sznaps 2013-11-07, w całości zmieniany 44 razy  
 
 
Yeti 


Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 2019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-26   

samochód lepszy niż nówka, ale to musi latać...
_________________
イエティ
 
 
Kleju 


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 589
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-11-26   

Kurde jest duże WOW 8-) Auto wyszło super.
Levin też ładny... był :mrgreen:
_________________

 
 
KAMILcom 
intercooler turbo


Auto: Charade 1.0
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 719
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2010-11-26   

skądś ją kojarze ;-) intercooler wystarcza do tej mocy? w gtti jest identyczny i przy seryjnych 100KM ma problemy. przydał by sie jakiś FIMC
_________________
size is nothing... boost is EVERYTHING
 
 
RAPID23 


Auto: 740iL, Yamaha YZF-R1
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 153
Skąd: ok.Warszawy
Wysłany: 2010-11-26   

Super autko, gratki ;)
 
 
Sznaps 


Auto: AE82 Twincharged
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 334
Skąd: Wawa
Wysłany: 2010-11-26   

Dzięki za komentos muczaczos :-)

KAMILcom,
Nie będzie FMICA bo nie chcę generować żadnego opóźnienia w doładowaniu(a tym skutkuje długie orurowanie do coolerka z przodu). Na początku sezonu 2011 zawita pod maskę wodny intercooler i wtedy też swoje miejsce znajdzie wreszcie biała maseczka bez "garnka" :-)

Ograniczenie tego TMICA wbrew pozorom nie jest tak łatwo osiągalne. Trzeba trochę czasu spędzić na wyższych obrotach żeby cokowiek odczuć. W pozatorowych warunkach nie ma się czym martwić.
_________________
www.cultrides.com - online ranking of most cult and desired production cars
 
 
Ali-En 


Auto: N14 GTi Neo VVL
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 317
Skąd: Opole
Wysłany: 2010-11-26   

Piękny slleper! No i kolejna nie honda :-P :mrgreen:
_________________

Japonia: kraj kwitnącej wiśni
Polska: Kraj kwitnącej lipy....

 
 
 
rastle 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 1645
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2010-11-26   

SznapS napisał/a:
...I wtedy też swoje miejsce znajdzie wreszcie biała maseczka bez "garnka" :-) ...


I wtedy zniknie jedyny element, ktory mi sie nie podoba :mrgreen:
 
 
jeere


Auto: AE82GT
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 397
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-11-26   

Jest stare, jest szybkie, jest białe, jest Toyota i jest git :)
_________________
Fotografia reklamowa|ślubna|reportaż - www.moodoke.pl Szkolenie psów - www.bialypies.pl
 
 
ml3k0 


Auto: kiedyś będzie
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 470
Skąd: Racibórz/Wrocław
Wysłany: 2010-11-27   

Zajebiście się prezentuje to fakt, ale mam pytanie czemu nie ae101 wg mnie też fajnie wygląda?
 
 
gaseb 


Auto: FN2 & SB3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 7432
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-27   

Gratulacje za wklad pracy! Wyszlo extra, dobrze, ze wroci biala maska.
_________________

 
 
Sznaps 


Auto: AE82 Twincharged
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 334
Skąd: Wawa
Wysłany: 2010-11-27   

ml3k0 napisał/a:
Zajebiście się prezentuje to fakt, ale mam pytanie czemu nie ae101 wg mnie też fajnie wygląda?


Trudno powiedzieć. Stare toyoty mają to "coś". Kiedy szukałem tego autka skupiałem się głównie na e9 a trafiło się e8. Pierwsza jazda i już wiedziałem że to jest to. Takie autko daje poczucie lekkości i w ogóle super się nim jeździ. Levin owszem fajnie wygląda ale to już nie to :-)
_________________
www.cultrides.com - online ranking of most cult and desired production cars
 
 
Japoniec 
:) The champ is here


Auto: Fiat 126p Maluch Trophy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 4060
Skąd: Sopot
Wysłany: 2010-11-27   

Bardzo się cieszę że mamy tu coraz więcej użytkowników toyoty. 180 koni w takiej lekkiej budzie to musi świetnie śmigać.
_________________
Zaburzenia Narcystyczne
Idiolatria

Od lat bawią mnie do łez.
 
 
Gansan


Auto: Impreza Blobeye
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 936
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 2010-11-27   

Te corolle sa piekne! A z tym silnikie mmusi altac jak samolot! Gratz wlozonej pracy bo auto wyszlo mega!
_________________
Silver Blobeye
 
 
PaBBlos 


Auto: s14a
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 462
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-11-27   

Ogrom pracy włożonej, a efekty powalają, toyka jak nówka. Szacuneczek ;-)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna