odpali Ci nawet po 4 tygodniach, ale raczej szykuj się na wymianę co roku, jak już zejdzie do zera to śmietnik, klemy trzeba przerobić ja u siebie miałem na wkręty
jest inny aku, bodaj 300g cięższy, który ma trochę dłuższą żywotność, jednak z pamięci nie podam nazwy, jak odbiorę auto to ew napiszę
Jakbyś był w stanie polecić jakiś konkretny model to będę bardzo wdzięczny Przy cenie do 200 zł to wymiana aku raz w roku nawet, biorąc pod uwagę inne wydatki jakie trzeba ponieść w aucie szykowanym do sportu, nie wydaje się tak dużo
CnK
Auto: Forek SF
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 56 Skąd: Przasnysz
Wysłany: 2019-01-21
To akumulator litowo-jonowy, wytrzymuje o wiele więcej cykli niż typowa kwasówka czy żel, ale raczej nie w połączeniu z ładowaniem z alternatora. Są do nich specjalne ładowarki, warto poczytać na forach np. modelarskich.
Napisałbyś coś więcej o tym aku? Sam się od dłuższego czasu przymierzam, ale jest straszny szum informacyjny w sieci na ich temat.
Da to rade odpalić Civica po np. 2 tygodniach postoju? Albo kilka odpaleń jedno po drugim?
Czy to prawda, że gdy taki akumulator rozładujemy do 0 to już nie wstaje i trzeba się szykować na wymiane?
Czy można to ładować zwykłym prostownikiem czy musi być specjalny do żelówek?
No i ostatnie, jak zamierzasz rozwiązać temat klem?
Może Tobie albo komuś kto ma podobny aku u siebie będzie się chciało odpisac na te pytania
Nie wiem, Fulek na nim smiga, z tego co z nim pisalem dziala jak nalezy, Zobaczymy jak to w praniu wyjdzie bo autem jezdze codziennie i ciekawi mnie czy mu alternator nie zaszkodzi.
To akumulator litowo-jonowy, wytrzymuje o wiele więcej cykli niż typowa kwasówka czy żel, ale raczej nie w połączeniu z ładowaniem z alternatora. Są do nich specjalne ładowarki, warto poczytać na forach np. modelarskich.
Cos tam szukalem, ale niczego konkretnego nie znalazlem, jest moze jakas inna metoda ladowania tego aku, albo ewentualnie zrobic jakas "przejsciowke" co by mu ladowanie z alternatora nie zaszkodzilo?
U mnie jest trochę cięższy (4kg) exide 10ah i daje radę bez problemu. U mnie w temacie możesz zobaczyc jak mam podłączony. Na początku kupiłem końcówki z oczkiem, ale okazały się za małe na przewody. Kosztował chyba 120zl
Chcesz sprzedam Ci moja bo jednak na ten sezon odpuszczam, bo mieszcze sie na granicy sporta i jak usune 10kg to nie bede szybszy a wyladuje w klasie wyzej takze odpuszczam na ten sezon ten mod
Napisałbyś coś więcej o tym aku? Sam się od dłuższego czasu przymierzam, ale jest straszny szum informacyjny w sieci na ich temat.
Da to rade odpalić Civica po np. 2 tygodniach postoju? Albo kilka odpaleń jedno po drugim?
Czy to prawda, że gdy taki akumulator rozładujemy do 0 to już nie wstaje i trzeba się szykować na wymiane?
Czy można to ładować zwykłym prostownikiem czy musi być specjalny do żelówek?
No i ostatnie, jak zamierzasz rozwiązać temat klem?
Może Tobie albo komuś kto ma podobny aku u siebie będzie się chciało odpisac na te pytania
mam taki
spokojnie odpala kilka razy pod rząd, jak i po 2 tygodniach postoju ale im bliżej zerowej temp tym wieksze problemy z tym mogą być... dlatego moja rada by zabierać aku do domu poniżej 10 stopni
zwykły prostownik zabije ten aku
w b serii bedzie świetnie dzialał ten aku w k serii na emu trzeba dłużej kręcić motorem by odpalił wiec przydalaby się wieksza sprawnosć
trzeba o niego dbać trzymać najlepiej w pokojowych temp i dbać by był naładowany
i teraz najlepsze już 2 razy wymieniałem ten aku na gwarancji zawsze na nowy wiec firma konkretna i rzetelna... zawsze padał mi w okolicach zimy w tym roku dbałem bardziej o niego i jak na tą chwile zaczne na nim drugi sezon
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum