Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pilar
2020-01-09
Mazda mx5 NC 2.5
Autor Wiadomość
Game 


Auto: sr20det
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1592
Skąd: Sarbinowo
Wysłany: 2020-01-08   Mazda mx5 NC 2.5

Siemanko ;-) Chciałem się pochwalić nową zabawką :->
MODEL: mx5 NC 2006r
SILNIK: seryjnie 1.8 w trakcie swapa na 2.5
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: seria
ELEKTRONIKA: seria jak grzane dupy, el szyby lusterka itp.
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria
BODY-KIT: seria
ŚRODEK: seria


Po sprzedaży Nissana postanowiłem że kupuje auto na pojeżdżawki. Wybór padł na civica z b18/b20 i takiego auta szukałem ale cały czas gdzieś z tyłu głowy miałem rwd. Pojechałem nawet 650km po jednego civica z b20 ale okazał się totalna klapą i odpuściłem. Przypadkiem trafiła się seryjna NC 1.8 za całkiem dobry hajs:






Niestety już w drodze powrotnej do domu padł silnik :lol: I z Hamburga auto przywiozłem na lawecie. W tym momencie padła decyzja o swapie na 2.5. Co prawda kupując myślałem o swapie ale miałem w planie jeden sezon przejeździć z 1.8. Skąd wgl swap na 2.5 ? Bo jest praktycznie PnP bez żadnych większych modów poza bzdetami jak smok oleju z 2.0 czy koła pasowe. Generalnie jest to jedna rodzina silnik MZR mazdy/forda (ford używał tych silników w swoich samochodach) 1.8/2.0/2.3/2.5. Udało się kupić silnik z amerykańskiego fusiona z 2014r:



Jednym z największych plusów tego swapa jest to, że Ford bardzo długo montował te silniki na rynek amerykański więc bez problemu kupujemy słupek z bardzo małym przebiegiem rzędu 20-40tyś km za nie duże pieniądze.

Następnie przystąpiliśmy do wywalenia starego silnika:



Dotarł potrzebny smok z 2.0. Swap z 2.0 jest trochę łatwiejszy bo tylko przekręcamy osprzęt z 2.0 na blok 2.5 w moim przypadku potrzeba kilku pierdół z 2.0 jak smok, koła pasowe czy komputer żeby uruchomić zmienną fazę, reszta PnP.




Auto tak naprawdę dzisiaj już miało jeździć ale dopadła mnie grypa i totalnie mnie rozłożyło :-/ Mam nadzieję, że na początku przyszłego tygodnia pochwalę się pierwszym odpaleniem.

Plany na auto?
Mody pod time attack. Ogólny plan jest na 220km NA i 1050kg bez rwania wnętrza do zera. W tym sezonie na pewno chciałbym zamontować gwint, staby z rx8, big brake z rx8, szpere bo seryjnie w 1.8 nie ma, do tego kubeł opony i w końcu coś pojeździć ;-) Wizualnie jest kilka aut na których chciałbym się wzorować ale na pewno nie w tym sezonie :





8-)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Game 2020-01-09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Miniol


Auto: EE8 B20Vtec
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 198
Skąd: P-ń
Wysłany: 2020-01-08   

Spoko pomysł z tym swapem. Lubię takie nietuzinkowe rozwiązania. Jak wyglada kwestia mocy wyjściowej względem seryjnego 1.8? Podatne jest to na modyfikacje? Wagowo dużo się różni? Łapy p&p? Rozumiem ze to już ścieżka dawno temu przeterta. Ktoś w Polsce takie swapy już Robił? Czy posiłkujesz die hamburgerami?

Powodzenia w dłubaniu 8-)
_________________
Czasami na drodze spotyka sie szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić.
 
 
Game 


Auto: sr20det
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1592
Skąd: Sarbinowo
Wysłany: 2020-01-08   

Miniol napisał/a:
Spoko pomysł z tym swapem. Lubię takie nietuzinkowe rozwiązania. Jak wyglada kwestia mocy wyjściowej względem seryjnego 1.8? Podatne jest to na modyfikacje? Wagowo dużo się różni? Łapy p&p? Rozumiem ze to już ścieżka dawno temu przeterta. Ktoś w Polsce takie swapy już Robił? Czy posiłkujesz die hamburgerami?

Powodzenia w dłubaniu 8-)


Seryjnie 128koni, 2.5 170 ale duużo niuta. Silnik ma trochę charakterystykę dieslowską i zdycha górą, dzięki czemu jest potencjał do uwolnienia górą na ostrych walkach itp. Wagowo po usunięciu wałków balansujących wychodzi się na zero. Łapy itp pnp, to ten sam silnik tylko że o większej pojemności ;) To tak jak w bmw z m50/m52/m54 , jeden silnik, kilka pojemności. Tak ścieżka już dawno rozkminiona w USA, tam już praktycznie każda torowa NC dostaje 2.5 na starcie. W Polsce takich swapów jeździ już kilka i są coraz bardziej popularne gdy pada 1.8.
_________________

 
 
Krzyh00 


Auto: jest! ;)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 1631
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2020-01-08   

kogo witam kogo goszcze :mrgreen: mialo dzis jezdzic a ja nic nie wiem?!

ps. co ten temat robi w roadshore? 8-)
_________________
 
 
Hondata


Auto: EJ2 K20
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 1671
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-01-08   

Fajne są te Mazdy , szczególnie po liftingu :-)
Zastanawiałem się chwilę nad taką ale rower się bardzo nie zmieści :lol:
_________________
Jeżdżę serią... K serią... ===> Check It!! <===
 
 
Arkadio

Dołączył: 08 Wrz 2013
Posty: 437
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-01-08   

Fajnie się zapowiada, trzymam kciuki, powodzenia.

Hondata napisał/a:
Fajne są te Mazdy , szczególnie po liftingu :-)
Zastanawiałem się chwilę nad taką ale rower się bardzo nie zmieści :lol:


Oj tam, szukasz wymówek :P

 
 
Karamba_DC2


Auto: DC2/S2K/Cupra300/Abarth
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 5986
Skąd: Bydgoszcz/Bremen
Wysłany: 2020-01-08   

Ciekawe auto będzie, czekam na film jak to będzie jeździć 8-)

Plany fajne, ta żółta z hardtopem i skrzydłem naprawdę spoko :mrgreen:
_________________
 
 
Ania 


Dołączyła: 07 Paź 2019
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-09   

Krzyh00 napisał/a:

ps. co ten temat robi w roadshore? 8-)


No właśnie, też mi nie pasuje ;)

Ta szara inspiracja sztos.

170 KM z 2.5l to jednak strasznie mało, chyba że będziesz jeździł takie TA gdzie podział na klasy jest inny niż pojemnościowy? Da się to jakoś sensownie podkręcić?
_________________
fb/szparko
 
 
podlez 

Auto: EG9, CN2+, GK3
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 393
Skąd: wrocław
Wysłany: 2020-01-09   

Super furmana i mega fajnie, że ten swap jest taki łatwy!
 
 
Game 


Auto: sr20det
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1592
Skąd: Sarbinowo
Wysłany: 2020-01-09   

N/A bez górki pieniędzy na jakieś 220 koni można podkręcić, Amerykańce idą w ITB i piszą o 250, nawet 270 koniach. Nie zależy mi na suchych cyfrach tak bardzo, raczej na tym, żeby te 200koni było dostępne w każdym momencie bez potrzeby ciągłej zmiany biegów. Moc nie jest w tym silniku aż tak ważna bo tak jak pisałem ma zupełnie inna charakterystykę niż np K seria, jedzie mocno dołem i środkowym zakresem co na torach na których planuję jeździć (Koszalin, Pszczółki) powinno wystarczyć i być konkurencyjne. Potem najsensowniej wychodzi kompresor, jest kilka gotowych kitów i bez problemowe 300koni w tej budzie myślę, że robi robotę ;-) Po za tym w NC największa robotę robi zawieszenie, które jest bardzo zaawansowane i to jest największa przewaga i zaleta tego samochodu.
_________________

 
 
Leo 
Krzysiek/ mlody87

Auto: CL7/ EP3 po adminie :D
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 792
Skąd: Pruszcz Gd.
Wysłany: 2020-01-09   

ale fajny! kibicuje :->
Mozesz podac jak Kosztowo auto plus swap wychodzi ?
 
 
Game 


Auto: sr20det
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1592
Skąd: Sarbinowo
Wysłany: 2020-01-09   

Leo napisał/a:
ale fajny! kibicuje :->
Mozesz podac jak Kosztowo auto plus swap wychodzi ?


Ostatnio były na handel 2 czy nawet 3 sztuki (przedlifty) już po swapie i wszystkie stały w okolicach 33k.

Jeśli chciałbyś zrobić to sam to:
-Serie 1.8 z padniętym silnikiem można kupić już za 10-14k
-Słupek z Mazdy/Forda 3-4k
-Przy swapie z 1.8 potrzebujesz z 2.0 smok oleju ,koło pasowe, ECU.
-Wiadomo nowe paski, rolki, co tam każdy sobie wymyśli jak już silnik rozebrany.
-Robocizna, każdy ogarnięty mechanik z pomocą forumowego poradnika dotyczącego swapa na 2.5 myślę, że w 2-3 ogarnie to spokojnie. Na forum mx5 ogłasza się jeden użytkownik, że wykona takiego swapa za 1800zł ;)


Jestem zaskoczony, nikt nie napisał, że gejowskie autko :lol: :mrgreen:
_________________

 
 
Krychu 
Król Spamu


Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 9054
Skąd: ____________________
Wysłany: 2020-01-09   

Nie trzeba pisać, że gejowskie, bo to każdy wie :gej:
Fajne autko dla tych co się w nim mieszczą :-)
_________________
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5759
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2020-01-09   

Game napisał/a:

Jestem zaskoczony, nikt nie napisał, że gejowskie autko :lol: :mrgreen:

ostatnio stwierdzanie oczywistości powoduje gównoburze, więc lepiej nie :lol:
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
sajfer 

Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 93
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-01-10   

Game napisał/a:
tak jak w bmw z m50/m52/m54 , jeden silnik, kilka pojemności.

Say what?
To może s50 i s54 to też te same silniki co m50/m54, tylko inne pojemności. Co tam żadna różnica że w M50 jest blok z żeliwa a w M52 i M54 z aluminium.
Poza tym - mazda fajny samochód, daje radę na torach i wchodzisz w nowy krąg zawodów miata challenge. Robią fajne imprezy :)
_________________
https://www.facebook.com/pizzabrakes
www.ferodoracing.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna