Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Torowy Civic EJ2 K20A2 - by Kunis
Autor Wiadomość
Kuniu4 

Auto: ITR K20 & M3 RS
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 259
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2019-11-20   Torowy Civic EJ2 K20A2 - by Kunis

Cześć!!

Dobra, forum przeglądam dłuuugi czas to może warto wrzucić auto którym jeżdżę.
Kończę właśnie drugi sezon. 2018 rok przejeździłem z B18C4, a obecny już z K20.
Auto buduję sam, budżet jest mały więc auto jest jak by w ciągłej budowie.
Powoli zbliżam się do miejsca, gdzie w miarę mi się zaczyna podobać jak to jeździ.

Setup auta na tą chwilę:

MODEL: Civic EJ2

MODEL: Civic EJ2

SILNIK:

-Polifotwe K20A2,
-Nowa OEM pompa oleju,
-Nowy OEM rozrząd,
-Przegrody w misce olejowej,
-Zew. regulator pompy paliwa,
-Przewody paliwowe zakute w oplocie nierdzewnym,
-Tuningowa listwa paliwowa,
-chłodnica wody EP3 + wiatrak SPAL,
-elektryczna pompa wspomagania,
-wtryskiwacze 550,


UKLAD DOLOTOWY:

-Kolektor ssący RBC,
-Seryjna przepustnica,
-Dolot 3,5" z mokrym filtrem K&N,

UKLAD WYDECHOWY:

-Kolektor wydechowy custom by Noud z wyjściem 2,5"
-Przelotowy układ wydechowy 2,5",
-Szerokopasmowa sonda,

ELEKTRONIKA:

-el. szyby, lusterka,
-wskaźnik temp oleju, wody, ciśnienia Depo 4W1,
-EMU classic,
-Strojenie Niuton

UKLAD NAPĘDOWY:

-Skrzynia z EP3 NPQ3,
-Szpera płytkowa MFactory 1,5way,
-FD 5,33,
-Nowy drugi bieg,
-Najmocniejsze OEM sprzęgło,

ZAWIESZENIE:

-Zawieszenie ISC (wersja racing: sprężyny 18kg przód i 12kg tył)
-Reg. wahacze przód + tył HARDRACE
-Zawieszenie odbudowane na tulejach poliuretanowych (oprócz dużych cukierków- OEM)
-Stabilizatory 26/18mm
-Rozpórki przód + tył
-Maglownica z Integry Type R

UKLAD HAMULCOWY:

-Przód: 262mm, tył 262mm
-Klocki DS Performance
-Tarcze Brembo Max
-Pompa 1"
-Przewody w stalowym oplocie Pizza Brakes

BODY-KIT:

-Maska z laminatu,
-Poszerzenia błotników,

ŚRODEK:

-Fotel mirco XL
-Pasy OMP 4M 3"
-Kierownica OMP 35cm
-Lekka nagrzewnica,

INNE:

-Płyta pod silnik z duraluminium by JHM
-Koła Buddy Club P1 "+ Federal 595Rs pro
-Nakrętki do kół TPI

MOC: okolice 250KM



















I co myślę najciekawsze to filmy. Na kanale mam tego sporo, ale takie warte zobaczenia to np ostatni Puchar Toru Modlin z niedzieli:



I coś z zewnątrz:

Ostatnio zmieniony przez Kuniu4 2020-06-09, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Ania 


Dołączyła: 07 Paź 2019
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-20   

Cześć, dasz się karnąć? :)
_________________
fb/szparko
 
 
Leo 
Krzysiek/ mlody87

Auto: CL7/ EP3 po adminie :D
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 792
Skąd: Pruszcz Gd.
Wysłany: 2019-11-20   

dobrze podaje :)
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5759
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2019-11-20   

patrząc po zachowaniu wozu: Nie myślałeś o jakiejś regulacji hamowania przód/tył i zabrania trochę siły z tyłu? Ew zmiękczenie amortyzatoró na tyle? Albo mniejsze tarcze z tyłu/większe z przodu?

Strasznie dupa Ci ucieka podczas hamowania.
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
wierzba 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 3637
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2019-11-20   

czemu to takie nadsterowne i co to za opona, że gubi trakcję na 3 biegu ?
zdecydowanie lepiej buda htb by się tu nadała.
 
 
fulek 


Auto: TypeS na ropę
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 2730
Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2019-11-20   

Warunki na torze ni w pi... Ni w oko, miejscami mokre większość suche więc ani slick ani wet, z tyłu oewnie miałeś jakiegos weta albo semi z przodu slick strzelam :-P Na moje to poprostu prędkość czasem dobra a zakręt zaciasny :mrgreen: jest dobrze

Ew bym spróbował pokombinować z wysokością tyłu bo patrzac na zdjęcia to trochę dupa pieje co raczej mało wskazane przy lekkiej dupie :-P

Dobrze popier... :mrgreen:
 
 
Youtro 


Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 1002
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-11-20   

Dobry z Ciebie zawodnik 8-) Świetne zahamowania, jedynie do kilku wyjść z zakrętów można by się doczekać. Mógłbyś nieco wcześniej miejscami dodawać gazu na wyjściu. W zasadzie w ten sposób najszybciej poprawisz swoje czasy. Domyślam się, że już teraz są one bardzo dobre.
_________________

 
 
Kuniu4 

Auto: ITR K20 & M3 RS
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 259
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2019-11-20   

W końcu trafiłem na odpowiednie forum! :oops:

Za późno tu zakładam temat. Ogólnie moja historia z tym autem jest długa i właściwie od kupna tego wozu borykam się z pewnymi problemami... Jeden z większych to właśnie mocno nadsterowny tył. Wiele ustawień zawieszenia już było i nadal nie działa to jak powinno. Największy mój problem jest taki że auto zupełnie inaczej zachowuje się na drogowych oponach, niż na slicku podczas zawodów.
Niestety jeszcze nie doszedłem do momentu, żeby wybrać się na trening i potestować różne ustawienia, tylko staram się robić poprawki po zawodach a w ich trakcie dostosować się do wozu...

Ale wnioski już mam wyciągnięte i wiem co robić dalej :)

Ania napisał/a:
Cześć, dasz się karnąć? :)


Kiedy chcesz ;)

Bio napisał/a:
patrząc po zachowaniu wozu: Nie myślałeś o jakiejś regulacji hamowania przód/tył i zabrania trochę siły z tyłu? Ew zmiękczenie amortyzatoró na tyle? Albo mniejsze tarcze z tyłu/większe z przodu?

Strasznie dupa Ci ucieka podczas hamowania.


Problem jest troszkę bardziej złożony :)
Nie ukrywam, że popełniłem błąd podczas doboru zawieszenia i kupiłem gwint D2 w wersji street. Pomimo wymiany sprężyn nadal jest dużo, dużo za miękki i auto mocno się przechyla. Zarówno przy przyśpieszaniu i hamowaniu jak i na boki. Przy maksymalnym hamowaniu na slicku tył potrafi się ustawiać do zakrętu - ale robi to źle bo jedno tylne koło hamuje z inną siłą - stąd zawsze ustawia mnie w prawo.... (znam przyczynę, jest błaha i w tą zimę ją wyeliminuję).

Jest błąd w opisie,hamulce z tyłu to 240mm ;)

wierzba napisał/a:
czemu to takie nadsterowne i co to za opona, że gubi trakcję na 3 biegu ?
zdecydowanie lepiej buda htb by się tu nadała.


Źle hamuję bo jedno z kół z tyłu hamuję z inną siłą - do tego źle działające zawieszenie i działa to jak na filmie.
Na filmie jeżdżę na pełnym slicku 240 z przodu i 240 wet z tyłu. Auto na prostych kołach ma trakcję już na drugim biegu. Inaczej sytuacją wygląda podczas skręcania - to jest drugi największy problem tego wozu - przez to nie mogę wcześnie wcisnąć gazu na wyjściu z zakrętu - mimo modulacji gazu i tak zamiast przyśpieszać to miele wewnętrznym kołem. (dlatego moja jazda tak nie specjalnie wygląda, wchodzę wąsko żeby jak najszybciej móc się wyprostować i zacząć przyśpieszać).
Odnośnie budy, to założenie tego wozu było trochę inne. Niestety już poszedłem tak daleko, że karoseria już musi zostać :)

fulek napisał/a:
Warunki na torze ni w pi... Ni w oko, miejscami mokre większość suche więc ani slick ani wet, z tyłu oewnie miałeś jakiegos weta albo semi z przodu slick strzelam :-P Na moje to poprostu prędkość czasem dobra a zakręt zaciasny :mrgreen: jest dobrze

Ew bym spróbował pokombinować z wysokością tyłu bo patrzac na zdjęcia to trochę dupa pieje co raczej mało wskazane przy lekkiej dupie :-P

Dobrze popier... :mrgreen:


Dokładnie tak. Zawody z których jest film były w ubiegłą niedziele, było już chłodno miejscami mokro etc. Tego na filmie nie widać ale na prawdę jeżdżę na granicy przyczepności ;)

Youtro napisał/a:
Dobry z Ciebie zawodnik 8-) Świetne zahamowania, jedynie do kilku wyjść z zakrętów można by się doczekać. Mógłbyś nieco wcześniej miejscami dodawać gazu na wyjściu. W zasadzie w ten sposób najszybciej poprawisz swoje czasy. Domyślam się, że już teraz są one bardzo dobre.


Uwierz, że za każdym razem kiedy jestem na zawodach wychodzę wściekły z tego wozu. Wiem, że da się dużo szybciej, widzę że większość osób ma już wklepane, kiedy ja jeszcze czekam aż się wyprostuje bo mimo wciskania gazu auto mieli wew. kołem i nie przyśpiesza. Ja to wiem, jak jeździłem B18 to było dużo więcej trakcji na wyjściu i mogłem na prawdę dużo szybciej wychodzić z zakrętów... :(
 
 
Youtro 


Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 1002
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-11-20   

Może grubszy stabilizator przedni i ustawienie rozbieżnej geometrii na ptzedniej osi by pomogło? Próbowałeś?
_________________

 
 
Krzyh00 


Auto: jest! ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 1631
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-11-21   

wiesz co robisz za sterem. az milo popatrzec :-)

a uciekanie dupy to niestety cecha tych konserw i oznacza ze hamowanie bylo skuteczne :mrgreen: mozna to czesto dobrze wykorzystac i zaciesniac zakret przerzucajac mase na przod.

zazdro k20, alez to sie odpycha :shock:
_________________
 
 
primox

Auto: eg6 k20
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 375
Skąd: wawa
Wysłany: 2019-11-21   

jeździsz jak wariat, a to dobrze
buda gruz tylko w tym pomoże :)

pięknie się piec zbiera - jaka waga teraz? bez klatki pewnie jest już nisko
_________________
Szybciej niż rynek, czyli moje EG6
 
 
Kuniu4 

Auto: ITR K20 & M3 RS
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 259
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2019-11-21   

Youtro napisał/a:
Może grubszy stabilizator przedni i ustawienie rozbieżnej geometrii na ptzedniej osi by pomogło? Próbowałeś?


Stab jest gruby, problem jest w zawieszeniu - mimo ustawienia najbardziej twardo jest dużo za miękko :)

Krzyh00 napisał/a:
wiesz co robisz za sterem. az milo popatrzec :-)

a uciekanie dupy to niestety cecha tych konserw i oznacza ze hamowanie bylo skuteczne :mrgreen: mozna to czesto dobrze wykorzystac i zaciesniac zakret przerzucajac mase na przod.

zazdro k20, alez to sie odpycha :shock:


O jest cały winowajca mojego jeżdżenia :P Jak kupiłeś swoje Ej z B18 i po oglądaniu przy kawce Twoich filmów zdecydowałem się na kupno tego gruza :)
Tak, w końcu uczucie mam takie że nie potrzeba już mocy tylko przyczepności :)

primox napisał/a:
jeździsz jak wariat, a to dobrze
buda gruz tylko w tym pomoże :)

pięknie się piec zbiera - jaka waga teraz? bez klatki pewnie jest już nisko


Niestety, waga jest do dupy - myślę że okolice 970kg + moje truchło 115kg i pełny bak z jakim jeżdżę na zawodach.
 
 
primox

Auto: eg6 k20
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 375
Skąd: wawa
Wysłany: 2019-11-21   

jakim cudem 970 bez klatki? goła buda bez klatki to max 900

chyba że kartofle nawrzucane w bagażniku ;p
_________________
Szybciej niż rynek, czyli moje EG6
 
 
Ania 


Dołączyła: 07 Paź 2019
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-21   

Klapa bagażnika w coupe waży 380 kg. Poszukaj laminatu, widziałam u Zonera kiedyś :)
_________________
fb/szparko
 
 
Kuniu4 

Auto: ITR K20 & M3 RS
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 259
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2019-11-21   

primox napisał/a:
jakim cudem 970 bez klatki? goła buda bez klatki to max 900

chyba że kartofle nawrzucane w bagażniku ;p


Ważyłem z B18 na większych hamulcach i z fotelem pasażera i było 970kg.
Teraz jest K20 z płyta pod silnikiem, nie ma fotela pasażera i mniejsze koła.
Myślę że 950kg to jest mega realna waga tego kupe.... :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna