Siemanko Chciałem się pochwalić nową zabawką
MODEL: mx5 NC 2006r
SILNIK: seryjnie 1.8 w trakcie swapa na 2.5
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: seria
ELEKTRONIKA: seria jak grzane dupy, el szyby lusterka itp.
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria
BODY-KIT: seria
ŚRODEK: seria
Po sprzedaży Nissana postanowiłem że kupuje auto na pojeżdżawki. Wybór padł na civica z b18/b20 i takiego auta szukałem ale cały czas gdzieś z tyłu głowy miałem rwd. Pojechałem nawet 650km po jednego civica z b20 ale okazał się totalna klapą i odpuściłem. Przypadkiem trafiła się seryjna NC 1.8 za całkiem dobry hajs:
Niestety już w drodze powrotnej do domu padł silnik I z Hamburga auto przywiozłem na lawecie. W tym momencie padła decyzja o swapie na 2.5. Co prawda kupując myślałem o swapie ale miałem w planie jeden sezon przejeździć z 1.8. Skąd wgl swap na 2.5 ? Bo jest praktycznie PnP bez żadnych większych modów poza bzdetami jak smok oleju z 2.0 czy koła pasowe. Generalnie jest to jedna rodzina silnik MZR mazdy/forda (ford używał tych silników w swoich samochodach) 1.8/2.0/2.3/2.5. Udało się kupić silnik z amerykańskiego fusiona z 2014r:
Jednym z największych plusów tego swapa jest to, że Ford bardzo długo montował te silniki na rynek amerykański więc bez problemu kupujemy słupek z bardzo małym przebiegiem rzędu 20-40tyś km za nie duże pieniądze.
Następnie przystąpiliśmy do wywalenia starego silnika:
Dotarł potrzebny smok z 2.0. Swap z 2.0 jest trochę łatwiejszy bo tylko przekręcamy osprzęt z 2.0 na blok 2.5 w moim przypadku potrzeba kilku pierdół z 2.0 jak smok, koła pasowe czy komputer żeby uruchomić zmienną fazę, reszta PnP.
Auto tak naprawdę dzisiaj już miało jeździć ale dopadła mnie grypa i totalnie mnie rozłożyło Mam nadzieję, że na początku przyszłego tygodnia pochwalę się pierwszym odpaleniem.
Plany na auto?
Mody pod time attack. Ogólny plan jest na 220km NA i 1050kg bez rwania wnętrza do zera. W tym sezonie na pewno chciałbym zamontować gwint, staby z rx8, big brake z rx8, szpere bo seryjnie w 1.8 nie ma, do tego kubeł opony i w końcu coś pojeździć Wizualnie jest kilka aut na których chciałbym się wzorować ale na pewno nie w tym sezonie :
_________________
Ostatnio zmieniony przez Game 2020-01-09, w całości zmieniany 1 raz
Spoko pomysł z tym swapem. Lubię takie nietuzinkowe rozwiązania. Jak wyglada kwestia mocy wyjściowej względem seryjnego 1.8? Podatne jest to na modyfikacje? Wagowo dużo się różni? Łapy p&p? Rozumiem ze to już ścieżka dawno temu przeterta. Ktoś w Polsce takie swapy już Robił? Czy posiłkujesz die hamburgerami?
Powodzenia w dłubaniu
_________________ Czasami na drodze spotyka sie szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić.
Spoko pomysł z tym swapem. Lubię takie nietuzinkowe rozwiązania. Jak wyglada kwestia mocy wyjściowej względem seryjnego 1.8? Podatne jest to na modyfikacje? Wagowo dużo się różni? Łapy p&p? Rozumiem ze to już ścieżka dawno temu przeterta. Ktoś w Polsce takie swapy już Robił? Czy posiłkujesz die hamburgerami?
Powodzenia w dłubaniu
Seryjnie 128koni, 2.5 170 ale duużo niuta. Silnik ma trochę charakterystykę dieslowską i zdycha górą, dzięki czemu jest potencjał do uwolnienia górą na ostrych walkach itp. Wagowo po usunięciu wałków balansujących wychodzi się na zero. Łapy itp pnp, to ten sam silnik tylko że o większej pojemności To tak jak w bmw z m50/m52/m54 , jeden silnik, kilka pojemności. Tak ścieżka już dawno rozkminiona w USA, tam już praktycznie każda torowa NC dostaje 2.5 na starcie. W Polsce takich swapów jeździ już kilka i są coraz bardziej popularne gdy pada 1.8.
170 KM z 2.5l to jednak strasznie mało, chyba że będziesz jeździł takie TA gdzie podział na klasy jest inny niż pojemnościowy? Da się to jakoś sensownie podkręcić?
N/A bez górki pieniędzy na jakieś 220 koni można podkręcić, Amerykańce idą w ITB i piszą o 250, nawet 270 koniach. Nie zależy mi na suchych cyfrach tak bardzo, raczej na tym, żeby te 200koni było dostępne w każdym momencie bez potrzeby ciągłej zmiany biegów. Moc nie jest w tym silniku aż tak ważna bo tak jak pisałem ma zupełnie inna charakterystykę niż np K seria, jedzie mocno dołem i środkowym zakresem co na torach na których planuję jeździć (Koszalin, Pszczółki) powinno wystarczyć i być konkurencyjne. Potem najsensowniej wychodzi kompresor, jest kilka gotowych kitów i bez problemowe 300koni w tej budzie myślę, że robi robotę Po za tym w NC największa robotę robi zawieszenie, które jest bardzo zaawansowane i to jest największa przewaga i zaleta tego samochodu.
ale fajny! kibicuje
Mozesz podac jak Kosztowo auto plus swap wychodzi ?
Ostatnio były na handel 2 czy nawet 3 sztuki (przedlifty) już po swapie i wszystkie stały w okolicach 33k.
Jeśli chciałbyś zrobić to sam to:
-Serie 1.8 z padniętym silnikiem można kupić już za 10-14k
-Słupek z Mazdy/Forda 3-4k
-Przy swapie z 1.8 potrzebujesz z 2.0 smok oleju ,koło pasowe, ECU.
-Wiadomo nowe paski, rolki, co tam każdy sobie wymyśli jak już silnik rozebrany.
-Robocizna, każdy ogarnięty mechanik z pomocą forumowego poradnika dotyczącego swapa na 2.5 myślę, że w 2-3 ogarnie to spokojnie. Na forum mx5 ogłasza się jeden użytkownik, że wykona takiego swapa za 1800zł
Jestem zaskoczony, nikt nie napisał, że gejowskie autko
tak jak w bmw z m50/m52/m54 , jeden silnik, kilka pojemności.
Say what?
To może s50 i s54 to też te same silniki co m50/m54, tylko inne pojemności. Co tam żadna różnica że w M50 jest blok z żeliwa a w M52 i M54 z aluminium.
Poza tym - mazda fajny samochód, daje radę na torach i wchodzisz w nowy krąg zawodów miata challenge. Robią fajne imprezy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum