Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Toyota MR-S Race car
Autor Wiadomość
onyxgt28 

Dołączył: 17 Maj 2016
Posty: 38
Skąd: w-wa
Wysłany: 2020-01-16   

Tommi01 napisał/a:
coś powoli się dzieje
rollcenter poprawiany z tyłu to teraz czas na przód


Też tak kiedyś myślałem, zwłaszcza że sporo tego typu rozwiązań jest sprzedawanych na rynku.
Jednak jest to błędne założenie. Dopiero ten artykuł mi to uzmysłowił, a właściwie rysunki.

http://pinderwagen.com/bu...ljoint-spacers/

Więc albo powinieneś użyć dłuższych sworzni albo zmienić punkt mocowania na zwrotnicy, aby skorygować roll center ;)
 
 
Exiu 


Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 328
Skąd: Rydultowy
Wysłany: 2020-01-16   

onyxgt28 napisał/a:
Tommi01 napisał/a:
coś powoli się dzieje
rollcenter poprawiany z tyłu to teraz czas na przód


Też tak kiedyś myślałem, zwłaszcza że sporo tego typu rozwiązań jest sprzedawanych na rynku.
Jednak jest to błędne założenie. Dopiero ten artykuł mi to uzmysłowił, a właściwie rysunki.

http://pinderwagen.com/bu...ljoint-spacers/

Więc albo powinieneś użyć dłuższych sworzni albo zmienić punkt mocowania na zwrotnicy, aby skorygować roll center ;)



Czytalem juz wczesniej ten artykul, zastanawialem sie nad dorobiem sworzni w ten sposob, zeby czpien wydluzyc, ale jakos tak balem sie, ze nie bedzie to za mocne, a dwa w artykule jest ciut inne rozwiazanie bo podkladka jest przy wachaczu, a nie pod sama "kula" sworznia jesli chodzi o te sworznie co ma Tommi to nawet gdyby nie poprawialy rollcentera na tyle dobrze ile powinny to znam przynajmniej 5 powodow dla ktorych bym je zastosowal :)

-promien pracy wachacza z drazkiem kierowniczym wraca do wartosci mniej wiecej seryjnych, a wiec przy obciazeniu zawieszenia zbieznosc nie zmienia sie wzgledem tego co ustawi sie na zbiesznosci,
-zmienil sie kat pochylenia sworznia zwrotnicy wiec mozna zastosowac kolo z wiekszym et
-kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ciut sie powiekszyl
-kolo mniej ucieka w pozytyw na ostrych zakretach
-no i najwazniejsze u mnie ze przy montazu twardych sprezen moglem na sworzniu obnizyc sobie auto o 15mm

No i najwazniejsze bo teroria teoria, ale w praktyce wyglada to tak, ze auto skreca jak pojebane.

Jeszcze nie jestem w stanie obliczac roll centerow itd itp, wiec jak dojde do granicy tego co mam to bede kombinowal dalej nad popoprawa pracy zawieszenia :) na dzien dzisiejszy mam pare pomyslow :)
 
 
WojtekMR

Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 375
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2020-01-16   

https://www.facebook.com/...?type=3&theater
tak jest ok? sworzeń oczywiście jest dłuższy
 
 
Tommi01 


Auto: MRS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: tarnow
Wysłany: 2020-01-18   

onyxgt28 napisał/a:
Więc albo powinieneś użyć dłuższych sworzni albo zmienić punkt mocowania na zwrotnicy, aby skorygować roll center


odczucia w jezdzie dużo się zmieniły . pojezdzę na tym chwile i pózniej zmienię na dłuższe sworznie i zobaczmy co się dalej pozmienia

wpadły home made regulowane wahacze
img_20200102_180417 by Tomasz Ćwiklik, on Flickr


i jako że temat z widebody jest zawieszony to musiałem wymyślić coś innego . uniwersalne flary odpadają .... szukałem blacharza który zrobił by błotniki z blachy oem style niestety nikt takiego czegoś się nie podejmie .... wiec wymyśliłem coś innego :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
img_20200116_203407 by Tomasz Ćwiklik, on Flickr

img_20200116_203417 by Tomasz Ćwiklik, on Flickr
_________________

 
 
 
Exiu 


Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 328
Skąd: Rydultowy
Wysłany: 2020-01-18   

Wedlug mnie ogien poszerzki :) skladaj skladaj :) bo kwiecien tuz tuz
 
 
Bajcarek 


Auto: S2000, GT-R R35, AE86
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 2099
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2020-01-18   

Spoko ten błotniczek, teraz tylko to jakoś dopasować/spasować i na gotowo będzie sztos wyglądać i co ważniejsze, działać... 8-)
_________________
☆ ☆ ☆ S2000 AP1 ☆ ☆ ☆
☆ ☆ ☆ GT-R R35 BLACK EDITION ☆ ☆ ☆
☆ ☆ ☆ AE86 Levin '83 ☆ ☆ ☆

www.alumino24.com
 
 
Yaca 
BlackCartel.pl


Auto: FK2R, AP1-GT, EVO9MR
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 2636
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-01-19   

zajebiste te poszerzki!

btw. dziś znalezienie blacharza którzy chciałby sie bawić z naszymi "babciami" jest bardzo ciężki - customowe zabawy zabierają sporo czasu i oczywiście jest że jak ktoś ma skilla to woli naprawić świeżutki rocznik i przytulić x2 większą kasę :roll:
_________________
"if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
 
 
onyxgt28 

Dołączył: 17 Maj 2016
Posty: 38
Skąd: w-wa
Wysłany: 2020-01-22   

Exiu napisał/a:
onyxgt28 napisał/a:
Tommi01 napisał/a:
coś powoli się dzieje
rollcenter poprawiany z tyłu to teraz czas na przód


Też tak kiedyś myślałem, zwłaszcza że sporo tego typu rozwiązań jest sprzedawanych na rynku.
Jednak jest to błędne założenie. Dopiero ten artykuł mi to uzmysłowił, a właściwie rysunki.

http://pinderwagen.com/bu...ljoint-spacers/

Więc albo powinieneś użyć dłuższych sworzni albo zmienić punkt mocowania na zwrotnicy, aby skorygować roll center ;)



Czytalem juz wczesniej ten artykul, zastanawialem sie nad dorobiem sworzni w ten sposob, zeby czpien wydluzyc, ale jakos tak balem sie, ze nie bedzie to za mocne, a dwa w artykule jest ciut inne rozwiazanie bo podkladka jest przy wachaczu, a nie pod sama "kula" sworznia jesli chodzi o te sworznie co ma Tommi to nawet gdyby nie poprawialy rollcentera na tyle dobrze ile powinny to znam przynajmniej 5 powodow dla ktorych bym je zastosowal :)

-promien pracy wachacza z drazkiem kierowniczym wraca do wartosci mniej wiecej seryjnych, a wiec przy obciazeniu zawieszenia zbieznosc nie zmienia sie wzgledem tego co ustawi sie na zbiesznosci,
-zmienil sie kat pochylenia sworznia zwrotnicy wiec mozna zastosowac kolo z wiekszym et
-kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ciut sie powiekszyl
-kolo mniej ucieka w pozytyw na ostrych zakretach
-no i najwazniejsze u mnie ze przy montazu twardych sprezen moglem na sworzniu obnizyc sobie auto o 15mm

No i najwazniejsze bo teroria teoria, ale w praktyce wyglada to tak, ze auto skreca jak pojebane.

Jeszcze nie jestem w stanie obliczac roll centerow itd itp, wiec jak dojde do granicy tego co mam to bede kombinowal dalej nad popoprawa pracy zawieszenia :) na dzien dzisiejszy mam pare pomyslow :)


Miałem oba rozwiązania i jedyną wadą tego z dłuższym sworzniem to jest taka, że siła oddziałuje z większą siłą na element kulisty sworznia - z racji dłuższego ramienia. Poza tym same plusy. U mnie regulowanie pochylenia koła odbywa się na mocowaniu dolnym amora i dłuższy sworzeń pozwala na mniejszy negatyw. Dlatego lepiej zmienić pkt mocwoania zwrotnicy.


WojtekMR napisał/a:
https://www.facebook.com/MotorSportTechnology.Rzeszow/photos/a.1967144510091147/2987302221408699/?type=3&theater
tak jest ok? sworzeń oczywiście jest dłuższy


Jeżel;i jest dłuższy, to jak najbardziej :)

Tommi01 napisał/a:
wiec wymyśliłem coś innego :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Ładnie siadło :)
 
 
Tommi01 


Auto: MRS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: tarnow
Wysłany: 2020-01-24   

pierwsze przymiarki
img_20200124_110752 by Tomasz Ćwiklik, on Flickr

img_20200124_111539 by Tomasz Ćwiklik, on Flickr

o ile tył siadł spoko to z przodem będzie dużo walki żeby to jakoś wygadało ..
zachciało się laminatów :lol: :lol: :lol:
_________________

 
 
 
Lee_Liu_Te 

Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 61
Skąd: Zabki
Wysłany: 2020-01-24   

Tam dotniesz, tam przykleisz i bedzie igła :mrgreen:
 
 
Yaca 
BlackCartel.pl


Auto: FK2R, AP1-GT, EVO9MR
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 2636
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-01-24   

Tommi01 napisał/a:
zachciało się laminatów


nie zazdroszczę, laminaty potrzebują takich nakładów cierpliwości że nawet sie za takie rzeczy nie zabieram :-P
_________________
"if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
 
 
Tommi01 


Auto: MRS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: tarnow
Wysłany: 2020-02-23   

mini up
zrobiony został nowy zbiornik paliwa + pływak , wskanzik + pianka do środka
img_20200222_120445 by Tomasz Ćwiklik, on Flickr

img_20200222_124759 by Tomasz Ćwiklik, on Flickr

wpadały na tył dystanse 35mm + kute szpilki
img_20200223_132325 by Tomasz Ćwiklik, on Flickr

img_20200223_132530 by Tomasz Ćwiklik, on Flickr

img_20200223_132549 by Tomasz Ćwiklik, on Flickr

img_20200223_132612 by Tomasz Ćwiklik, on Flickr

img_20200223_132658 by Tomasz Ćwiklik, on Flickr

czekam jeszcze na przednie dokładki błotników ... od 3 tyg ...... poskładać i w kolor
ide szeroko jak japońce zobaczmy co to zmienia :shock:
:shock: :shock:




_________________

 
 
 
Karamba_DC2


Auto: DC2/S2K/Cupra300/Abarth
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 5986
Skąd: Bydgoszcz/Bremen
Wysłany: 2020-02-23   

:koniuje: :ok:
_________________
 
 
Hondata


Auto: EJ2 K20
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 1671
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-02-23   

Jak zawsze cała masa własnoręcznej roboty :-)
_________________
Jeżdżę serią... K serią... ===> Check It!! <===
 
 
Exiu 


Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 328
Skąd: Rydultowy
Wysłany: 2020-02-23   

Podziwiam :P ja poprostu wziolem rurke i zdupilem se ladnie blotniczki ;p
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna