Auto: Civic EG4 B16
Dołączył: 19 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-08-12 Jakie tarcze i klocki 282 4x114.3
Szukam dobrych tarcz i klockow do hamulca 282 4x114.3 z civica mb6.
Kilka miesięcy temu założyłem tarcze i klocki ATE. Po 3 tygodniach zaczęły strasznie bić. Dziwne, bo bardzo na nie uważałem, omijalem kałuże, raczej delikatnie jeździłem. Oddalem do toczenia, bylo przez jakieś 2tyg ok i znowu zaczęły bic.
Poszukuje nowego zestawu. Będzie to jeździć w civicu v jako daily.
Ja ostatnio kupiłem zimmermann sport coat + DS performance i po dotarciu jest bardzo fajnie, póki co bez zastrzeżeń, ale auta nie upalam. Do daily mogę polecić, do upalania nie wiem.
Bicie nie bierze się ot tak z niczego
Przede wszystkim zakładając nowe tarcze należy sprawdzić bicie. Jak nie ma żadnego to ciężko uznać potem cokolwiek za wadę produktu.
Tarcze się nie krzywią (albo inaczej, niezmiernie rzadko się krzywią).
Bicie w 95% bierze się z nierówno rozłożonego depozytu z klocka, albo miejscowego przehartowania tarczy. A to się dzieje wtedy kiedy pojeździsz chwilę dynamiczniej, zagrzejesz hamulec i potem staniesz z nogą na hamulcu. Materiał z klocka w to miejsce się wspawuje i potem powoduje to bicie. Szlifowanie pomaga właśnie na 2-3 tygodnie bo to miejsce jest już twardsze i będzie się mniej zużywać i po jakimś czasie ponownie powodować bicie. Ot i cała filozofia - nauka z tego taka żeby nie trzymać nogi na hamulcu
sajfer, i tak i nie;) jeśli latales dynamicznie to cala tarcza jest goraca i trzymanie nogi ma heblu jej nie podhartuje poniewaz do tego potrzebne jest gwaltowew ochłodzenie. Natomiast nastepuje sklejanie tarczy i klocka a następnie wyrywanie materiału co z kolei powoduje uszkodzenia powierzchni, przegrzania na skutek problemów z odprowadzaniem ciepla nierownomierne zurzycie powstawaniw bruzd itp.
Przy podhartowaniu"bicie"pochodzi od tego, ze struktury cementytu, martenzytyczo-bainityczne itp maja większą objętość i tarcza puchnie w tym miejscu
Z tego co kojarze (na 100% nie jestem pewny) cementyt ma mniejsza przewodnosc cieplną co powoduje nierownomierne nagrzewanie sie tarczy
_________________ "The value of life can be measured by how many times your soul has been deeply stirred."
lukas4, wygląda na to że masz rację a je źle użyłem słowa przehartowanie. Należało użyć słowa miejscowe przegrzanie
Co do reszty jest dokładnie tak jak piszesz, w miejscu przegrzania tworzy się cementyt.
Poniżej moje źródło
It gets worse. Cast iron is an alloy of iron and silicon in solution interspersed with particles of carbon. At elevated temperatures, inclusions of carbides begin to form in the matrix. In the case of the brake disk, any uneven deposits - standing proud of the disc surface - become hotter than the surrounding metal. Every time that the leading edge of one of the deposits rotates into contact with the pad, the local temperature increases. When this local temperature reaches around 1200 or 1300 degrees F. the cast iron under the deposit begins to transform into cementite (an iron carbide in which three atoms of iron combine with one atom of carbon). Cementite is very hard, very abrasive and is a poor heat sink. If severe use continues the system will enter a self-defeating spiral - the amount and depth of the cementite increases with increasing temperature and so does the brake roughness. Drat!
Auto: Civic EG4 B16
Dołączył: 19 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-08-13
Dzięki za odpowiedzi, piasty wyczyścilem i bardzo uważałem. Nigdy po gwałtownym haniwaniu nie stoje i nie trzymam pedalu hamulca, wiec to na pewno nie to. Auto nawet nie było upalane. Tarcze oddalem do toczenia po tym, jak nie przyjęli na gwarancję.
Raczej nie ma możliwości, aby tarcza skrzywila sie przez zacisk, czy piaste? Wszystko wedlug mnie jest w porządku, bo przez ten krotki okres po montazu tarcz auto hamowało gładko i idealnie
Raczej nie, krzywo przykręcony zacisk by po prostu nierówno zużył klocki (pod kątem), masz taki objaw?
Krzywa piasta by biła non stop.
Mierzyłeś bicie czujnikiem?
Aczkolwiek słyszałem o skrzywieniu tarczy poprzez dokręcanie kół nieodpowiednim momentem, aczkolwiek wydaje mi się to mało realne
Często takie bicie wynika z krzywej piasty. Czasami pomaga wymiana samego łożyska, ale czytałem też o przypadkach gdzie ludzie musieli wymieniać całą zwrotnicę.
qureku
Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 150 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-09
Hej,
Nie chcą zakładać nowego tematu, podczepiam się po ten
Z racji tego, że sezon upalania dla mnie się skończył, do głowy przyszedł mi pomysł wrzucenia, lekkich i większych zacisków do tarczy 262. Jakby ktoś miał pomysł na lekka tarczę, to chętnie wysłucham ( sajfer juz coś działa w tym temacie )
Zacisk musi pasować pod felgę intra 13 ( zastanawiałem się nad bridge, ale widząc co się z nimi dzieje mam spore obawy. Chyba. ze jakas inna fajna i wytrzymała felga ?).
Samochód słuzy do upalania, więc uprzedzając pytania, ta wielkość tarczy wystarczy( btw wytrzymuje prawie 15 min stint na Poznaniu, przy klocku ds2500)
qureku
Auto: EH2 B16A
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 150 Skąd: Warszawa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum