Auto: #Zeto Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 3025 Skąd: kraj kwitnącej lipy
Wysłany: 2017-11-13
a co ma sie stać?
oczywiście,że nic.. możesz jeszcze po drodze zrobić płukankę
_________________
zimon
Dołączył: 10 Kwi 2019 Posty: 6 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-15
Zwykle kieruje się zaleceniami producenta i jeszcze się na tym założeniu nie przejechałem.
Czasami po prostu lepiej jest zainwestować w trochę lepsze jakościowo podzespły, których żywotność jest zwykle dużo dłuższa. Proponuję sprawdzić jeszcze tutaj pod linkiem: https://motoszef.pl/
Witryna na której można znaleźć trochę więcej informacji z tego zakresu.
Bry. Wiem, że z olejem jest jak z browarem - każdy leje co innego i uważa, że to co on leje jest najlepsze, aaaale się zapytam
Cały poprzedni sezon amatorskich upalanek lałem Valvoline VR1 Racing 5W-50. Zmiana co 2-3 imprezy w zależności od tego ile tych wyjazdów miałem w miesiącu. W aucie nie mam wskaźnika temp oleju (jeszcze...) ani chłodzenia oleju (raczej nie będzie, to tylko hondowe D15+minime i aż tak mi nie zależy).
A potem wchodzi mój kolega cały na biało i mówi, że lał kiedyś ten olej do byłego auta (Sr20 turbo z chłodzeniem oleju) i średnio był z niego zadowolony bo:
1. Łapał wysokie temp w ok. 130 stopni, mimo chłodnicy oleju
2. Bardzo wolno wytracał temp po zagrzaniu
Ów kolega zmienił olej na Shell Helix Ultra Racing 10W-60 i sytuacja bardzo się poprawiła, niższe temp maksymalne, plus dużo szybsze schładzanie.
Wiem, że porównuje tu trochę jabłka z pomarańczami (D15 NA vs Sr20 turbo) ale tak coś mi się wydaje, ze jak w jego silniku ten olej średnio się sprawował, to pewnie u mnie też można zalać coś lepszego. Docelowo pewnie wypróbuje tego Shella 10W60, ale to dopiero w cieplejszych miesiącach, bo jednak na temp w ok. 5-10 stopni, a takie mogą się jeszcze trafić w kwietniu i maju, raczej wolałbym coś "grubszego".
Przechodząc do pytania: co polecacie do upalania o paramterach zbliżonych do 5w50? Czy nie przejmować się i brać 10w60? Jeśli 10w60 to może macie jakieś inne sprawdzone typy niż shell? Chętnie poczytam jakie macie sprawdzony oliwy do upalania
W D i B serii obojętnie jaki olej zalejesz to po kilku kółkach będziesz miał ponad 130 stopni. Niestety kolektor wydechowy idący parę cm od miski nie pomaga. Ja leje do Integry Millersa 5W40 NT+, który jest olejem praktycznie wyczynowym, kosztującym 330zł za 5 litrów a grzeje się tak samo jak każdy inny olej jaki miałem, Valvo 5W50 też
_________________ VTEC CUP POLAND - Ogólnopolska liga time-attack dla hondziarzy!
A do EP3 jest jakiś cudotwórczy olej? Ja leję Fuchsa 5w40 race pro s. Niedługo pewnie wymiana i się zastanawiam czy zmienić na jakiś inny czy lać to samo, nie mam odczytu temperatury więc ciężko coś powiedzieć czy dobrze czy źle się zachowuje.
W D i B serii obojętnie jaki olej zalejesz to po kilku kółkach będziesz miał ponad 130 stopni. Niestety kolektor wydechowy idący parę cm od miski nie pomaga. Ja leje do Integry Millersa 5W40 NT+, który jest olejem praktycznie wyczynowym, kosztującym 330zł za 5 litrów a grzeje się tak samo jak każdy inny olej jaki miałem, Valvo 5W50 też
Możliwe że grzeje się tak samo,ale myślę że Millers silnik przy tej temperaturze chroni jednak lepiej.
Co do temp, panowie dobrze mówią - może i większość marek osiągnie te 130 stopni po kilku kółkach, ale z drugiej strony, lepszy olej zachowa swoje właściwości przy tej temp.
Poczytałem jeszcze trochę sam o tych olejach, podobno 10W60 w Hondzie to zło, prawda to?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum