Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
BMW Z4 35i
Autor Wiadomość
weede 

Auto: 17" Mazda MX5 ND
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 266
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-07-03   BMW Z4 35i

Jako, że zawsze chciałem caymana i zazdroszcze tematu adino..... ;)

Od zeszłego roku posiadam BMW Z4 E89 35i z motorem N54 (3.0 twin-turbo) wraz z dwusprzęgłową skrzynią DKG.











Auto przeszło gruby proces przywracania stanu mechanicznego do 100% sprawności. Aktualne mody to:
- Intercooler WAGNER EVO
- wydech MG Motorsport z 4 końcówkami czarnymi
- Chargepipe + silikony FMIC czarne
- wkład filtra K&N
- soft MHD STAGE 1+

Moc 390hp/580nm

Auto jedzie tak:


Plany: Zawieszenie Ohlins R&T / KW v3 / B16 oraz heble z M4

Aha i najważniejsze - auto sprawia mega fun i banan mi z pyska nie schodzi :lol:
_________________
Adrenaline Addiction.
 
 
Kubaa 


Auto: S2000 AP1
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 1415
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-07-04   

Ładna Zeta 8-)

Ale to się napędza, sztos :oops:
 
 
tym0 


Auto: E60 530i, GLC250
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 114
Skąd: PGO
Wysłany: 2020-07-04   

Marzy mi się taki na weekendy... ;-)
 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10055
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-07-04   

Przyjemna furka, gratki :)
 
 
Yaca 
BlackCartel.pl


Auto: FK2R, AP1-GT, EVO9MR
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 2565
Skąd: Mielec
Wysłany: 2020-07-04   

fajna ZETA! dobrze się to odpycha! gratuluje zakupu ;-)
_________________
"if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
 
 
adino1 


Auto: 987S , NC+, XC60 T6, S60
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 2327
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-07-04   

Mega konfiguracja, bardzo fajne auto. Miałem przyjemność jeździć taka Z’etką, bardzo miło wspominam. Fajnie, że coś pomodziłeś i na tym też nie poprzestajesz 8-) Powodzenia, wiatru we włosach i bezawaryjności

Pzdr. A
_________________

 
 
 
Tomac 


Auto: V8 BiTurbo
Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 2674
Skąd: że
Wysłany: 2020-07-07   

Miałem mozliwośc w zeszłym roku pojeżdzić Z4 35iS dłubniętnym na 400 koników... zdecydowanie jest czym jechać.. moja sugestia pojeżdzić rok, nacieszyć się okresem wakacyjnym i opierdolić ewentualnie po 50.000km remontować silnik i przeniesienie napędu.. trwałość w/w przy zwiększonych parametrach jest niestety kiepska..
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=CfjPbOqnxps
 
 
weede 

Auto: 17" Mazda MX5 ND
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 266
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-07-07   

Ciekawa opinia, dzięki ale raczej zostawię sobie to auto na dłużej niż do końca roku ;)
_________________
Adrenaline Addiction.
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5698
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2020-07-08   

Tomac napisał/a:
Miałem mozliwośc w zeszłym roku pojeżdzić Z4 35iS dłubniętnym na 400 koników... zdecydowanie jest czym jechać.. moja sugestia pojeżdzić rok, nacieszyć się okresem wakacyjnym i opierdolić ewentualnie po 50.000km remontować silnik i przeniesienie napędu.. trwałość w/w przy zwiększonych parametrach jest niestety kiepska..

A co się takiego dzieje, że po 50kkm remont silnika?
Z N54 ludzie spokojnie robia 500KM jako "bezpieczny daily setup". Silnik jest określany mianem "nowego 2JZ".Osiagają 800KM na seryjnym słupku (bo np.: kute oem tłoki).
Ludzie albo zostawiają Twin-Turbo, tylko dają większe turbiny, albo przerzucają się (częściej) na singla.
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10055
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-07-08   

No właśnie, to nie jest przypadkiem ten silnik który jest w nowej suprze?
 
 
Tomac 


Auto: V8 BiTurbo
Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 2674
Skąd: że
Wysłany: 2020-07-08   

Pit napisał/a:
No właśnie, to nie jest przypadkiem ten silnik który jest w nowej suprze?


Dokładnie tak.. dlatego to downgrade dla supry... i to że ten silnik siedzi w nowej Suprze nie znaczy że jest to "nowy 2JZ" tak jak ujął to Bio..

Bio napisał/a:
Tomac napisał/a:
Miałem mozliwośc w zeszłym roku pojeżdzić Z4 35iS dłubniętnym na 400 koników... zdecydowanie jest czym jechać.. moja sugestia pojeżdzić rok, nacieszyć się okresem wakacyjnym i opierdolić ewentualnie po 50.000km remontować silnik i przeniesienie napędu.. trwałość w/w przy zwiększonych parametrach jest niestety kiepska..

A co się takiego dzieje, że po 50kkm remont silnika?
Z N54 ludzie spokojnie robia 500KM jako "bezpieczny daily setup". Silnik jest określany mianem "nowego 2JZ".Osiagają 800KM na seryjnym słupku (bo np.: kute oem tłoki).
Ludzie albo zostawiają Twin-Turbo, tylko dają większe turbiny, albo przerzucają się (częściej) na singla.


Bio.. ja nie opieram się na opiniach internetowych tylko mówię jak wyglądało to w przypadku auta z którym miałem styczność i człowieka który "siedzi w beemkach", miał kilka M'ek oraz E92 i E93 335i (obydwie podłubane i obydwie po modach klękały)... to tyle.. nie zagłębiam się.. tak szczerze to mało mnie to interesuje.. niech auto jezdzi i cieszy właściciela bo 390 kuni w tym aucie mocno daje radę.. :ok:
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=CfjPbOqnxps
 
 
Johnson 


Auto: Cooper S R53 '06
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 473
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-07-08   

Tomac napisał/a:
Pit napisał/a:
No właśnie, to nie jest przypadkiem ten silnik który jest w nowej suprze?


Dokładnie tak.. dlatego to downgrade dla supry... i to że ten silnik siedzi w nowej Suprze nie znaczy że jest to "nowy 2JZ" tak jak ujął to Bio..

Bio napisał/a:
Tomac napisał/a:
Miałem mozliwośc w zeszłym roku pojeżdzić Z4 35iS dłubniętnym na 400 koników... zdecydowanie jest czym jechać.. moja sugestia pojeżdzić rok, nacieszyć się okresem wakacyjnym i opierdolić ewentualnie po 50.000km remontować silnik i przeniesienie napędu.. trwałość w/w przy zwiększonych parametrach jest niestety kiepska..

A co się takiego dzieje, że po 50kkm remont silnika?
Z N54 ludzie spokojnie robia 500KM jako "bezpieczny daily setup". Silnik jest określany mianem "nowego 2JZ".Osiagają 800KM na seryjnym słupku (bo np.: kute oem tłoki).
Ludzie albo zostawiają Twin-Turbo, tylko dają większe turbiny, albo przerzucają się (częściej) na singla.


Bio.. ja nie opieram się na opiniach internetowych tylko mówię jak wyglądało to w przypadku auta z którym miałem styczność i człowieka który "siedzi w beemkach", miał kilka M'ek oraz E92 i E93 335i (obydwie podłubane i obydwie po modach klękały)... to tyle.. nie zagłębiam się.. tak szczerze to mało mnie to interesuje.. niech auto jezdzi i cieszy właściciela bo 390 kuni w tym aucie mocno daje radę.. :ok:


Nie chodzi o fakt gdzie jest montowany, tylko jaką ma podatność ma mody ;)
Skoro sam piszesz, że nie zagłębialeś tematu to po co szerzysz takie informacje? :lol:
 
 
weede 

Auto: 17" Mazda MX5 ND
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 266
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-07-08   

N54 był montowany między innymi w BMW 1M, który raczej dobrze znosi chłostę - na nurbie jeżdzi tego troche i daje rade. Podatność na mody jest bardzo duża, bo auto ma seryjnie zakute elementy ale jak każdy silnik męczony na torach czy pałowany będzie usterkowy.

W nowej suprze i Z4 M40i siedzi B58B30, czyli zupełnie nowa jednostka.

Dla ciekawostki powiem, że seryjnie auto z mocą 306km generuje 0,5 bara opadające do 0,3 - także seryjnie to są bardzo wyluzowane jednostki.
_________________
Adrenaline Addiction.
 
 
TorquedMad_Mind 


Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 5698
Skąd: Bratislava
Wysłany: 2020-07-08   

Tomac napisał/a:
Pit napisał/a:
No właśnie, to nie jest przypadkiem ten silnik który jest w nowej suprze?


Dokładnie tak.. dlatego to downgrade dla supry... i to że ten silnik siedzi w nowej Suprze nie znaczy że jest to "nowy 2JZ" tak jak ujął to Bio..

Bio napisał/a:
Tomac napisał/a:
Miałem mozliwośc w zeszłym roku pojeżdzić Z4 35iS dłubniętnym na 400 koników... zdecydowanie jest czym jechać.. moja sugestia pojeżdzić rok, nacieszyć się okresem wakacyjnym i opierdolić ewentualnie po 50.000km remontować silnik i przeniesienie napędu.. trwałość w/w przy zwiększonych parametrach jest niestety kiepska..

A co się takiego dzieje, że po 50kkm remont silnika?
Z N54 ludzie spokojnie robia 500KM jako "bezpieczny daily setup". Silnik jest określany mianem "nowego 2JZ".Osiagają 800KM na seryjnym słupku (bo np.: kute oem tłoki).
Ludzie albo zostawiają Twin-Turbo, tylko dają większe turbiny, albo przerzucają się (częściej) na singla.


Bio.. ja nie opieram się na opiniach internetowych tylko mówię jak wyglądało to w przypadku auta z którym miałem styczność i człowieka który "siedzi w beemkach", miał kilka M'ek oraz E92 i E93 335i (obydwie podłubane i obydwie po modach klękały)... to tyle.. nie zagłębiam się.. tak szczerze to mało mnie to interesuje.. niech auto jezdzi i cieszy właściciela bo 390 kuni w tym aucie mocno daje radę.. :ok:

No widzisz. Ja opieram opinię na mechaniku specjalizującym się w BMW + 2 wozach z takim silnikiem chłostanych na nordzie parę razy w roku (400+ KM, 2 kierowców). Także jak się nie zgłębiasz, to po co opiniujesz? Najwyraźniej reszta świata też się myli bo każdy chce mieć ten silnik.

A Supra ze swoim bump-steerem na tylnej osi ma swoje problemy. Ale jakoś każdy, kto rozbierał silnik supry (nie jest to N54) i robił go na 1000KM (np.: Papadakis Racing) - mówi w superlatywach o słupku :V Pewnie się nie znają i "opierali się na opiniach internetowych".
_________________

Gumka23 napisał/a:
No to Bio ma rację.
 
 
Tomac 


Auto: V8 BiTurbo
Dołączył: 29 Lis 2006
Posty: 2674
Skąd: że
Wysłany: 2020-07-08   

Tak tak.. Tyle że już wychodząc z fabryki N54 zmagał się z dość istotnymi problemami tj: wtryski, pompa wysokiego ciśnienia (HPFP), nagar w kolektorze ssącym, hałasujące zawory wastegate, problem z dymieniem na biało (uciekający płyn chłodniczy który trzeba kontrolować), grzechoczące Vanosy, przedwczesne zużycie panewek.. podkreślam że mówię tutaj o serii i fabrycznych parametrach.. a tak poza tym to https://www.youtube.com/watch?v=nIBt-0MJ9M0
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=CfjPbOqnxps
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna