Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
EK4
Autor Wiadomość
seremaq 


Auto: dCi
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 636
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-24   EK4

Wreszcie się zebrałem żeby założyć temat...
Ponad dziesięć lat temu miałem EK4 w wersji F1. Jednak jak to w życiu bywa pojawiły się inne priorytety i samochód został sprzedany. Chyba nigdy do końca nie pogodziłem się ze sprzedażą tego Civica i zapewne stąd taki sentyment do tych aut
Od kilku lat korzystam z aut służbowych i brakuje mi jeżdżenia jakimś bardziej ekscytującym samochodem niż Renault z silnikiem diesla. Około 4 lata temu zaliczyłem krótką przygodę z ED7, ale to jednak nie było to. Zniechęcony problemami ze znalezieniem odpowiedniego warsztatu do renowacji nadwozia i samymi problemami z pozyskaniem części do 4 gena po kilku miesiącach sprzedałem ED. W styczniu tego roku znów pojawił się pomysł na zakup weekendowych 4 kółek. Oczywiście w pierwszej kolejności pomyślałem o EK4. Poszukiwania były dosyć długie i mozolne. Przejechałem sporo kilometrów i obejrzałem kilka samochodów. W związku z małą podażą EK zacząłem oglądać też inne samochody takie jak EP3, ITR i nawet takie wynalazki jak MX5, czy Impreza. Do samochodu, który finalnie kupiłem było kilka podejść. Najpierw, był do sprzedania, ale za cenę której nie chciałem zapłacić. Potem chciałem kupić, a poprzedni właściciel się rozmyślił i nie chciał sprzedać. Negocjacje trwały chyba ze trzy miesiące zanim się dogadałem ze sprzedającym. Stałem się posiadaczem EK4 z historią forumową, bo jednym z poprzednich właścicieli był wierzba. Potem jakieś 3 lata temu kupowałem ten samochód dla kolegi, który jest zalogowany na forum jako filipezku. Teraz jest mój. Największym plusem tego egzemplarza jest całkowicie bezwypadkowa przeszłość oraz brak korozji. Oczywiście nie jest super kolorowo i sporo rzeczy mechanicznych jest do ogarnięcia. Na początek musiałem wymienić szybę czołową, bo pękła od uderzenia kamieniem. Podstawowy przegląd z wymianą filtrów, oleju i rozrządu tez już ogarnięty. EK4 przeszło nawet bez problemu badanie techniczne. Plan na EK jest taki żeby zrobić taki OEM+. Doprowadzić do ładnego stanu i cieszyć się jazdą w ciepłe i suche dni wolnossącym B16.

MODEL:
EK4 1995

SILNIK:
B16A2 zgodny z VIN, nigdy nie otwierany
Plan:
Wałki rozrządu B18C6
Podwójne sprężynki i talerzyki B18C6

UKŁAD DOLOTOWY:
CAI by JHM
Plan:
Kolektor ssący i przepustnica B18C6

UKŁAD WYDECHOWY:
Kolektor wydechowy DC Sport 4-1
Wydech ze stali nierdzewnej 2.36''

ELEKTRONIKA:
P28

UKŁAD NAPĘDOWY:
S4C
Plan:
S80
Lekkie koło zamachowe
Exedy stage 1
Shifter DC2

ZAWIESZENIE:
Bilstein B6
Plan:
Zawieszenie gwintowane AP

UKŁAD HAMULCOWY:
Przód: zaciski CRV + tarcza 282mm
Tył: seria EK4
Plan:
Przewody w stalowym oplocie

BODY-KIT:
Buddy Club P1 Racing 15"
Fake dokładka SiR
Tylne lampy polift przerobione na USDM
OEM chlapacze przód i tył
Plan:
Renowacja felg i zmiana koloru na cos mniej kontrastowego
Oryginalne dekielki do felg
Tylne lampy przedlift
Może kiedyś OEM dokładka zderzaka i OEM owiewki, ale ceny tycz części zabijają...

ŚRODEK:
Seria EK4
Kierownica ATR
Czarna gałka Buddy Club
OEM mieszek ek9

MOC: Samochód jest wystrojony, ale nie wiem kto popełnił program. Moc nieznana. Pewnie około 170KM.

ZDJĘCIA:
Fotograf ze mnie słaby, więc i zdjęcia kiepskie, ale cos tam widać...




_________________
Ostatnio zmieniony przez seremaq 2020-12-28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wojtuuus 
EF enthusiast


Auto: EE9 / JZS160
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-24   Re: EK4

seremaq napisał/a:
Zniechęcony problemami ze znalezieniem odpowiedniego warsztatu do renowacji nadwozia i samymi problemami z pozyskaniem części do 4 gena po kilku miesiącach sprzedałem ED.


To co ja mam powiedzieć? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Historia podobna do mojej właśnie z 4 gen, na zdjęciach wygląda na "zwarty" oraz "nie wymęczony" egzemplarz z dużym potencjałem na.. no właśnie, chyba na cieszenie oka i weekendowe czy nocne przejażdżki ;)

Powodzenia i do zobaczenia!
_________________
Honda Civic Ferio 6th Generation

Drogi są niebezpieczne, dlatego trzeba jeździć szybko, by czas przebywania na drodze skrócić do minimum.
 
 
 
fulek 


Auto: TypeS na ropę
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 2728
Skąd: Kalisz/Kluczbork
Wysłany: 2020-09-24   

Nie no wyglada spoko ;-)

Plany tez ok, będzie sie nawet nadawać, żeby skoczyć rekreacyjnie na TD ;-)

Graty!
 
 
wierzba 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 3637
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2020-09-24   

nie widziałem lepszej podłogi niż w tym ek. widzę, że dokładka jeszcze się trzyma 😊
fajny egzemplarz, ja go kupowałem w okolicach Łodzi, Turek i wtedy poza rysą na lewym błotniku nie było totalnie się do czego przyczepić.
 
 
seremaq 


Auto: dCi
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 636
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-09-25   Re: EK4

Wojtuuus napisał/a:

Historia podobna do mojej właśnie z 4 gen, na zdjęciach wygląda na "zwarty" oraz "nie wymęczony" egzemplarz z dużym potencjałem na.. no właśnie, chyba na cieszenie oka i weekendowe czy nocne przejażdżki ;)
Powodzenia i do zobaczenia!


Ogólny stan jest naprawdę fajny. Zatem przeznaczenie będzie raczej wyłącznie weekendowe...
Niemniej jednak jak oglądam różne relacje z TD forumowej braci, to trochę korci żeby wybrać się rekreacyjnie na tor. Boję się jednak tego, że duch rywalizacji w ferworze walki o sekundy i brak umiejętności zakończy się zepsuciem samochodu. Pół biedy jak tylko usterką mechaniczną... :mrgreen:

fulek napisał/a:
Nie no wyglada spoko ;-)
Plany tez ok, będzie sie nawet nadawać, żeby skoczyć rekreacyjnie na TD ;-)
Graty!


Dzięki :-)
Odnośnie potencjalnej wizyty na TD, to na wszelki wypadek przy okazji wizyty w JHM wpadnie przegroda miski :mrgreen:
Plany powoli się realizują. Większość części już mam. Miały jeszcze wpaść regulowane koła rozrządu, żeby pokręcić trochę wałkiem wydechowym, ale chyba się nie uda. Termin w JHM za niecałe 3 tygodnie, a na koła BLOX trzeba czekać ponad 30 dni... Od ręki mogę mieć Skunk 2, ale cena jest zupełnie nie adekwatna do korzyści... :-/

wierzba napisał/a:
nie widziałem lepszej podłogi niż w tym ek. widzę, że dokładka jeszcze się trzyma 😊
fajny egzemplarz, ja go kupowałem w okolicach Łodzi, Turek i wtedy poza rysą na lewym błotniku nie było totalnie się do czego przyczepić.


Podłoga lepsza niż w nowych samochodach Mazda :mrgreen: Dokładka jak na fake jest dobrze dopasowana. Niestety jest pęknięta. Marzeniem jest oryginał. Znalazłem nawet ostatnio nową, ale prawie 300$. W tej chwili są inne priorytety. Po pierwsze zrobić konserwację żeby zachować taki stan na kolejne lata. Ogarnąć mechanicznie i przy okazji dodać trochę mocy. Koszt części jakie obecnie zgromadziłem za chwilę przewyższy wartość tego EK :lol:
_________________
 
 
seremaq 


Auto: dCi
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 636
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-28   

coś tam się dzieje... ;)

_________________
 
 
seremaq 


Auto: dCi
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 636
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-29   



Prace zakończone. Trochę się tego uzbierało... :cool:

- Rewizja skrzyni biegów
- Mfactory 4,9
- Sprzęgło exedy stage 1
- OEM LSD
- Lekkie koło zamachowe Otoczak
- Z trzech kompletów półosi OEM powstał jeden sprawny
- Wybieraki i shifter z DC2
- Wymiana całego zawieszenia na produkty OEM oraz Hardrace
- Gwint AP
- Rozpórka trzypunktowa Hardrace
- Regeneracja 4 zacisków hamulcowych
- Wymiana 4 tarcz hamulcowych i klocków
- Przewody w stalowym oplocie
- Stoper pompy hamulcowej
- Wymiana świec i przewodów WN
- Malowanie pokrywy zaworów
- Owinięcie kolektora wydechowego
- Zmiana dolotu z CAI na Short + osłona termiczna + nowy filtr
- Wałki i sprężynki b18c6
- Regulowane kółka rozrządu
- OEM pasek rozrządu
- OEM LMA
- kolektor ssący B18c6 po portingu
- Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i miską olejową na OEM
- Przegrody w misce olejowej
- Dodatkowe wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju
- Renowacja felg, zmiana koloru i nowe oryginalne dekielki BuddyClub
- Nankang NS-2R 195/55 r15
- Konserwacja podwozia
- Strojenie

Podziękowania dla ekipy JHM. Jak zawsze świetna robota!!!
_________________
 
 
piczu 


Auto: EjK20
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 553
Skąd: Czewa
Wysłany: 2021-01-29   

Dobra sztuka! Takich już praktycznie nie ma... Ja pamiętam Twoją poprzednią, ba... nawet swap hamulcy z tamtego auta jeździ do dzisiaj w moim byłym już ejk20!
_________________
https://www.facebook.com/...47967592200184/
 
 
PeTeR47 


Auto: DC2 / FN2
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 149
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2021-01-31   

Bardzo fajny, kawał dobrej roboty, to teraz czekać na ciepłe wiosenne dni :mrgreen:
 
 
seremaq 


Auto: dCi
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 636
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-05   

piczu napisał/a:
Dobra sztuka! Takich już praktycznie nie ma... Ja pamiętam Twoją poprzednią, ba... nawet swap hamulcy z tamtego auta jeździ do dzisiaj w moim byłym już ejk20!


Dzięki. Patrz jaki świat mały :mrgreen: Ostatnio do sprzedania było srebrne EK4, które miało zegary i wydech z mojej byłej F1 :-D

PeTeR47 napisał/a:
Bardzo fajny, kawał dobrej roboty, to teraz czekać na ciepłe wiosenne dni :mrgreen:


Nie mogę się doczekać momentu kiedy będę mógł sprawdzić osiągi po tych kilku modyfikacjach :-)

Oprócz rzeczy, które wypisałem na liście zregenerowana została również maglownica. Remek z JHM śmiał się, że przez te kilka tygodni ja samochód u nich stał, to tylko bloku silnika w nim nie dotknęli...
_________________
 
 
seremaq 


Auto: dCi
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 636
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-13   

Jakoś tak to wyszło.... :)



_________________
 
 
Badej 


Auto: Civic EJ9
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 1106
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2021-08-16   

Świetnie wyszło to EK, Graty ;)
 
 
seremaq 


Auto: dCi
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 636
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-17   

Badej napisał/a:
Świetnie wyszło to EK, Graty ;)


Dzięki.
Droga jednak jeszcze daleka.... Mechanicznie jest już ok. Przydałaby się jeszcze chłodnica oleju, bo z tym krótkim FD łatwo zagrzać olej. Bez chłodnicy oleju nawet nie po co jechać na track day.
Wizualnie też szykują się jakieś zmiany. Poszukuję obecnie lotki (np. OEM EK9) zderzaków przedlift w stanie bardzo dobry plus. Zastanawiam się tez co robić z lakierem... cały jest fabryczny, ale nie ma elementu bez skazy.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna