Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Honda Civic EG5 - Jarzomb
Autor Wiadomość
Jarzomb 


Auto: Civic EG5/ ITR DC2
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 200
Skąd: Górki Śląskie/Rybnik
Wysłany: 2019-01-11   Honda Civic EG5 - Jarzomb

Civica kupiłem we wrześniu 2010r. Można powiedzieć, że było to prawie całkiem seryjne EG5, ze zdrowym silnikiem Na początku auto zostało doprowadzone do trochę bardziej odpowiadającego mi stanu (wymiana płynów, klocków, wywalenie ksenonów, lustrzanej folii z szyb, skrzyni basowej z bagażnika itp. Została też ogarnięta blacharka, choć auto nie było jeszcze jakoś szczególnie przegnite). Auto w założeniu miało być sprawnym dającym przyjemność z jazdy dupowozem, ale i transportem na uczelnię, dlatego, niestety, ze względu na przebywany dystans została założona sekwencyjna instalacja gazowa. Z czasem wkręciłem się w upalanie, ale nie mogłem zrezygnować z funkcji daily, więc jakoś łączę do tej pory te dwie funkcje. Idzie to nawet spoko, ale jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Wiadomo. Dlatego to się zmieni.


MODEL:
1992, hatchback, EG5, R-81 Milano Red

SILNIK:
D16Z6 + LPG
- po kapitalnym remoncie 07.2016
- tłoki P29
- strojenie by Furious
- zalany Valvo VR1 5W50

UKŁAD DOLOTOWY:
- Simota Big Inlet Tube, czyli tzw. parówa ;D
- sportowy filtr stożkowy FUJITA
- doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka,
- odgrodzenie stożka z laminatu

UKŁAD WYDECHOWY:
- układ przelotowy o średnicy 2", na dwóch środkowych AWG i końcowym Mar-Tech by DJHammer
- kolektor wydechowy 4-2-1, owinięty bandażem

ELEKTRONIKA:
- przerobiony komputer + strojenie Furious

UKŁAD NAPĘDOWY:
- hybryda = 3,4 z CRX, długa piątka, FD4,4
- sprzęgło z okładzinami wzmacnianymi kevlarem
- lekki zamach Fidanza 3,1kg

ZAWIESZENIE:
- zawieszenie gwintowane AP
- rozpórka przednia górna OEM VTi
- rozpórka tylna dolna BEAKS* HOME MADE REPLICA
- rozpórka tylna górna STAFFA
- C-pillar
- rozpóreczka przednia dolna z VTi
- stab 24mm przód i seryjny 14mm tył
- poliuretany Strongflex

UKŁAD HAMULCOWY:
- przód: 282mm, klocki DS2500
- tył: 260mm, klocki: DS Performance
- pompa 1" z ATR
- przewody w stalowym oplocie HEL
- stoper pompy home-made

NADWOZIE:
- lotka a'la Spoon
- lampy tył a'la USDM, 4 x pozycja, 4 x STOP, 2 x przeciwmgielne
- dokładka VTi
- ambery
- lepy VTEC SOHC
- OEM Stanley Fog Lights
- OEM chlapacze
- burta USDM laminat

FELGI & OPONY:
tor:
- felgi: Intra 15"/7J + RACE GC 195/50
- daily: Sparco Asseto Gara 15"/6,5J + Toyo R1R 195/50

WNĘTRZE:
- Recaro Speed z Lancera Evo III + pasy OMP Racing
- full elektryka jak w EG5
- rozbudowana konsola środkowa
- amberowe podświetlenie
- podstopnica (OEM Foot Rest)

CAR-AUDIO:
- Sony Xplod CDX-GT31U,
- Głośniki: przód - Hertz DSK165, tył 2 x Alpine SPE-6903 150W
- wygłuszone drzwi

INNE:
- skarpetki Spoon (WOW!) :D

PLANY:
- kupić inne daily
- odgazować, wybebeszyć, zeszmacić, zepsuć
- upier*alać na pełen etat

MOC:
141KM i 158Nm

Auto przez cały sezon 2018 było upalane w lidze Time Attack Polska, w klasie Entuzjasta. Udało mi się zdobyć pierwsze miejsce w pięciu z siedmiu rund oraz tytuł mistrza klasy całego sezonu 2018 :D

ONBOARDY:
Poznań (2:00:283 - wg mnie bardzo spoko czas jak na tak ciężkie i niezbyt mocne EG5)
https://www.youtube.com/watch?v=nyNWGy9e8OA

Jastrząb (1:23:621):
https://www.youtube.com/watch?v=ALNz_WyDrmY

ZDJĘCIA:


























Ostatnio zmieniony przez Jarzomb 2021-06-06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krukowskid 

Auto: ED9 ED6 FK8
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 132
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-11   

Trochę niestandardowe pytanie, ale... jakie lpg tam siedzi? :P Ja w jednym reksie miałem gaz przy zakupie i zamiast go wywalać, to go ogarnąłem na tip-top, że mam więcej pewności co do niego niż seryjnego, prawie 30 letniego układu paliwowego :-D na hamowni mi wyszło 4.7km mniej, ale tylko przez to, że nie poprawiłem wkrętek w kolektorze ssącym. Gdybym je zrobił po swojemu to wyszłoby tyle samo
 
 
primox

Auto: eg6 k20
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 375
Skąd: wawa
Wysłany: 2019-01-11   

ładne czyste auto
masa potencjału
_________________
Szybciej niż rynek, czyli moje EG6
 
 
Jarzomb 


Auto: Civic EG5/ ITR DC2
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 200
Skąd: Górki Śląskie/Rybnik
Wysłany: 2019-01-11   

krukowskid napisał/a:
Trochę niestandardowe pytanie, ale... jakie lpg tam siedzi? :P Ja w jednym reksie miałem gaz przy zakupie i zamiast go wywalać, to go ogarnąłem na tip-top, że mam więcej pewności co do niego niż seryjnego, prawie 30 letniego układu paliwowego :-D na hamowni mi wyszło 4.7km mniej, ale tylko przez to, że nie poprawiłem wkrętek w kolektorze ssącym. Gdybym je zrobił po swojemu to wyszłoby tyle samo


Stag300+, wtryski AC W02, reduktor Zavoli Zeta N z tego co pamiętam.
 
 
carl0s 


Auto: AF01 & AP1, JCE10
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-11   

Ładne auto i dobre plany. Troszkę nie widzę sensu utrzymywać Intergrę i torowego Civica, ale wyjaśniałeś to w innym temacie. Twoje zabawki i robisz z nimi co chcesz :ok:

No i fajną macie ekipę do jazdy na zwody, to pomaga jak samemu nie musisz ze wszystkim walczyć.
_________________

 
 
Exiu 


Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 328
Skąd: Rydultowy
Wysłany: 2019-01-11   

Znam praktycznie kazda srubke w tym aucie :) Do eg5 mam szczegolny szacunek bo sam mialem jako pierwsze auto czarnego eg5 :) zreszta ponoc moj czarny EG zainspirowal Jarzomba do kupna wlasnie tego module, szanuje Mateusza za pasje i cierpliwosc do tego samochodu, bo z modami bywalo roznie tego auta, jedne sie udawaly drugie nie :) wkazdym badz razie mam nadzieje pomoc Jarzombowi dalej rozwijac ten projekt :P Znam plany na auto wiec z czasem bedzie duzo szybciej :)
 
 
nikesonmyfeet


Auto: Civic EG
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 508
Skąd: Waw
Wysłany: 2019-01-12   

Milano Red to chyba top 3 moich OEM kolorów dla EG (zaraz po Flint Black i Tahitian Green). Bardzo ładnie się prezentuje na torze ;)

Dużo Ci waży ta instalacja LPG? Masz z nia jakies problemy? Jeśli nie masz jakiegoś mega parcia na redukcje masy w aucie to zostaw ją. Zawsze to tańszy dojazd na tor :P
_________________
https://nksnmft.tumblr.com
 
 
Jarzomb 


Auto: Civic EG5/ ITR DC2
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 200
Skąd: Górki Śląskie/Rybnik
Wysłany: 2019-01-12   

nikesonmyfeet napisał/a:
Dużo Ci waży ta instalacja LPG? Masz z nia jakies problemy? Jeśli nie masz jakiegoś mega parcia na redukcje masy w aucie to zostaw ją. Zawsze to tańszy dojazd na tor :P


Zrobiłem na niej prawie 200 tysięcy kilometrów już :D Głównie bezproblemowo. Ostatnio trochę szwankuje ale to kwestia regulacji :D Na zawody i tak liczę tak, żeby wyjeździć ją do zera, sama pusta butla to około 20kg. Rzeczywiście oszczędność dojazdu na zawody jest ogromna, a ta masa na tyle nawet trochę stabilizuje to auto. Przemyślę sprawę :)
 
 
Yaca 
BlackCartel.pl


Auto: FK2R, AP1-GT, EVO9MR
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 2636
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-01-13   

skoro auto tylko w jednym przeznaczeniu to otwornice w dłoń i jedziesz i terapią odchudzającą :lol:
_________________
"if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
 
 
monstes 

Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2019-01-16   

200 tyś no to nieźle nim kręcisz ;) będzie co śledzić ;)
 
 
Jarzomb 


Auto: Civic EG5/ ITR DC2
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 200
Skąd: Górki Śląskie/Rybnik
Wysłany: 2019-01-24   

Dziś coś tam podziałałem. Wyleciały maty wygłuszające i dywan. Miał wrócić, ale nie wróci, nie chce mi się z tym bawić, a najpierw bym go musiał 2 dni prać. Wpadły też tymczasowo OEM fotele, bo Recaro zostały sprzedane. Niedługo jadę po Mirco, wstawiam kierę z nabą.



Ogólnie to odkryłem w nowy styl tuningu OEM- (minus).



Jak się zacznie sezon, to wyleci większość plastików, podsufitka, wszystko co będzie dało się wywalić tak, żeby jeszcze tym autem dało się jeździć na absolutnym minimum "komfortu" a na zawody będę wykręcał fotel pasażera. Plan był inny, bo miało być jakieś ekonomiczne daily w gazie, ale nie wyszło jak na razie więc musi być tak jak jest :D

Do tego leżą mi poliuretany na cały tył (przód już jest założony) i pewnie jakiś inny gwincior wpadnie.
_________________
VTEC CUP POLAND - Ogólnopolska liga time-attack dla hondziarzy! :D

www.vteccup.pl
 
 
Exiu 


Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 328
Skąd: Rydultowy
Wysłany: 2019-01-24   

Wkońcu :D nie moge sie doczekac wywalenia LPG :P
 
 
krukowskid 

Auto: ED9 ED6 FK8
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 132
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-25   

u mnie to samo sie dzieje :-D W wygluszenia ***** gumowym mlotkiem i same odpadaly. Jeszcze zostalo mi wyrzucic nagrzewnice, przeleciec brzeszczotem deske i zanitowac szyberdach
 
 
fulek 


Auto: TypeS na ropę
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 2728
Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2019-01-25   

Tak trzymać :mrgreen:

To Ty chyba z sedanem będziesz się ciął?
 
 
Exiu 


Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 328
Skąd: Rydultowy
Wysłany: 2019-01-25   

fulek napisał/a:
Tak trzymać :mrgreen:

To Ty chyba z sedanem będziesz się ciął?


chyba sie boi :D :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna