Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: gaseb
2015-10-22
Honda EG + D15B FunSetup
Autor Wiadomość
johnnyg 


Auto: Eg3 Civic
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1794
Skąd: pe do eń
  Wysłany: 2015-10-22   Honda EG + D15B FunSetup

Wszystko oczywiście bardziej JDM niż pieprzony ryż kleisty. Autko czasem wkurza swoja bezkompromisowością w codziennej jeździe, jednak gdy przychodzi czas, daje kupę radości z jazdy


Karoseria: EG3, 1993

Silnik:

D15B JDM 3-stage VTEC (+ po kapslu JDM:Option na każdym zaworze VTECa)

Układ dolotowy:
Kolektor ssący D16W4
Password:JDM Power Chamber Carbon+odgrodzenie laminatowe i doprowadzenie zimnego
Przepustnica B18C JDM

Układ wydechowy:
4-2-1 Chińczyk owinięty bandażem termo białym
2 cale po całości z kwasu T304 - ItalInox by TTG
tłumik środkowy M-TECH , końcowe M-TECH OEM Look

Elektronika:
ECU przerobiony by TTG
-VTEC #1: 2500 obr/min
-VTEC #2: 5500 obr/min.
-Sztywt lajt : 7200 obr/min
-Odcinka 7500 obr/min.
Wskaźniki Autogauge SM:
-ciśnienie oleju
-temperatura oleju

Napęd
Skrzynia biegów S8G JDM + 3,4 z CRX + FD 4,25 + 5 bieg 0,708
Sprzęgło było XTD stage 3 (wytrzymało 2 lata) , jest: EXEDY Oem
Opony przód :Yoko Parady, tył: Hankook Ventus RS-2 /195/50/15
Felga: Enkei RS 15X6,5 ET32

Zawieszenie:
Gwint AP
Poli Strongflex czerwień (80 ShA)
wszystkie wahacze i końcówki 555
Stabilizator przód 25mm z MB6(tyle wyszło na suwmiarce)
Stabilizator tył 12mm - EG5


Hamulce:

p:262 brembo+ferodo
t:239 brembo + ferodo
oplot (tak dla jaj w sumie bo do takich hampli to wiesz)

Body:
Lotka Spoon (Zoner)
Dokładka przedniego zderzaka poliuretan Spoon Style
Wizual Pixel Camo

Panda JDM trzyma zderzak wespół z bumper fastenersami
ClearBlack
Klapa na kwadratową tablicę - laminat
Smoked Clear Amber Lights JDM-Option


Środek:
-Rollbar
-Fotele del sol
-czarne wnętrze - deska Pro-Tec
-Podłokietnik OEM
-zegary Moman Spoon Style fakin fejk
-Akumulator zamiast koła zapasowego
-Carbon JDM bezel
-Został mi jeden VTEC Solenoid COVER to se nim samochodową zapalniczke skołwerowałem
-dywaniki są czerwone

Car-Audio:
Radio firmy kenwood i są głośniki w drzwiach JBL


Inne:
Jeździ względnie szybko jak na 1,5, w zakrętach bardzo poprawnie, brakuje solidnego strojenia

Moc:
Seria 130/143
Obecnie: 139/143


Zdjęcia:
finalnie:




tu jeszcze z maską w stanie surowym i dokładką MB6:










_________________
Obłędem jest dawać się bezwładnie ponosić słowom nie słysząc ich.
Ostatnio zmieniony przez johnnyg 2017-04-26, w całości zmieniany 16 razy  
 
 
Twisted 


Auto: GX61
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 414
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-22   

Zrób jakieś porządne zdjęcia i wrzuć na jakiś hosting typu imgur, bo auto mimo, że z świetnym setupem i nowym lakierem wygląda jakby było trochę już dojechane. ;-)
Nie znam się na tych d-seriach 1.5, ale jara mnie niezmiernie co tacy jak Ty potrafią z niej wykrzesać. :-P
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2015-10-22   

można by Johny ten setup jeszcze ciut bardziej dopracować :) Wg mnie tam brakuje prawdziwego wydechu 2,25 (chyba trochę strzeliłeś sobie w kolano zmieniając 2,36 Janikowo na te 2"), zmienić dolot ( :-P ) no i faktycznie to wystroić, bo mapę masz jakąś z palca więc pewnie po prostu seria z6? Pokazuje to wyniki Nm, powinno być śmiało pod 160 bo nawet eco-vteci na seryjnym wałku tyle pokazują.
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10097
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-10-22   

2,25 do d15? :mrgreen:
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2015-10-22   

oczywiście. Ale prawdziwe 2,25 czyli 57mm po zewnątrz. 60 miał już Grucha wcześniej, bo takiego mamy 'poznańskiego tunera' wydechów, który za psi pieniądz robił cały wydech ze stali aluminiowanej. Nazywał je 2,25 i faktycznie tyle miały, ale w środku. Po zewnątrz 60. I co, auto latało jakieś tam 15tki jak dobrze pamiętam, także do wolnych nie należało :) U siebie w eco mam 2,16" i na ecowałku lata jak głupie (oczywiście jak na ecovteca :D ) więc wiesz jakie jest moje zdanie o średnicach wydechów w Hondach - lubią duże :mrgreen: Dlatego też do Ciebie nic innego niż 2,5.
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
johnnyg 


Auto: Eg3 Civic
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1794
Skąd: pe do eń
Wysłany: 2015-10-22   

Strojenie było by Merfi, też było mi smutno z powodu wyniku zwłaszcza Nm, należy mu się, ale nie mogę się zebrać w sobie.

Kwestia wydechu, faktycznie, wcześniej miałem 2,36 na giętarce z tyłka rura ocynk, no i tam wynik na hamowni był chyba 143KM/145Nm także parę kuni ućkło wstawiając 2,0;]. Kierowałem się wynikiem Nika, który na doprężonym d15 z wałkami śmigał na 2 calach i miał całkiem niezłe wyniki Nm.. Cóż, my bad ;)

Zdjęcia są jakie są, bo w większości robione komórką, jakoś nigdy nie było czasu na sesję zdjęciową :D
_________________
Obłędem jest dawać się bezwładnie ponosić słowom nie słysząc ich.
 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10097
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-10-22   

No dobra, max moc/moment większa, a w środkowych/niskich zakresach obrotów?

Jak działa ten 3-stage VTEC?

Fawor napisał/a:
więc wiesz jakie jest moje zdanie o średnicach wydechów w Hondach - lubią duże Dlatego też do Ciebie nic innego niż 2,5.

Jasne że wiem, biorę je pod uwagę. :-)
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2015-10-22   

Limon, pamiętaj że maks moment jest właśnie w średnich zakresach :D

3 Stage to połączenie eco i prawdziwego vtec'a w jednym. Jeden solenoid przełącza najpierw z 12 na 16v (jak w eco), a drugi na 16v dopina wyższą krzywkę.
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
johnnyg 


Auto: Eg3 Civic
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1794
Skąd: pe do eń
Wysłany: 2015-10-22   

Limon napisał/a:
No dobra, max moc/moment większa, a w środkowych/niskich zakresach obrotów?

Jak działa ten 3-stage VTEC?

Fawor napisał/a:
więc wiesz jakie jest moje zdanie o średnicach wydechów w Hondach - lubią duże Dlatego też do Ciebie nic innego niż 2,5.

Jasne że wiem, biorę je pod uwagę. :-)


Limon, owszem- masz rację, na wydechu o większej średnicy dół był gorszy niż na aktualnym wykresie, natomiast to przy wartościach przy których jest mi to obojętne tj do ok 3tys obr. było słabiej, a potem już tylko lepiej. Wykres na 2,25 był też trochę brzydszy (może przez to że kłóciły sie przepływy laminarny z turbulentnym?nie wiem jaka jest liczba Reynoldsa dla spalin :D ) , ale wyniki pokazywał lepsze. Warunki pogodowe na korzyść 2 cali.

Również nie zgadzałem się z tą opinią, zapłaciłem 1500PLN żeby się przekonać jak to jest:D

<2500 obr - 12v , <5500obr - 16v , >5500obr - ostra krzywka 16v (takie połączenie d15z6 + d16y8 )
_________________
Obłędem jest dawać się bezwładnie ponosić słowom nie słysząc ich.
 
 
wisnia8686 


Auto: CIVIC EJ9 & DC5 Type R
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 547
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-10-22   

fajne autko tylko, czy oby na pewno ten dział ;)
_________________
HONDA TEAM BYDGOSZCZ
 
 
 
Marker 


Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 802
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-22   

wisnia8686 napisał/a:
fajne autko tylko, czy oby na pewno ten dział ;)


no właśnie.. ten dreszczyk co się zastanie otwierając temat Civica w Projektach :mrgreen:
 
 
johnnyg 


Auto: Eg3 Civic
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 1794
Skąd: pe do eń
Wysłany: 2015-10-22   

wisnia8686 napisał/a:
fajne autko tylko, czy oby na pewno ten dział ;)

no kolegów wśród adminów to ja tutaj nie mam:D. Auto ma więcej fruktów z japonii niż połowa civiców tu razem wzięta no ale.. Ale ma gorsze zdjęcia :D , spoko, płakać nie będę w razie takiej sytuacji, świadectwo samemu sobie wyda ten kto decyduje 8-)
_________________
Obłędem jest dawać się bezwładnie ponosić słowom nie słysząc ich.
Ostatnio zmieniony przez johnnyg 2015-10-22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2015-10-22   

Oj błagam...kilka aut niżej jest seryjna Impreza z wydechem i felgami..W projekcie liczy się ilosć przeprowadzonych modyfikacji czy sama baza wyjściowa? Bo dla samych baz wyjściowych powstał chyba Szpan i Radosław.
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10097
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-10-22   

johnnyg napisał/a:
Auto ma więcej fruktów z japonii niż połowa civiców tu razem wzięta no ale..

Chyba trochę popłynąłeś ;-) ale jestem za tym, żeby tutaj został.
 
 
wierzba 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 3637
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2015-10-22   

albo nie wypisałeś tych fruktów albo ja tak dużej ilości nie dostrzegam ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna