Uznałem, że bardziej właściwym będzie założenie jednego tematu dla moich dwóch CRX. Obydwa są przeznaczone do upalania, jeden gorszy, drugi lepszy, jeden bardziej kompletny drugi mniej. Czarnego kupiłem w grudniu 2015 i na początku było to moje auto do jazdy na co dzień, potem coraz bardziej go gruzować, aż uznałem, że szkoda w niego dalej inwestować i kupiłem drugiego, rozebranego w drobny mak, który okazał się być takim ładnym egzemplarzem, że zacząłem się zastanawiać, czy chcę go upalać czy robić na "klasyka". Tym sposobem czarnym przestałem jeździć, bo nie chciało mi się go ogarniać, a czerwony stał i stał i dalej stoi, ale jest już konkretny plan działania.
Czerwony (jeszcze, docelowo ma być biały):
Został rozebrany prawdopodobnie około 6-7 lat temu, potem sprzedany w stanie surowym dalej, a następnie w postaci klocków LEGO trafił do mnie
Nadwozie jest zdrowe, były robione drobne naprawy ze dwie małe łatki na progach, chyba łatka na nadkolu, są delikatne naloty rdzy, ale buda jest na prawdę fajna - wszystko oryginalne łącznie z szybą przednią, która ucierpiała w transporcie
Dziś się umówiłem na klatkę na 29 kwietnia w VICARS. W planach zawieszenie wg własnego konceptu(wyjdzie w praniu), tylne i przednie blotniki/nadkola z laminatu od JusiakPerformance, sroga terapia odchudzająca - drzwi, maska, klapa laminat, szyby poliweglan i wszystko co zbędne out, biały kolor, hebel 262 z przodu i tylu + dodatkowy zacisk na tyle dla ręcznego na dodatkowym obwodzie.
Po prostu auto do upalania zrobione z głową, wszystko wyjdzie w praniu (mam nadzieję)
W międzyczasie jak będę robił ten rydwan, to będę szlifował jazdę drugim crx.
Model:
- Honda CRX
- VIN:
Silnik:
- Słupek: D16Z5
UKŁAD DOLOTOWY:
- seryjny
UKŁAD WYDECHOWY:
- seryjny
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
- seryjny
UKŁAD NAPĘDOWY:
- seryjne L3
ZAWIESZENIE:
- seryjne
UKŁAD HAMULCOWY:
- seryjne
KOŁA:
- stalówka z golfa, dojazdówka i dwa alusy
BODY-KIT:
- seria
ŚRODEK:
- wypruty max, załadowany pod dach gratami
Z dnia zakupu:
Aktualnie:
Pierwsze mody, po poltora roku stania. Caly zawias poszedł w ocynk, ale nie wiem ile docelowo z tego trafi do auta, a co będzie wymienione na jakieś wytwory mojej wyobraźni, zrobione z aluminium:
Czarny CRX:
Buda miała iść na złom w marcu, a części do czerwonego, ale zmieniłem koncepcje i szkoda omijać przynajmniej rok jazdy, który jest potrzebny na zrobienie czerwonego crx. Więc będę katował to pudło, aż się wysra (mam drugi silnik i skrzynie), albo w myśl zasady "się nie bał i zajeał" rąbnę w coś twardego.
Spokojnie mogę już powiedzieć, że 4g to nieuleczalna choroba - nawet jak wydaje się, że już się z niej wyleczyliśmy to i tak w pewnym momencie wróci. Na początku, szukając nieczerwonego, nie z gaźnikiem/gaźnikami civic'a 5g zupełnie przypadkiem trafiłem na ogłoszenie z obrzydliwym czerwonym EC9 (na zdjęciach wyglądało paskudnie, nie podobały mi się wtedy 4g tak samo jak teraz 5g) - postanowiłem zaryzykować i pojechać 15km
Potem był sedan, który próbą zapełnienia dziury po sprzedanym hatchbacku. Z początku szykowałem kasę na blacharkę i lakierowanie + jakieś tulejki, hamulce, części eksploatacyjne - niestety po zmianie oleju silnik padł i sedan trafił w ręce Szamana: http://civic4g.com.pl/vie...hp?f=14&t=40104 , który mając drugie ED4 na chodzie szybko ożywił czarną limuzynę.
CRX trafił do mnie zupełnie przypadkowo - szukałem hatchbacka - kupiłem CRX'a czego zdecydowanie nie żałuję, ale w razie W miałbym poważny dylemat jakiej budy szukać, żeby przełożyć graty.
Blacha i lakier nie straszy, ale mogłoby to wyglądać lepiej. Aspekt wizualny tego samochodu jest dla mnie na drugim miejscu, więc będę dbał o to co jest i poprawiał dopiero jak wszystko inne będzie
Z początku miałem nie zakładać tematu, bo miałem z samochodem nic nie robić i pyrkać sobie po mieście, ale doszła już pierwsza paczka i temat zmotywuje do dalszego działania.
Model:
- Honda CRX
- Rok produkcji 1990
- VIN: JHMED93700S211526
Silnik:
- Słupek: D16A9
Świece NGK
- Osprzęt: D16Z5
Ktoś kiedyś podmienił słupek, aktualny jest w całkiem niezłej kondycji - ma moc i nie pije oleju.
Nowy rozrząd 27.12.2016, 282 600 km:
- Pompa wody Keihin,
- napinacz NSK,
- pasek Gates
Uszczelki dekla Ajusa 2017.02.22, 283 200 km
Nowe panewki Taiho
Podstawka pod filtr oleju HKS, motul x-cess 8100 5w40, filtr OEM honda
UKŁAD DOLOTOWY:
- rura 3" ze stożkiem
UKŁAD WYDECHOWY:
- kolektor:
4-2-1 2" SuperSprint 99155
- środkowy:
przelot 2" z kwasu
- końcowy:
dwururka 2"
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
- szyberdach i zegarek
- Przerobione PM6:
Rom: NG63
Dwie mapy przełączane z kokpitu, data logging, launch control, shift light
Klemy "Quickrelase" - zaciskowe
UKŁAD NAPĘDOWY:
- Hybryda
I: 3.250
II: 1.944
III: 1.346
IV: 1.033
V: 0.702
FD: 4.25
- Poliuretan 75Sha na wybierakach
- łożysko oporowe NSK
- docisk Valeo
- wzmocniona tarcza, tarcza obita kewlarem
- lekkie koło zamachowe 4.4kg od Otoczaka
- wymieniona lewa półoś z przegubami 11.2016 281500km
- uszczelniacz wału korbowego (tył) NOK 11.2016 281500km
ZAWIESZENIE:
Przód:
- Poliuretany Olkusz 75 Sha + 85 na mocowaniach górnych wahaczy
- Wszystkie części ruchome "555"
- Aluminiowa rozpórka na kielichy,
- Sprężyny weitec -35 + koni sport 8040
Tył:
- Poliuretany Olkusz 75 Sha (włącznie z dużymi cukierkami) + 85 na stabilizatorze łączniki + poduszki
- Rozpórka tylna, dolna staffa
- Sprężyny -35 vogtland + koni sport 8040
UKŁAD HAMULCOWY:
- pompa 1" z dużym serwem - Rover 600 RHD
- płyn Motul RBF600
Zaraz po zakupie, w poszukiwaniu wycieku. Lało się srogo tak, że dopiero po zdjęciu kolektora dało się zobaczyć o co chodzi - trzy wężyki pękniete
Regulacja zaworów: 0.15 ssące 0.17 wydechowe
Wycinanie uszczelek lamp - stare były do kitu
Tuning ogólny
zaciski 282mm
Usuwanie rdzy z zacisków elektrolizą
Po elektrolizie
Po malowaniu
Przerobione ecu
Przyszła pompka 1", kupiłem od razu zestaw naprawczy i oskubałem serwo z farby, żeby je odmalować.
skarpeta musi byc.
1/4 xbara
Wpadły nakładki mugena
I dokładka zderzaka
Sprzęgło obite kewlarem na Skoczyłasa, docisk zabielony, zamach zabielony i i odelżony na 4.4kg. Do tego długa piątka 0.702, więc cała skrzynka wygląda tak:
FD 4.25
I. 3.250
II. 1.944
III. 1346
IV. 1.033
V. 0.702
Do całego zestawu łożysko NSK, uszczelniacz wału NOK i nowa, długa półoś z przegubami.
Wpadły nowe uszczelki dekla - AJUSA, ale tutaj akurat to jedyne co było dostępne od ręki, na razie sucho:
Przyszedł regulowany drążek zmiany biegów i gałka Skunk2, w wolnej chwili założę i wrzucę fotki
Ktoś się połasił na moje popękane kierunki , więc wpadły nowe:
zawias i kubeł potrzebny na CITO
Wymienione panewki na taiho, płukanka motula i przejście na 5w-40 xcess 8100 - jednak z filtrem oem. Przy okazji wymieniona miska, uszczelka miski, uszczelka smoka, wszystko wymyte i wsadzona magnetyczna śruba oleju.
Jest już 1/2 xbara
Wleciał koni sport i vogtlandy na tył, rozpórka dolna staffa i wydech 2"
Zapinki maski i maska z laminatu
Bandaż na kolektor od flanszy do flanszy pod autem
Buzi w pupę za 4300zl
Już wyklepane, można upalać
Przy okazji usunięta tylna wycieraczka
Kupiony za czapkę drobnych, już obrócony w dobrą stronę
Wpadły jeszcze klemy quickrelease
Nowa poducha - różnica jest kolosalna
Nowa sonda
I hamowania
Po strojeniu myśle, że 145 by pękło.
Benzyna 137.7
Gaz 133
Fotki z "asfaltowego" treningu na torze Słomczyn. Znudzony asfaltem, postanowiłem zwiedzić szutrowy odcinek
i coś dla siebie, żebym nie miał za dużo pieniędzy na koncie
Ostatnio zmieniony przez krukowskid 2019-10-26, w całości zmieniany 3 razy
Witaj, Czarnego sobie zostaw do upalania a czerwonego dawaj jako klasyka ;P Znam auto, rozebrane chyba z 8 lat temu ;P ale z tego co pamiętam to buda była w idealnym stanie Dużo pracy przed tobą więc życzę cierpliwości
Tak jak kolega wyżej pisze. Jeśli czerwona buda jest w ładnym stanie, to może być jej szkoda na tor. I pamiętaj, że ładnym autem trudniej się upala, bo szkoda
Sorki za tyle zdjęć, mam nadzieję, że nie zabiłem Wam neostrady.
Nie chce mi sie robic czerwonego na klasyka. Nie bede czerpal radosci z posiadania takiego auta. Myslalem, zeby jednak czarnego ogarniac na tip top, ale na czerwonego nie bylo chetnych. Ogladala jedna osoba, ale uznala, ze za duzo roboty dla niej, zeby to poskladac. Jakbym mial to robic w oryginalne, to zwracalbym uwage na kazda spinke i srubke.
29 kwietnia jestem umowiony na klatkę do czerwonego, jak do tej pory znajdzie się jakiś wariat na te puzzle to klatka pójdzie do czarnego.
Profile są średnie, nie trzymają tragicznie, ale puszczają nagle. kupiłem je chyba za ~200zł sztuka nowe, za tę cenę są OK, ale lepiej dopłacić do r1r, albo jakiś extreme/race gc. Nie schodzą za szybko, z przodu mam średnie i widać na nich zużycie, z tyłu miękkie (założyłbym teraz super miękkie, nawet przy upale 30*) i nie widać w ogole zużycia.
Klemy to jakiś lewy towar z aliexpress. Byłby zajebiste gdyby były lepiej wykonane - trochę za miękki metal pod spodem.
Klemy wyleciały razem z martwym akumulatorem i wleciał akumulator od moto 10ah (waży 4kg). Docelowo trafi za fotel pasażera.
Wcześniej sprawdzone na akumulatorze 7ah czy odpali. Poszło bez problemu
Kilka fot znalezionych na fb własciciela z dowodu. Stalker
Czy Ty aby jakiś czas temu nie chciałeś ich sprzedać? Ale koniec końców dobrze, że zostawiłeś, te auta mają coś w sobie ciekaw jestem jak będzie wyglądał w full laminacie. Będziesz coś działał z motorownią ?
Chciałem Na czarnego już pisałem umowę z foxboxem, ale zobaczył w dowodzie, że skończył się przegląd tydzień wcześniej, a chciał jechać następnego dnia o 8 rano KJS gdzie wymagany jest przegląd. Była sobota po 18 i nie udało nam się ogarnąć przeglądu, więc czarny został. Czerwonego oglądał jeden gość, ale uznał, że za dużo roboty przy składaniu i odpuścił. Był jeszcze jeden, który chciał zabrać w ciemno, ale powiedziałem, że mu nie opuszczę 300zł na paliwo do lawety i odpuścił
Ogólnie to płacę ziomkowi 100zł/mc za garażowanie czerwonego, wiec jak już utopiłem 1400zł za to, że sobie stoi, to zmotywowałem się do roboty
tak więc, jazda dalej z czarnym...
Wystrugalem regulowane drazki reakcyjne
Poprawiony wydeszek, zeby nie walil w wybieraki przy shortshifterze i nie wisial nisko
Wyrzucilem kolejne elementy z auta (zdjecie w trakcie, wylecialo wiecej , w sumie okolo 20kg odeszlo, a odejdzie jeszcze sporo )
Na urodziny dostalem fotel mirco wrc, na zdjeciu pierwsze testy jak trzyma Do tego kupilem troche aluminium, zeby wystrugac mocowania boczne
i regulowane wahacze na przod, tez juz na aucie
I odstawiłem auto do znajomych, do warsztatu na ogarnięcie kilku drobiazgów jak oslona przegubów itd. Jak ogarną to jadę na geometrię. Planuję ustawić z przodu pochylenie kola na 2", kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy na okolo 4-4.5 i zbieznosci na 0. Potem zmieniam jeszcze koncowy, zanitowac szyberdach, wywalic jeszcze wiecej gratow ze srodka i spod maski, zmienic przepustnice na wieksza, wystroic bla, bla, bla... jest co robic
Po zrobionej zbieżności na oko, przyatakowałem "tor" WRC. O dziwo nic nie urwałem Niestety bez onboardu, bo zapomniałem mocowania do gopro.
Zainspirowany heblem Tommi01 kupiłem zaciski pod drugi obwód na hydrołapę + 262mm na przód, które leżą pod nimi (w planach zmiana felg na 13")
I w ramach gruzowania czarnego crx'a wywaliłem kratki nawiewów i wyciąłem z ABS zaślepki, w których będą jakieś przyciski czy inne ważne rzeczy, których nie chcę się pozbywać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum