Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
1xCRX
Autor Wiadomość
krukowskid 

Auto: ED9 ED6 FK8
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 132
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-16   1xCRX

Uznałem, że bardziej właściwym będzie założenie jednego tematu dla moich dwóch CRX. Obydwa są przeznaczone do upalania, jeden gorszy, drugi lepszy, jeden bardziej kompletny drugi mniej. Czarnego kupiłem w grudniu 2015 i na początku było to moje auto do jazdy na co dzień, potem coraz bardziej go gruzować, aż uznałem, że szkoda w niego dalej inwestować i kupiłem drugiego, rozebranego w drobny mak, który okazał się być takim ładnym egzemplarzem, że zacząłem się zastanawiać, czy chcę go upalać czy robić na "klasyka". Tym sposobem czarnym przestałem jeździć, bo nie chciało mi się go ogarniać, a czerwony stał i stał i dalej stoi, ale jest już konkretny plan działania.


Czerwony (jeszcze, docelowo ma być biały):

Został rozebrany prawdopodobnie około 6-7 lat temu, potem sprzedany w stanie surowym dalej, a następnie w postaci klocków LEGO trafił do mnie :)
Nadwozie jest zdrowe, były robione drobne naprawy ze dwie małe łatki na progach, chyba łatka na nadkolu, są delikatne naloty rdzy, ale buda jest na prawdę fajna - wszystko oryginalne łącznie z szybą przednią, która ucierpiała w transporcie :zalamany:

Dziś się umówiłem na klatkę na 29 kwietnia w VICARS. W planach zawieszenie wg własnego konceptu(wyjdzie w praniu), tylne i przednie blotniki/nadkola z laminatu od JusiakPerformance, sroga terapia odchudzająca - drzwi, maska, klapa laminat, szyby poliweglan i wszystko co zbędne out, biały kolor, hebel 262 z przodu i tylu + dodatkowy zacisk na tyle dla ręcznego na dodatkowym obwodzie.

Po prostu auto do upalania zrobione z głową, wszystko wyjdzie w praniu (mam nadzieję)
W międzyczasie jak będę robił ten rydwan, to będę szlifował jazdę drugim crx. :)

Model:
- Honda CRX
- VIN:

Silnik:
- Słupek: D16Z5

UKŁAD DOLOTOWY:
- seryjny
UKŁAD WYDECHOWY:
- seryjny
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
- seryjny

UKŁAD NAPĘDOWY:
- seryjne L3

ZAWIESZENIE:
- seryjne

UKŁAD HAMULCOWY:
- seryjne


KOŁA:
- stalówka z golfa, dojazdówka i dwa alusy

BODY-KIT:
- seria

ŚRODEK:
- wypruty max, załadowany pod dach gratami :D


Z dnia zakupu:





Aktualnie:


Pierwsze mody, po poltora roku stania. Caly zawias poszedł w ocynk, ale nie wiem ile docelowo z tego trafi do auta, a co będzie wymienione na jakieś wytwory mojej wyobraźni, zrobione z aluminium:







Czarny CRX:

Buda miała iść na złom w marcu, a części do czerwonego, ale zmieniłem koncepcje i szkoda omijać przynajmniej rok jazdy, który jest potrzebny na zrobienie czerwonego crx. Więc będę katował to pudło, aż się wysra (mam drugi silnik i skrzynie), albo w myśl zasady "się nie bał i zajeał" rąbnę w coś twardego.

Spokojnie mogę już powiedzieć, że 4g to nieuleczalna choroba - nawet jak wydaje się, że już się z niej wyleczyliśmy to i tak w pewnym momencie wróci. Na początku, szukając nieczerwonego, nie z gaźnikiem/gaźnikami civic'a 5g zupełnie przypadkiem trafiłem na ogłoszenie z obrzydliwym czerwonym EC9 (na zdjęciach wyglądało paskudnie, nie podobały mi się wtedy 4g tak samo jak teraz 5g) - postanowiłem zaryzykować i pojechać 15km :D

Potem był sedan, który próbą zapełnienia dziury po sprzedanym hatchbacku. Z początku szykowałem kasę na blacharkę i lakierowanie + jakieś tulejki, hamulce, części eksploatacyjne - niestety po zmianie oleju silnik padł i sedan trafił w ręce Szamana: http://civic4g.com.pl/vie...hp?f=14&t=40104 , który mając drugie ED4 na chodzie szybko ożywił czarną limuzynę.

CRX trafił do mnie zupełnie przypadkowo - szukałem hatchbacka - kupiłem CRX'a czego zdecydowanie nie żałuję, ale w razie W miałbym poważny dylemat jakiej budy szukać, żeby przełożyć graty.
Blacha i lakier nie straszy, ale mogłoby to wyglądać lepiej. Aspekt wizualny tego samochodu jest dla mnie na drugim miejscu, więc będę dbał o to co jest i poprawiał dopiero jak wszystko inne będzie :ok:
Z początku miałem nie zakładać tematu, bo miałem z samochodem nic nie robić i pyrkać sobie po mieście, ale doszła już pierwsza paczka i temat zmotywuje do dalszego działania.

Model:
- Honda CRX
- Rok produkcji 1990
- VIN: JHMED93700S211526

Silnik:
- Słupek: D16A9
Świece NGK
- Osprzęt: D16Z5
Ktoś kiedyś podmienił słupek, aktualny jest w całkiem niezłej kondycji - ma moc i nie pije oleju.
Nowy rozrząd 27.12.2016, 282 600 km:
- Pompa wody Keihin,
- napinacz NSK,
- pasek Gates
Uszczelki dekla Ajusa 2017.02.22, 283 200 km
Nowe panewki Taiho
Podstawka pod filtr oleju HKS, motul x-cess 8100 5w40, filtr OEM honda

UKŁAD DOLOTOWY:
- rura 3" ze stożkiem
UKŁAD WYDECHOWY:
- kolektor:
4-2-1 2" SuperSprint 99155
- środkowy:
przelot 2" z kwasu
- końcowy:
dwururka 2"

ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
- szyberdach i zegarek ;)
- Przerobione PM6:
Rom: NG63
Dwie mapy przełączane z kokpitu, data logging, launch control, shift light
Klemy "Quickrelase" - zaciskowe

UKŁAD NAPĘDOWY:
- Hybryda :hurra:
I: 3.250
II: 1.944
III: 1.346
IV: 1.033
V: 0.702
FD: 4.25
- Poliuretan 75Sha na wybierakach
- łożysko oporowe NSK
- docisk Valeo
- wzmocniona tarcza, tarcza obita kewlarem
- lekkie koło zamachowe 4.4kg od Otoczaka
- wymieniona lewa półoś z przegubami 11.2016 281500km
- uszczelniacz wału korbowego (tył) NOK 11.2016 281500km

ZAWIESZENIE:
Przód:
- Poliuretany Olkusz 75 Sha + 85 na mocowaniach górnych wahaczy
- Wszystkie części ruchome "555"
- Aluminiowa rozpórka na kielichy,
- Sprężyny weitec -35 + koni sport 8040
Tył:
- Poliuretany Olkusz 75 Sha (włącznie z dużymi cukierkami) + 85 na stabilizatorze łączniki + poduszki
- Rozpórka tylna, dolna staffa
- Sprężyny -35 vogtland + koni sport 8040

UKŁAD HAMULCOWY:
- pompa 1" z dużym serwem - Rover 600 RHD
- płyn Motul RBF600

PRZÓD:
- zaciski 282 - Honda HRV
- klocki Nissin
- tarcze 260mm - Opel Combo

TYŁ:
- zaciski 259mm - Civic VII EP2
- tarcze 259mm - Civic VII EP2


KOŁA:
Ciepło:
- felgi mim 15x7j et35
- przód: średni Profil XR01 wzmocniony + docięty od wewnętrznej na deszcz
- tył: miękki Profil XR01 wzmocniony + docięty od wewnętrznej na deszcz
Zimno:
- Słoneczka BMW E30 14"
- OEM 14" z 6g z zimówkami + dystans 5mm przód
- Stalówki OEM 14" + zimówki


BODY-KIT:
- Dokładka przednia OEM - gdzieś odpadła po drodze, już nie ma :mrgreen:
- Maska laminat
- Zapinki maski na kluczyk

ŚRODEK:
- wydmuszka
- pasy szelkowe 3-punktowe Schroth/Sparco
- Regulowany drążek zmiany biegów a'la K-Tuned
- Gałka Skunk2
- 1/2 xbar'a
- nakładki na pedały Mugen

2015:



2016:



Zaraz po zakupie, w poszukiwaniu wycieku. Lało się srogo tak, że dopiero po zdjęciu kolektora dało się zobaczyć o co chodzi - trzy wężyki pękniete


Regulacja zaworów: 0.15 ssące 0.17 wydechowe


Wycinanie uszczelek lamp - stare były do kitu


Tuning ogólny


zaciski 282mm

Usuwanie rdzy z zacisków elektrolizą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Po elektrolizie




Po malowaniu



Przerobione ecu









Przyszła pompka 1", kupiłem od razu zestaw naprawczy i oskubałem serwo z farby, żeby je odmalować.






skarpeta musi byc.


1/4 xbara :)











Wpadły nakładki mugena


I dokładka zderzaka






Sprzęgło obite kewlarem na Skoczyłasa, docisk zabielony, zamach zabielony i i odelżony na 4.4kg. Do tego długa piątka 0.702, więc cała skrzynka wygląda tak:
FD 4.25
I. 3.250
II. 1.944
III. 1346
IV. 1.033
V. 0.702
Do całego zestawu łożysko NSK, uszczelniacz wału NOK i nowa, długa półoś z przegubami.







Zabiłem też jedną oponę.



Zrobiony rozrząd:
Pompa Keihin
Pasek Gates
Napinacz NSK







Wpadły nowe uszczelki dekla - AJUSA, ale tutaj akurat to jedyne co było dostępne od ręki, na razie sucho:


Przyszedł regulowany drążek zmiany biegów i gałka Skunk2, w wolnej chwili założę i wrzucę fotki :hyhy:


Ktoś się połasił na moje popękane kierunki :wstyd: :cenzura: , więc wpadły nowe:






zawias i kubeł potrzebny na CITO :D













Wymienione panewki na taiho, płukanka motula i przejście na 5w-40 xcess 8100 - jednak z filtrem oem. Przy okazji wymieniona miska, uszczelka miski, uszczelka smoka, wszystko wymyte i wsadzona magnetyczna śruba oleju.


Jest już 1/2 xbara :D


Wleciał koni sport i vogtlandy na tył, rozpórka dolna staffa i wydech 2"


Zapinki maski i maska z laminatu


Bandaż na kolektor od flanszy do flanszy pod autem




Buzi w pupę za 4300zl



Już wyklepane, można upalać


Przy okazji usunięta tylna wycieraczka


Kupiony za czapkę drobnych, już obrócony w dobrą stronę :)


Wpadły jeszcze klemy quickrelease



Nowa poducha - różnica jest kolosalna


Nowa sonda



I hamowania :)




Po strojeniu myśle, że 145 by pękło.
Benzyna 137.7
Gaz 133



Fotki z "asfaltowego" treningu na torze Słomczyn. Znudzony asfaltem, postanowiłem zwiedzić szutrowy odcinek :ok:






i coś dla siebie, żebym nie miał za dużo pieniędzy na koncie :D




:->
Ostatnio zmieniony przez krukowskid 2019-10-26, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Karamba_DC2


Auto: DC2/S2K/Cupra300/Abarth
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 5986
Skąd: Bydgoszcz/Bremen
Wysłany: 2019-01-16   

Zdjęcie w oponach z właścicielem dobre :mrgreen:
Kawał roboty w aucie wykonany ;-)
_________________
 
 
monstes 

Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2019-01-16   

Witaj, Czarnego sobie zostaw do upalania a czerwonego dawaj jako klasyka ;P Znam auto, rozebrane chyba z 8 lat temu ;P ale z tego co pamiętam to buda była w idealnym stanie ;) Dużo pracy przed tobą więc życzę cierpliwości ;)
 
 
nikesonmyfeet


Auto: Civic EG
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 508
Skąd: Waw
Wysłany: 2019-01-16   

Tak jak kolega wyżej pisze. Jeśli czerwona buda jest w ładnym stanie, to może być jej szkoda na tor. I pamiętaj, że ładnym autem trudniej się upala, bo szkoda :P
_________________
https://nksnmft.tumblr.com
 
 
sebeck_ 


Auto: EG6
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 702
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-17   

O co chodzi z tymi klemami, bo fajnie wygląda? :oops:
_________________
Honda Civic EG6 B16 Milano Red '92 | CIVIC EG --> https://www.facebook.com/...f_type=bookmark
 
 
 
Shingo 

Auto: B16A
Dołączył: 15 Lut 2018
Posty: 143
Skąd: JDM
Wysłany: 2019-01-17   

Nie musisz odkrecac ich kluczem tylko otwierasz a klema puszcza.

Jak Ci sie jezdzi na profilach XR1 ? Szybko schodzą? Masz porownanie do innych opon?

Czerwonego rob na klasyka a czarny skoro w slabym stanie to na TA
 
 
krukowskid 

Auto: ED9 ED6 FK8
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 132
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-17   

Sorki za tyle zdjęć, mam nadzieję, że nie zabiłem Wam neostrady. :mrgreen:

Nie chce mi sie robic czerwonego na klasyka. Nie bede czerpal radosci z posiadania takiego auta. Myslalem, zeby jednak czarnego ogarniac na tip top, ale na czerwonego nie bylo chetnych. Ogladala jedna osoba, ale uznala, ze za duzo roboty dla niej, zeby to poskladac. Jakbym mial to robic w oryginalne, to zwracalbym uwage na kazda spinke i srubke.

29 kwietnia jestem umowiony na klatkę do czerwonego, jak do tej pory znajdzie się jakiś wariat na te puzzle to klatka pójdzie do czarnego. :-)

Profile są średnie, nie trzymają tragicznie, ale puszczają nagle. kupiłem je chyba za ~200zł sztuka nowe, za tę cenę są OK, ale lepiej dopłacić do r1r, albo jakiś extreme/race gc. Nie schodzą za szybko, z przodu mam średnie i widać na nich zużycie, z tyłu miękkie (założyłbym teraz super miękkie, nawet przy upale 30*) i nie widać w ogole zużycia.

Klemy to jakiś lewy towar z aliexpress. Byłby zajebiste gdyby były lepiej wykonane - trochę za miękki metal pod spodem.

Klemy wyleciały razem z martwym akumulatorem i wleciał akumulator od moto 10ah (waży 4kg). Docelowo trafi za fotel pasażera.



Wcześniej sprawdzone na akumulatorze 7ah czy odpali. Poszło bez problemu 8-)




Kilka fot znalezionych na fb własciciela z dowodu. Stalker 8-)





 
 
PeTeR47 


Auto: DC2 / FN2
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 149
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-01-25   

Czy Ty aby jakiś czas temu nie chciałeś ich sprzedać? Ale koniec końców dobrze, że zostawiłeś, te auta mają coś w sobie :mrgreen: ciekaw jestem jak będzie wyglądał w full laminacie. Będziesz coś działał z motorownią ?
 
 
krukowskid 

Auto: ED9 ED6 FK8
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 132
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-25   

Chciałem :) Na czarnego już pisałem umowę z foxboxem, ale zobaczył w dowodzie, że skończył się przegląd tydzień wcześniej, a chciał jechać następnego dnia o 8 rano KJS gdzie wymagany jest przegląd. Była sobota po 18 i nie udało nam się ogarnąć przeglądu, więc czarny został. Czerwonego oglądał jeden gość, ale uznał, że za dużo roboty przy składaniu i odpuścił. Był jeszcze jeden, który chciał zabrać w ciemno, ale powiedziałem, że mu nie opuszczę 300zł na paliwo do lawety i odpuścił :mrgreen:

Ogólnie to płacę ziomkowi 100zł/mc za garażowanie czerwonego, wiec jak już utopiłem 1400zł za to, że sobie stoi, to zmotywowałem się do roboty :)

tak więc, jazda dalej z czarnym... 8-)

Wystrugalem regulowane drazki reakcyjne


Poprawiony wydeszek, zeby nie walil w wybieraki przy shortshifterze i nie wisial nisko


Wyrzucilem kolejne elementy z auta (zdjecie w trakcie, wylecialo wiecej :) , w sumie okolo 20kg odeszlo, a odejdzie jeszcze sporo )


Na urodziny dostalem fotel mirco wrc, na zdjeciu pierwsze testy jak trzyma :hurra: Do tego kupilem troche aluminium, zeby wystrugac mocowania boczne


i regulowane wahacze na przod, tez juz na aucie



I odstawiłem auto do znajomych, do warsztatu na ogarnięcie kilku drobiazgów jak oslona przegubów itd. Jak ogarną to jadę na geometrię. Planuję ustawić z przodu pochylenie kola na 2", kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy na okolo 4-4.5 i zbieznosci na 0. Potem zmieniam jeszcze koncowy, zanitowac szyberdach, wywalic jeszcze wiecej gratow ze srodka i spod maski, zmienic przepustnice na wieksza, wystroic bla, bla, bla... jest co robic
 
 
piczu 


Auto: EjK20
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 553
Skąd: Czewa
Wysłany: 2019-01-25   

Tego czerwonego rexa nie kupiłeś czasem w Czewie?
_________________
https://www.facebook.com/...47967592200184/
 
 
ryba83 

Auto: D16Z6
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 5
Skąd: slask
Wysłany: 2019-01-26   

krukowskid, cze nie masz czasem na sprzedaz pompy oleju
 
 
krukowskid 

Auto: ED9 ED6 FK8
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 132
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-26   

Czerwony kupiony pod Częstochowa, ale poprzedni właściciel kupił właśnie w Częstochowie od Piotra B. :)

Podaj oznaczenie pompy, może coś się znajdzie
 
 
piczu 


Auto: EjK20
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 553
Skąd: Czewa
Wysłany: 2019-01-26   

Właśnie kojarze auto. W garażu przestało ze 3 lata nieruszane. Nawet chyba na foto to ten garaż:)
_________________
https://www.facebook.com/...47967592200184/
 
 
krukowskid 

Auto: ED9 ED6 FK8
Dołączył: 09 Sty 2019
Posty: 132
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-04   

Po zrobionej zbieżności na oko, przyatakowałem "tor" WRC. O dziwo nic nie urwałem :-D Niestety bez onboardu, bo zapomniałem mocowania do gopro.





Zainspirowany heblem Tommi01 kupiłem zaciski pod drugi obwód na hydrołapę + 262mm na przód, które leżą pod nimi :) (w planach zmiana felg na 13")




I w ramach gruzowania czarnego crx'a wywaliłem kratki nawiewów i wyciąłem z ABS zaślepki, w których będą jakieś przyciski czy inne ważne rzeczy, których nie chcę się pozbywać :mrgreen:





+ wpłaciłem wpisowe na TAP :)
 
 
Exiu 


Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 328
Skąd: Rydultowy
Wysłany: 2019-02-04   

Ja mam poprostu dziury ;p w wlotach :D Fajnie, ze bedziemy upalac na TAPie razem :D
Ciekawy sezon sie zapoiwada :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna