Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
S2000 AP1 '03 - carl0s
Autor Wiadomość
carl0s 


Auto: AF01 & AP1, JCE10
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-03   

Musiałem przerwać pisanie poprzedniego posta dlatego kontynuje w kolejnym.

W ramach rozprostowania kości i pojechania na zwykły trening porozumieliśmy się z kilkoma kolegami i pojechaliśmy na TD na Torze Łódź. Oczywiście Pani od kontroli głośności grasowała, ale finalnie mogliśmy jeździć do końca. Nie było żadnego fotografa, mam tylko takie zdjęcia:







Wynik jaki uzyskałem jest dość mocno rozczarowujący. Najlepsze okrążenie tego dnia było o 0,856s wolniejsze od mojego PB na tym obiekcie (wykręciłem 1:03.150s). Teoretycznie z krótszym przełożeniem dyfra powinienem być szybszy, a tu widać życie zaskakuje na każdym kroku :-D
Warunki były bardzo dobre, bo pozostali koledzy robili życiówki i tak dla przykładu Kuniu4 Integrą K20 wykręcił 0:57.853s, mistrz klasy Street+ z sezonu 2020 - Michał w swoim FK8 1:01.500 - czym wyrównał czas ZdanoG6 z zeszłorocznej rundy VCP na tym torze. Ale i tak największy postęp zanotował airman (informacyjnie 2 miejsce w klasyfikacji sezonowej w klasie Street) wykręcił 1:02.674 !!! -> D15 mini-me

I gładko przechodzimy do pytania które zadał ZdanoG6:

ZdanoG6 napisał/a:
Zrób taki zbitek z 2020 roku ze wszystkich swoich wypadów na tor na Extreme. Jestem ciekaw ile teraz jest bieżnika / porównując do ilości imprez i okrążeń. U mnie jest problem że przy małej szerokości (195) przy dobrych wiatrach dwa-trzy mocne treningi (takie jak rok temu jastrząb + 2x mała Łódź) no i opona schodzi do ogranicznika. W tym roku zrobiłem (nowa opona przód) : 4 kółka w Kielcach, Łódź (około 13 kółek ogniem) oraz Jastrząb (około 10 kółek ogniem) no i z 5mm fabryki zostało równo z ogranicznikiem czyli niecałe 2mm. A u Ciebie jak patrzyłem ostatnio to opony jeszcze trochę było a jeździłeś przecież dużo w tym roku. No i wieczorami śmigasz też na extreme. No to wypisz tak plus minus ile potorowałeś i ile opon zostało.


Na obecnym zestawie Extreme przejechałem od nowości około 5000km w tym były 7 razy na torze (VCP Modlin, VCP Ułęż, TD Łódź, VCP Łódź, VCP Jastrząb, VCP Silesja, TD Łódź) co szacując na oko powinno dać w przybliżeniu 700 km torowych. Reszta to dojazdy + ulica. Po tym wszystkim bieżnik wygląda nieźle bo na środku jest ok 4mm, a przy bokach 1,6-2mm. Najsłabsza z całego zestawu to prawy tył. Niemniej jednak na pewno czasy świetności mają już za sobą bo ilość cykli grzania była spora, być może nawet już za duża.







I teraz mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Czy te opony to już śmietniki i czy w nich mogę upatrywać słabych czasów? Czy jednak może jest tak że krótki dyfer nie daje nic, a wręcz przeszkadza na torze bo dużo częściej trzeba zmieniać biegi, lub też jego zmiana spowodowała, że muszę od nowa wjeździć się w suczkę? Jakieś pomysły? :-?
_________________

 
 
ZdanoG6


Auto: EJK20 + Impreza WRX 01'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 144
Skąd: W-wa Wesoła
Wysłany: 2021-05-04   

U mnie to nowy Extreme robił robotę na Kielcach. Założyłem i kleił od razu. Już mocno zmęczonego zabrałem na Jastrząb no i czasy do niczego. Na Łodzi na VTEC cupie był jeszcze gorszy. Może nie jest to śmietnik ale mniej więcej na takim krótkim kółku z niecałą sekundę gorzej jeździłem. U mnie te mocno zjeżdżone zawsze stawały się twarde w porównaniu do nówki.
_________________

 
 
octane 


Auto: Datsun 280z Porsche 718S 72'riviera
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 120
Skąd: Białystok
Wysłany: 2021-05-04   

Mam takie same odczucia jak Zdano. Nowe extreme kleją mega a już takie dojechane stają się twardsze.
W sobotę na 1 rundzie race day wziąłem same takie mniej więcej jak pokazałeś na dojechanie i szału nie było. Chyba mieszanka od ciągłego rozgrzewania i studzenia robi się twardsza.
 
 
carl0s 


Auto: AF01 & AP1, JCE10
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-05   

Koledzy dzięki za opinie. Nowy zestaw opon koniecznie musi wjechać w tym sezonie.

Na razie jednak wracam do kolejnej rundy VCP, która odbyła się 15 maja na Torze Krzywa.
Wcześniej byłem na tym obiekcie tylko raz na JF TA w 2019, tak więc minimalnie go znałem i miałem jakiś odnośnik czasowy z poprzedniego wyjazdu (dla przypomnienia 1:07.136). Moim głównym motywatorem aby wystartować tam (a w jedną stronę mam 463km) było właśnie porównanie o ile będę szybszy no i nadzieja aby wyrwać trochę puntów do klasyfikacji sezonowej.
Warunki w dniu zawodów były bardzo dobre. Integrację zawodników w hotelu poprzedniego wieczoru też bardzo miło wspominam - wspaniały dzień aby ustanowić nowe PB na tym obiekcie ;-) W klasie miałem 8 konkurentów a finalnie wyniki wyglądały tak:



Jak widać do podium zabrakło mi 0.608 s i mój nowy PB to 1:01.948 Wynik z tej rundy to 4 na 8 w klasie i 20 na 36 w generalce.
W moim odczuciu skrzynia przedlftowa + to przełożenie dyfra, które mam (4.62) idealnie pasuje do tego toru. Poprawa i tak jest całkiem niezła bo obecnie jest szybciej o 5,188s. Czemu w takim razie nie było jeszcze szybciej? Najwyraźniej czegoś zabrakło np opon, kątów lub kierowcy :mrgreen: Ale może wcale nie jest tak źle? Porównajmy więc wyniki innych S2000 z tego toru.
JF TA 2019:



Artur R, jak dobrze kojarzę ma na pokładzie V6 3,5 i jechał tego dnia na silku (taka ciekawostka, że z czasem z 2 rundy VCP znalazł bym się na pudle na tych zawodach)
Patryk S. nie pamiętam, na jakich oponach jeździł ale pamiętam, że ma ori hartop Mugena, lotke z CR i z poniższych wyników wnioskuje, że miarę regularnie pojawia się na tym obiekcie.

W takim razie weźmy kolejne zawody czyli JF TA 2020:



Tu było tyko jedno S2000 ale za to czas zdecydowanie lepszy niż w poprzednim roku.

I jeszcze coś świeżego czyli wyniki JINSHU'21:



Tu znów tylko jedno S2000 i czas minimalnie poniżej 1:02 (tu również Patryk).



Jeśli ktoś zna jeszcze jakieś inne zawody na tym torze gdzie pojawiały się S2000 to niech podrzuci wyniki a rozszerzę materiał porównawczy.

Generalnie wioski są takie, że mój czas wcale nie jest taki zły ;-) Dużo też zależy od tego jak poustawiane (lub nie) są beczki na tym torze. Nitka jest tam stała, ale moim zdaniem te beczki na zakrętach uniemożliwiające ostre ich cięcie, wpływają właśnie na takie różnice, że jeden kierowca raz tam robi niskie 1:01 a innym razem jest sekundę wolniejszy.

Film z najlepszego przejazdu oczywiście mam, ale niestety nie mam czasu aby poskładać coś z pierwszej rundy więc nie wiem kiedy powstanie coś z drugiej.

Na zakończenie mojej opowieści trochę zdjęć:











_________________

 
 
airman 

Auto: EG4 D15VTEC+CU2-S
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-12   

To była dość ciekawa runda, z domu miałem na Krzywa 470km w jedna strone. Dobrze, że auto się nie rozpadło :) Swój czas 1:2,120s zrobiłem lecąc z Tobą na ostatniej sesji.
 
 
DoSeR 


Auto: Civic EJ2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 477
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2021-08-11   

Widziałem, że kupiłeś oponki. Jak wrażenia?
 
 
 
carl0s 


Auto: AF01 & AP1, JCE10
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-13   

airman napisał/a:
To była dość ciekawa runda, z domu miałem na Krzywa 470km w jedna strone. Dobrze, że auto się nie rozpadło :) Swój czas 1:2,120s zrobiłem lecąc z Tobą na ostatniej sesji.


W tym sezonie masakrujesz konkurencje, dla potwierdzenie wyniki z rundy na Krzywej (na kolejnej było podobnie):



Wśród zawodników klasy Street chodzą plotki, że to dlatego, że poradziłeś się u Wujka Dobra Rada ;)



Kolejna runda Vtec Cup odbywała się w Motoparku Ułęż. W klasie miałem czterech przeciwników i udało się zająć zaszczytne ostatnie miejsce :-D Tak jest gdy w miarę optymalny sposób na pokonywanie toru wymyślam na ostatniej (piątej sesji) tego dnia. Informacyjnie jeszcze napisze, że była to runda połączona z TAP. Trasa bardzo szybka, tor bardzo nierówny. Oczywiście mam też nagrany materiał z gopro ale tak jak nie miałem czasu aby obrobić nagrania z poprzednich rund i tak samo jest w tym przypadku. Podsumowując wyniki 4 na 4 w klasie Street+ i 16 na 31 w klasyfikacji generalnej VtecCup.
Wyniki:



Zdjęcia:









DoSeR napisał/a:
Widziałem, że kupiłeś oponki. Jak wrażenia?


Tak w końcu musiałem je zmienić, bo po ostatniej rundzie zostały definitywnie dojechane i teraz nadają się już tylko na jakiś ogrodowy kwietnik ;-) . Przy okazji możesz podać źródło gdzie to widziałeś. Generalnie w drodze do wulkanizacji zatrzymałem się na JapOnly vol.21 - Here we go again.



Przy okazji okazało się, że da się przewieźć w S2000 cztery opony w rozmiarze 255/35 R18 (kupiłem takie bo takie w 265 nie były dostępne) - oczywiście mieszanka średnia i jeszcze dodatkowo w drugim gatunku wiec trochę tańsze.

Tydzień wcześniej kubaa aktywował stołeczne spoty S2000 więc tam też podjechałem:





W ramach ucywilizowania mojego pojazdu pojechałem do Mar-Tec aby przerobić wydech na taki który będzie akceptowalny na torach gdzie przepisy głośności traktują bardzo poważnie :kwasny: Od nowa został zrobiony końcowy na 2,5'. Z pomiaru aplikacją wychodzi 95dB. Jest o wiele ciszej:



Przy wymianie dyfra zapomniałem dopisać, że założone zostały dystanse półosi:



Suczka pojechała do JHM bo już w tym sezonie zrobiłem 5000km więc wymienione zostały wszystkie płyny klasycznie na Millersa do silnika i dyfra + MTF & RBF660 a także jakiś niebieski do chłodnicy. W końcu założone zostały odpowiednie pierścienie centrujące na koła z tyłu (do tej pory miałem takie same jak z przodu, ale jest różnica na piaście więc to co pasuje na przedniej osi, niekoniecznie działa na tylnej).



Ponieważ wydech został lekko przytkany (wcześniej końcowy był 3') musiałem jeszcze odwiedzić Niutona, aby poustawiać wszystko tak aby było bezpiecznie dla silnika:



Sprawdzenie AFR sondą + korekta mapy + hamownia



Nowe cyfry są jak można się domyślać trochę mniejsze niż poprzednio: 246,9 km i 233 Nm:



Jutro to znaczy 14 sierpnia jest 4 Runda Vtec Cup na polskim Ebisu znanym też pod nazwą Tor Łódź, więc zobaczymy jak to wszystko razem zadziała.
_________________

 
 
ZdanoG6


Auto: EJK20 + Impreza WRX 01'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2019
Posty: 144
Skąd: W-wa Wesoła
Wysłany: 2021-08-15   

Nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, zdjąłeś najpiękniejszą rzecz z tego auta czyli wyrzutnię marchew. Kochałem te opalanie mojego zderzaka na trasie.
A tak na serio to bardzo dobrze. Wieczne płacze właścicieli torów co do głośności. Masz jechać na zawody i nie zaprzątać sobie tym gitary. Tłumik przelotowy czy komorowy ?
No i dawaj film z Łodzi.
_________________

 
 
airman 

Auto: EG4 D15VTEC+CU2-S
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-24   

Miałem obadać ten tłumok, posłuchać i zapomniałem :D

Gratki solidnej jazdy i pucharka na Łodzi :)
 
 
carl0s 


Auto: AF01 & AP1, JCE10
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 199
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-03   

Wracam po dłuższej przerwie. Nie ma co tu się rozpisywać dopadła mnie proza życia.
W każdym razie w sezonie 2021 pojechałem jeszcze na pozostałe rundy VtecCup. W kolejnym roku miałem startować ale to się nie udało. Eska jeździła dość sporadycznie tylko po ulicy.
W tym roku postaram się to zmienić.
W zakresie modyfikacji skupiłem się na zawieszeniu, zamówiłem części od Baero.tech i Hardrace
Acentryczne tuleje do przedniego górnego wahacza:



Hardrace Anti Bump Steer Kit przedni (dystans pod maglownicę) i regulowany wahacz tylni z tulejami gumowymi:



Poza tym klasyka, czyli wymiana wszystkich płynów + tarcze i klocki z przodu (ferodo DS2500)
+ jakaś tam drobnica:



Kierownica była już dość zmęczona dlatego została obszyta na nowo.
Przed:

Po:


Serwis w JHM:



Tak mniej więcej wyszło:



Po tych wszystkich zmianach trzeba było pojechać na ustawienie geometrii:



Aktualne wygląda to tak: pochylenie -3 stopne 21minut z przodu KWSZ na maksa czyli 6 stopni 31 minut, zbieżność na 0.
z tyłu pochylenie -3 stopnie 37 minut + zbierzność sumaryczna 0 stopni 44 minuty.

Naturalnie po tak długiej nieobecności na torze i zmianach w zawieszeniu trzeba było pojechać na testy. W moim przypadku klasycznie czyli Tor Łódź Track Day. Moja kostka miała numer 1



Udało mi się złamać poprzedni rekord (oficjalny pomiar 1:02.294) czyli przebiłem się do wysokiej 1:01 (dokładnie 1:01.874). Z ciekawostek pierwszy czas zrobiła Zetka 370Nismo na silcku, kolejny moje S2000, trzeci Alpine A110 na Race GC i czwarty Golf GTi na semi Federala, dalszymi się nie interesowałem.

Tak to wyglądało:



Następny wjazd to 2 runda Vtec Cup - zobaczymy co tam się uda podziałać.

W majówkę obył się mały spot S2000, a ponieważ miałem małą przerwę pomiędzy wizytami na lokalnych placach zabaw, to podjechałem na chwilkę:





Ta niebieska na pierwszym planie to ex auto gusbo



_________________

 
 
Ma4Ti
Sej maj nejm Bicz!


Auto: EJ2/CN2/R21/330d
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 858
Skąd: Toruń
Wysłany: 2023-05-05   

0.4s zerwane po modach, a pewnie jeszcze parę dych zdejmiesz, elegancko ;) Wpadaj na Honda Trophy do Torunia ;)

Ps: Ta granatowa S2k z rollbarem to nie jest auto, ktore było tutaj opisywane?
 
 
Kubaa 


Auto: S2000 AP1
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 1421
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-31   

Ma4Ti napisał/a:
Ps: Ta granatowa S2k z rollbarem to nie jest auto, ktore było tutaj opisywane?

Tak, to byłe auto Gusbo :-)
 
 
Ma4Ti
Sej maj nejm Bicz!


Auto: EJ2/CN2/R21/330d
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 858
Skąd: Toruń
Wysłany: 2023-05-31   

Kubaa napisał/a:
Ma4Ti napisał/a:
Ps: Ta granatowa S2k z rollbarem to nie jest auto, ktore było tutaj opisywane?

Tak, to byłe auto Gusbo :-)


Ooo właśnie, nie mogłem sobie nicku przypomnieć ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna