UWAGA !!!
Ten temat proszę traktować jako przestrogę, gdyby któremuś z Was zachciało się starego "kultowego" Nissana
Na S14 chorowałem od bardzo dawna. Jednak dopiero rok temu stałem się jego "szczęśliwym" posiadaczem
Auta szukałem ponad pół roku. Pierwsze obejrzane sztuki w PL pozostawiały wiele do życzenia, więc postanowiłem poszukać dalej no i trafiła się
Niestety auto więcej stoi niż jeździ..., ale po kolei
MODEL
- NISSAN 200SX S14A RACING
SILNIK
- SR20DET
- Ecumaster EMU + moduł Bluetooth
UKLAD DOLOTOWY
- Fmic + rury z nierdzewki
- Stożek KN
- Blow Off HKS
- Turbo Hybryda Lancer EvoX
UKLAD WYDECHOWY
- Przelot 3" na tłumikach Apexi
- Kolektor z nierdzewki
INNE
- Wtryski 550
- Pompa paliwa DW200 + wiązka
- Nowa wiązka silnikowa pod EMU
- Czujniki ( Temp. Oleju, Ciśnienie Oleju, EGT, AFR, Temp. w dolocie IAT, czujnik stuku)
- Parametry silnika wyświetlane na tablecie
UKŁAD HAMULCOWY
- Zaciski Brembo 6 i 4 tłoki
- Tarcze Lexus ISF 360mm i 340mm
- Custom adaptery
- Przewody w oplocie PizzaBrakes
- Pompa bm57
ŚRODEK
- Kubełki Recaro
- Plastiki pomalowane w czarny mat
- Czarny dywan
- Kiera Personal Grinta
- Gała Nismo
ZDJĘCIA
Miało być pięknie i kolorowo więc przez zimę 2014 zacząłem zbierać klamoty
Trafiły się nawet moje wymarzone koła, co prawda do renowacji ale są
RAYS VOLK TE37
Wiosna 2015 zakładała szybki plan...
Wywalamy cały zawias, napędy, przewody paliwowe i hamulcowe, bak itp...
Piaskujemy i malujemy proszkiem wszystko co się da, wrzucamy gwint ISC, komplet poliuretanów na cały zawias itp
I priorytet!!! Poprawiamy konserwację podłogi, która została zrobiona jeszcze za poprzedniego właściciela w DE ok 2 lata temu
No i tu się zaczęło...
Po wstępnym rozszlifowaniu okazało się, że pod konserwacją siedzi ruda której ktoś wcześniej nie usunął
W tym momencie wszystkie tjuningi poszły w odstawkę, a ja samodzielnie postanowiłem ratować podłogę ...
Zaczęło się szlifowanie...
Dużo szlifowania.....
Po dokładnym oczyszczeniu podłogi, smarowaniu jej odrdzewiaczem NOXUDOL (naprawdę daje radę), ponownym czyszczeniu i ponownym odrdzewianiu, i tak aż do skutku czyli żywej blachy... Poszedł podkład reaktywny
Następnie epoksyd po którym spód wygląda jak nówka z salonu i aż szkoda go zakrywać konserwacją
Na koniec wszystkie zgrzewy, łączenia blach na zakładkę itp zostały pokryte masą poliuretanową
Auto od kwietnia stoi na kobyłkach rozbebeszone. Z racji, że robię wszystko sam i praktycznie nie mam wolnego czasu strasznie długo to trwa, ale powoli działam
_________________
Ostatnio zmieniony przez CEZAR86 2018-05-20, w całości zmieniany 6 razy
Jakich materiałów lakierniczych użyłeś (firmy) podkładów? Nie pogryzło się?
Ostatnio nie zalecają reaktywnego i epoksydowego razem...
Jeśli nie będziesz kładł jednego na drugi zbyt szybko to nic się nie pogryzie
Z racji, że nie mam czasu dla niego to sytuacja wyglądała tak, że reaktywny miał tydzień na wyschnięcie, później epoksyd ok 2tyg i dopiero po ok 3-4 tygodniach poszła na to konserwa. Wszystko było dokładnie obejrzane i nic się nie zgryzło.
Co do specyfików:
1. Przed podkładem reaktywnym NOXUDOL RUST EATER, szlifowanie, ponowanie noxudol, szlifowanie... i tak do skutku aż do żywej blachy
2. Reaktywny 2 warstwy
3. Epoksyd 2 warstwy
4. Konserwacja 2 warstwy
Używałem specyfików NOVOLA, nie wiem czy to dobra firma czy nie... czas pokaże
Auto: gc8
Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 105 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-22
thx, u mnie tak źle nie jest, raczej drobne ogniska ale chcę zrobić to dobrze tak żeby na jakiś dłuższy czas móc zająć się ciekawszymi aspektami posiadania tego auta
Na elementy zawieszenia stosuję NOVOL i jakoś na razie nie mam zastrzeżeń.
Na podwodzie rozważam to samo. Do samej konserwacji użyję TECTYL
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum