Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
1996 Mercedes-Benz E 220 Diesel
Autor Wiadomość
Krychu 
Król Spamu


Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 9054
Skąd: ____________________
  Wysłany: 2017-09-24   1996 Mercedes-Benz E 220 Diesel

Przedstawiam swoją gwiazdę, którą jest przedliftowy sedan w wersji stylizacyjnej Elegance z wolnossącym dieselkiem. Nie dość, że jest to mój pierwszy niejapoński samochód, to jeszcze pierwszy diesel. W210 podobały mi się od wielu lat, jednak korozja tych samochodów nie zachęcała do zakupu.W zeszłym roku kumpel kupił przedliftowego W210 E 220 Diesel, dzięki czemu mogłem się przejechać takim autem. Spodobał mi się taki Mercedes, chociaż przy pierwszym ruszeniu miałem wrażenie jakbym wbił trzeci bieg zamiast jedynki, no cóż, wolnossący diesel o niedużej pojemności taki już jest. Jednak jak już się osiołkiem ruszyło to jakoś jechał i jazda nim była dość przyjemna, zaznałem komfortu i prowadzenia jakiego nie doświadczałem w swoich poprzednich japońskich samochodach. Postanowiłem, że jak sprzedam Hondę to kupuję W210. Udało się ją sprzedać i zaczęły się poszukiwania gwiazdy. Początkowo chciałem wolnossącego diesla i szukałem 3-litrówek, jednak nie dość, że za bardzo nie było w czym wybierać to jeszcze dowiedziałem się od Mercedesiarzy, że te 3-litrowe silniki nie były zbyt udane, a przy okazji dowiedziałem się, że nie ma się co obawiać nowocześniejszych CDI z Common Rail. Zrezygnowałem z E 300 i brałem pod uwagę również turbo diesle, dzięki czemu wybór znacznie się rozszerzył. Z wolnossaków było co prawda jeszcze sporo osiołków E220, jednak w ich przypadku pompa Lucas zniechęcała. W końcu wpadłem na ogłoszenie E220 po zmianie elektronicznej pompy Lucas na mechaniczną Bosch. Interesujące, więc pojechałem z kumplem zobaczyć tego Mercedesa, tym bardziej, że mieliśmy do niego bardzo blisko. Na miejscu okazało się, że wygląda nieźle, nie jest przegnitym złomem, silnik odpala, a auto normalnie jeździ. Była niedziela, więc zaliczkowałem by na drugi dzień przyjechać i zabrać gwiazdę na stację kontroli pojazdów gdzie okazało się, że samochód jest w lepszym stanie niż się spodziewałem. Nie omieszkałem wejść do kanału obejrzeć podłogę i ku mojemu zdziwieniu auto od spodu również było dobre. Pozostało więc spisać umowę i odchudzić portfel. Tak też się stało, po czym wróciłem do domu namierzając celownikiem dziury na obwodnicy. Od dziecka lubiłem Mercedesy, no i w końcu mam swojego. Co prawda nie ma wypasionego wyposażenia, ale nie było ono dla mnie istotne, bo to co jest mi wystarczy. Ważniejsza była buda i silnik. Buda jest w porządku, bowiem blacharka była już robiona, dzięki czemu nie straszy rdzą i zyskał czarny lakier, który znacznie bardziej mi odpowiada niż fabryczny ciemnozielony. Zaś co do silnika, to jak powszechnie wiadomo, wolnossące diesle Mercedesa są wyjątkowo żywotne, a że najgorsza rzecz w postaci pompy Lucas została zastąpiona porządną pompą Bosch, to i nie mam obaw co do silnika, który pracuje na półsyntetycznym oleju 10W40. Przebieg na liczniku to w chwili obecnej nieco ponad 300 tysięcy, ja to sobie tłumaczę tak, że licznik nie wyświetla miliona z przodu, chociaż faktycznie może jest jeszcze poniżej miliona i na przykład z ~800000 km został kiedyś cofnięty o kilkaset tysięcy. W sumie za bardzo mnie realny przebieg nie obchodzi, bo i tak do tego nie dojdę, a samochód jest obecnie w niezłym stanie i to jest dla mnie istotne, chociaż do ideału mu sporo brakuje i ideałem nigdy nie będzie, ale i nie po to go kupiłem. Ma jeździć i mam nadzieję, że to zadanie będzie godnie spełniał bez większych problemów.

    MODEL:
  • 1996 Mercedes-Benz E 220 Diesel W210 Elegance

    SILNIK:
  • OM 604.912 2155cm³ R4 DOHC 16V Diesel
  • zalany olejem 10W40

    UKŁAD PALIWOWY:
  • pompa Bosch sterowana mechanicznie zamiast awaryjnej Lucas sterowanej elektronicznie

    UKŁAD DOLOTOWY:
  • seria

    UKŁAD WYDECHOWY:
  • cichy

    UKŁAD CHŁODZENIA:
  • seria

    UKŁAD NAPĘDOWY:
  • Manualna skrzynia biegów 717.416 5-speed

    MOC:
  • Fabryka podaje 95hp@5000rpm i 150Nm@3100-4500rpm, ale może kiedyś zajadę na hamownię i sprawdzę ile zostało

    ZAWIESZENIE:
  • komfortowe

    UKŁAD HAMULCOWY:
  • przód
    - tarcze wentylowane
  • tył
    - tarcze

    KOŁA:
  • felgi aluminiowe 16" polakierowane pod kolor nadwozia
  • opony Goodride RP28 205/55/R16

    NADWOZIE:
  • lakier czarny metallic
  • linia stylizacyjna Elegance
  • chromowany grill z wersji Avantgarde
  • chromowane listwy przy szybach drzwi
  • chromowane dodatki na klamkach
  • chromowane dodatki na listwach zderzaków
  • chromowane dodatki na listwach bocznych
  • halogeny w przednim zderzaku
  • tylne lampy z poliftowego E50 AMG

    WNĘTRZE & WYPOSAŻENIE:
  • linia stylizacyjna Elegance
  • jasna tapicerka w kolorze szarym 408A
  • wykończenie drewnem orzechowym
  • osłony przeciwsłoneczne z lustrami i podświetleniem
  • skórzana kierownica
  • skórzany mieszek lewarka zmiany biegów
  • klimatyzacja
  • OEM radio na kasety i bliżej nieokreślona liczba głośników
  • przedni podłokietnik ze schowkiem
  • tylny podłokietnik z wysuwanym cup holderem i schowkiem
  • co najmniej 4 poduszki powietrzne
  • elektrycznie sterowane lustra zewnętrzne
  • elektrycznie składane/rozkładane prawe lustro zewnętrzne
  • elektrycznie sterowane szyby
  • opuszczanie i domykanie szyb z pilota
  • elektrycznie składane zagłówki tylnej kanapy
  • blokada rodzicielska tylnych drzwi
  • centralny zamek
  • podświetlenie Exit Lights w dolnej części drzwi
  • wspomaganie kierownicy
  • trzecie światło stopu
  • ABS




Więcej fot jutro 8-)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Krychu 2020-07-18, w całości zmieniany 10 razy  
 
 
gaseb 


Auto: FN2 & SB3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 7432
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-24   

Wolałem jak wrzucałeś zdjęcia pomarańczowej łazienki :mrgreen:
_________________

 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10097
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-24   

weź wrzuć do tego turbo :mrgreen:
 
 
YacaJackowski 


Auto: Passeratti
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 3029
Skąd: Chełmża
Wysłany: 2017-09-25   

Skoro to wolnossący to nic nie stoi na przeszkodzie powtórzyć temat z Civica :lol:
_________________

 
 
hot_rider 


Auto: #Zeto
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 3025
Skąd: kraj kwitnącej lipy
Wysłany: 2017-09-25   

wybrałeś najgorszy model mietka, ale konkretny egzemplarz wygląda nawet ok
_________________

 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5757
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2017-09-25   

spoleruj/kup nowe szkła w lampach, przełóż turbo z civica do niego i upalaj :mrgreen:
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
clark 


Auto: Infiniti Fx35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 3110
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-09-25   

Jak ma tylko wozić dupę, to fajny- jak napisał Bio, też mi się reflektory od razu rzuciły w oczy- reszta wporzo, czysty!

(no ale, jak to- bez tuuurboooo? ;) )
_________________

 
 
Mazek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 326
Skąd: ja się wziąłem :D
Wysłany: 2017-09-25   

Bio napisał/a:
spoleruj/kup nowe szkła w lampach, przełóż turbo z civica do niego i upalaj :mrgreen:

Polerowanie szkieł taniej wyjdzie i bez inwazyjnie ;-)
 
 
clark 


Auto: Infiniti Fx35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 3110
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-09-25   

Ale musi konkretnie zabezpieczyć, bo ponownie się utleni, mi zrobili niby kwarcem- poświecili uv i po roku jest prawie tak, jak przed polerką :kwasny:
_________________

 
 
Pankracy


Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 2823
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-09-25   

hot_rider napisał/a:
wybrałeś najgorszy model mietka, ale konkretny egzemplarz wygląda nawet ok


Wiesz co, czasami tak jest z tymi samochodami "naznaczonymi złą sławą" że jak trafisz dobry egzemplarz to jeździsz a jeździsz i nic się nie dzieje. Kwestia szczęścia i dobrego spradzenia egzemplarza. Znam ludzi, którzy jeżdżą Lagunami 2 w dieslu, Alfami w benzynie i są zadowoleni, a przez tą złą sławę kupili samochody za śmieszne pieniądze.

Kryszard, graty zakupu!
 
 
Krychu 
Król Spamu


Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 9054
Skąd: ____________________
Wysłany: 2017-09-25   

Turbo nie ma i nie będzie. To auto ma jeździć możliwie bezawaryjnie i dzięki niemu w końcu zacznę jeździć, bo Civic nie zachęcał do zapuszczania się w trasę. Oszczędzam jeżdżąc tym Mercem i powinien zostać u nas co najmniej kilka lat, pewnie ojcu go zostawię, a sobie kupię coś ciekawszego i tu nie jestem pewien czy będzie powrót do Japonii w postaci sportowego auta, czy jednak jeszcze wyższej klasy Mercedes...
Człowiek przyzwyczaja się do dobrego, a ja widocznie się zestarzałem, bo W210 nie jest aż tak komfortowe jak bym tego chciał. Sam się sobie dziwię, bo jeszcze kilka lat temu gardziłem zbyt komfortowymi samochodami i nie zgadzałem się z właścicielem W140, że to dobry samochód dla kierowcy, a teraz sam bym chętnie takim jeździł.

Nie zgodzę się z tym, że W210 to najgorszy model Mercedesa, może i najgorszy pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego (albo jego braku...), ale jako model to nie jest zły samochód, a wręcz przeciwnie, tym bardziej w wersji przedliftowej. Mercedes szukał oszczędności nie tam gdzie trzeba i nie dotyczy to jedynie W210 jeśli chodzi o podatność na rdzewienie, ale mimo tego nadal sporo tych samochodów jeździ i jeszcze długo jeździć będzie. Zobaczcie choćby na popularne u nas Hondy Civic, ile już ich wygniło, piątki i szóstki wygniją, a W210 będą jeździć nadal, bo to samochody o które warto dbać, tylko właściciel nie może być typowym Januszem, który na wszystkim oszczędza, no ale nie dla takich są Mercedesy, oni wolą wieśwageny. Teraz kilka najważniejszych zalet przedliftowego W210:
- Nie mają nadmiaru awaryjnej elektroniki.
- Mają dobre silniki. Nie wszystkie jednostki były udane, ale nie brakuje takich, które robią miliony kilometrów jak choćby ten mój diesel.
- Zajebiste wnętrze. Ta prostota i elegancja ma swój urok i to mi się podoba, nie ma tu zbędnych udziwnień i tandetnych materiałów. Tu ponownie tylko przedlift do mnie przemawia ze względu na zegary i kierownicę, które w poliftach mi nie pasują do tego klasycznego wnętrza z lat 90-ych.
- Wygląd. Kwestia gustu, mi się akurat ta buda podoba, oczywiście w wersji sedan, bo kombi zalatuje zakładem pogrzebowym i nigdy bym go nie kupił.
Ta buda sprawia, że W210 wygląda jakby był samochodem z jeszcze wyższego segmentu niż jest w rzeczywistości. Porównując do konkurencyjnego BMW to W210 pod względem wyglądu i ogólnego wrażenia jakie robi stawiałbym obok E38, bo rzeczywisty konkurent w postaci E39 nawet nie próbuje wyglądać jak luxury car. Zaś S-klasa W140 zamiata wszystkie limuzyny jakie powstały, jakiekolwiek BMW 7 nie ma w ogóle podejścia do takiej eSki, późniejsze S-klasse również i właśnie jakbym miał kolejnego Mercedesa kupować to celowałbym raczej w W140, bo W220 ma przód i wnętrze nie do zaakceptowania, a o nowszych eSkach nawet nie ma co wspominać, bo tam nawet tył nie wygląda odpowiednio... Za to tyłeczek W220 jest skowyrny, ale ładny tył to jednak za mało, no i ta awaryjność również mocno zniechęca.

Pankracy napisał/a:
Kryszard, graty zakupu!

Dzięki :-)
_________________
 
 
Ktuy 

Auto: Is 200
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 303
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 2017-09-25   

nie bedzie Turbo do zamkniecia :roll: :roll: :roll:
 
 
hot_rider 


Auto: #Zeto
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 3025
Skąd: kraj kwitnącej lipy
Wysłany: 2017-09-25   

clark napisał/a:
Ale musi konkretnie zabezpieczyć, bo ponownie się utleni, mi zrobili niby kwarcem- poświecili uv i po roku jest prawie tak, jak przed polerką

właśnie w `101 napraw` duda polerował lampy w takim mietku zestawem za 40zł do tego była powłoka uv i jak na ręczną robotę wyszło całkiem całkiem
_________________

 
 
Leo 
Krzysiek/ mlody87

Auto: CL7/ EP3 po adminie :D
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 792
Skąd: Pruszcz Gd.
Wysłany: 2017-09-26   

hot_rider napisał/a:
clark napisał/a:
Ale musi konkretnie zabezpieczyć, bo ponownie się utleni, mi zrobili niby kwarcem- poświecili uv i po roku jest prawie tak, jak przed polerką

właśnie w `101 napraw` duda polerował lampy w takim mietku zestawem za 40zł do tego była powłoka uv i jak na ręczną robotę wyszło całkiem całkiem


to samoa mialem pisać :)
 
 
Krychu 
Król Spamu


Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 9054
Skąd: ____________________
Wysłany: 2017-09-26   

Polerka polerką, najpierw muszę ogarnąć prawe oczko, bo świeci w ziemię :lol:
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna