Auto: TypeS na ropę Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 2730 Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2017-04-09
ja przerobiłem kilka silników od D przez B po K wróciłem do B, zaznaczym kilku B seryjne b18c4, doprężone b18c4, a teraz mam seryjne B16 i stwierdzam, że silnik jest w sumie najmniej istotnym elementem jeżeli rzeczywiście chcesz tylko po prostu czerpać fun z jazdy. Tym bardziej, że i tak z tego nie zrobisz torowego kilera który będzie walczył o każdą setną czasu a prawdą jest, że każde 10KM to są setne, nie sekundy. B serie to już pełnoletnie silniki (w najlepszym wypadku) więc nie ma co się dziwić, że prawie każdy kopci i pije olej. Jednak wsadzenie B serii dalej jest nieporównywalnie tańsze i mniej problemowe niż K. Chyba, że Twój portfel nie mieści się w kieszeni i prosi się by go odchudzić, wtedy nic nie jest problemowe
Jeżeli chodzi o wybór b16 vs b18, więcej będziesz używał auta do normalnej jazdy to zdecydowanie b18. W b16 do 5-6k rpm nic się nie dzieje, elastyczność nie istnieje. Do tego skrzynia s4c z lsd i masz w miarę fajny sprzęt do okazyjnego upalania i do normalnego poruszania.
Auto: jest! ;) Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 1631 Skąd: Koszalin
Wysłany: 2017-04-09
Tak jak poprzednicy. Osobiscie ze wszystkich hond jakimi jezdzilem i sluchalem uwazam ze stare b18c6 jest mistrzostwem swiata. K bedzie troche przerostem formy. B16 bralbym tylko pod katem sciganek bo klasa do 1600 a Ciebie to raczej nie interesuje. Wybor raczej prosty mysle
Miałem B18C4 i B18C6.. jedno i drugie lux! Kwestia konfiguracji ze skrzynią i jakie plany na przyszłość z taką jednostką.. co do dżwięku to VTEC w B18C6 zdecydowanie kopie zady
Dokladnie B18C4 tylko z S80 , inaczej nara...
Z tym że C4 trzeba też odetkać , a jak już to robić , to dać i tłoki i podbić CR , i juz bedzie lepiej jak w C6.
Zerknij do Gorlisia , to chyba najlepszy stosunek mocy do kosztów w Bserii
No tak, tylko jak zacznie dokoksowywać C4, s80, doprężenie, sprężynki, talerzyki etc... to robi się ładna sumka, zamiast takiej kombinowej Bserii wolałbym zdecydowanie seryjne K20 odetkane dolotem i wydechem.
Gratuluje zakupu kolejnego sedana, stajesz się potentatem w w kategorii Ferio Co do silnka, zawsze istnieje jeszcze opcja nr. 3 czyli poszukanie silnika w stanie średnim/słabym za cene adekwatną do stanu ii od razu planowac jego remont. Wtedy masz jednak większą pewność co do stanu takiego silnika. Mam wrazenie, że czasy zdrowych silników z palety dawno się skończyły...
Auto: Ferio Access Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 2003 Skąd: FG-FMI-PZ
Wysłany: 2017-04-09
Czyli jednak bardziej ku B serii B18C4 odpada u mnie z automatu, chcę całość zrobić na tip top i nie mam zamiaru wsadzać silnika, który jeździł w "angielce" B18C6 lub B18C JDM Jednak patrząc po cenach to i tak nie będzie tanio Może kupić jakiś dojechany i zrobić pełen remont? Albo znaleźć B18C w Japonii za dobry prajs i ściągać go tutaj statkiem
Co do skrzyni, Fulek pisze o S4C(zawsze ze szperą), a Wy o S80(opcjonalnie szpera). Co lepsze? S80 widzę, że ma krótsze przełożenia.
edit. nikesonmyfeet dzięki! Opcja z remontem też by była bardzo dobra, bo tak jak mówisz, wiem co mam itd.
$$Honda Fan$$, lsd w s4c było tylko z ek9 i częściej właśnie nie ma w niej lsd. Znacznie częściej jest ta szpera w s80 - chyba tylko jakieś wyjątki jej nie miały, ale w każdym dc2 powinna siedzieć seryjnie lsd
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 5759 Skąd: Bratislava
Wysłany: 2017-04-09
$$Honda Fan$$ napisał/a:
edit. nikesonmyfeet dzięki! Opcja z remontem też by była bardzo dobra, bo tak jak mówisz, wiem co mam itd.
Jeśli masz miejsce, czas i środki - chyba najlepsza opcja. Budujesz sobie powolutku dokładnie taki silnik jak chcesz, w specyfikacji jak chcesz. I na spokojnie sobie przemyślisz mody i od razu je robisz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum