chciałem przedstawić projekt, który jest w moich rękach od października 2017 roku. Auto wyłącznie do jazdy torowej, więc bez zbędnych kompromisów - podróżuje obecnie w woj.mazowieckim - wcześniej jeździło w okolicach Wrocławia.
Bazą była Fiesta ST150 z Szwajcarii, która trafiła już do mnie po części przygotowana - wypruta, z jednym kubłem, szperą, zawiasem. Auto jednak jeździło jak dobrze pamiętam 2 sezony wyścigowo, więc też nie obyło się bez problemów z powodu ogromnego zużycia oleju rozebraliśmy motor w lutym 2018 roku gdzie po wyjęciu tłoków ich kawałki w miejscu pierścieni zaczęły się kruszyć...tłoki do wywalenia, wleciały nowe, nowe pierścienie, komplet uszczelek, prowadnice zaworowe, panewki king racing i tak o to złożyliśmy świeże serce :aloha:
Auto upalane głównie na imprezach typu Race Day gdzie wyjeździło 3 miejsce w sezonie 2018 w klasie FWD, kilka razy na pudle w poszczególnych imprezach, 3 miejsce w klasie 2000 w imprezie Rally Day z 11km odcinkiem, wygrało też supersprint na torze słomczyn.
Auto ma swoje wady z którymi ciężko rywalizować w klasie 2000:
- zbyt mała moc
- waga
na plus za to przewidywalne i pewne prowadzenie. Dlatego też jakimś trafem udało mi się trafić na tak złotego człowieka jakim jest Andrzej pseudonim Bobson znany z forum Forda, który podjął się po kilku rozmowach prac na autem.
Obecnie przebywa w Złotowie w centrali głównej AGarage i powoli zaczyna być zbierane do kupy Andrzej w wielkim skrócie wytargał motor jak i skrzynie w celu założenia wałków, regulowanych kół rozrządu, kolektora ssącego, rozebrania skrzyni i przywrócenia jej do stanu malina (zakładając przy okazji krótsze główne i dłuższy 1 i 2 bieg) itd itp - nazbierało się tego trochę. Podzielę się z Wami zdjęciami jak i opisem projektu. Myślę, że auto będzie odpalone jeszcze w lutym i później zostaje strojenie na EMU
Spec na ten rok wygląda następująco:
Silnik:
Duratec-he
Wałki Newman PH2
Regulowane koła rozrządu Turbosport LTD
Wtryski 330cm3
Chłodnica oleju
Górna poduszka silnika Olkusz
W 2017 remont silnika (nowe tłoki, pierścienie, prowadnice)
Panewki King Racing
Układ dolotowy:
Kolektor dolotowy Fusion Fabrications
60mm przepustnica na linkę
Filtr stożkowy
Układ wydechowy:
kolektor Millltek Evo 2 4-1, zabandażowany
Komplety wydech z kwasówki, końcowy Fiesta ST mk7
Elektronika:
Ecumaster emu classic z BT
Odchudzona wiązka
Szerokopasmowa sonda
Układ napędowy:
Skrzynia IB5 z środkiem z skrzyni od Pumy 1.7 (dłuższy 1 i 2 bieg vs standardowe IB5 z ST)
Przełożenie główne 4.25 (vs standardowe 3.82)
Sprzęgło spiek (przerobione z OEM)
Lżejszy zamach by otoczak (4,5kg), wszystko wyważone jako komplet
szpera Quaife LSD
Poduszki skrzyni poliuretan
Short shifter B&M
fulek, tak jest, to ta sama gadaliśmy kiedyś nawet o tym. Jeżeli chodzi o spec zawiasu to nic się nie zmieniło od tamtej pory, więc na przyszły sezon myślę, że pochylę się nad zawiasem
seremaq, obecnie strzelam w równą 1000 kg - to auto niestety jest dość ciężkie z natury. Ta waga jest już z laminatem maski i klapy z poliwęglanem, lekką nagrzewnicą i wycięciem z środka zbędnych rzeczy + lekkie aku. To największa bolączka, nie ma szans zejść do wartości jakie oferują Hondy. Cel na wakacje to jednak osiągnięcie 960kg - mam nadzieję, że się uda.
Co do spodziewanej mocy? nie mam pojęcia, trochę spec dobrałem słabo wyścigowo, ale to moje błędy - kolektor daje zajebisty niuton, ale spada na leb po 5,5k, za to wałki są tak delikatne, że dużo nie zmienią (trzeba było brać ostrzejsze, ale tutaj znowu już kolejne mody z sprężynkami i talerzykami wchodziły w grę). Jednak myślę, że będzie około 185/230 i więcej (chociaż w uk trafiają się i 200bhp, ale ich wykresy czasem można sobie w 4 litery wsadzić )
Postaram się w okolicach czerwca zaatakować Poznań. Póki co jak najwięcej z Race Day i Rally Day jeżeli chodzi o ich kalendarz, super impreza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum