Toyoty Corolla Levin/Sprinter Trueno (AE86) to tylno napędowe, małe i lekkie auta, które po raz pierwszy opuściły fabrykę koncernu pana Toyody w maju 1983 rok. W Japonii potocznie nazywano je Hachi-Roku(ハチロク), co po przetłumaczeniu oznacza dosłownie osiem, sześć. Po wprowadzeniu na rynek, samochód zyskał ogromną popularnością. Do sukcesu przyczynił sie przede wszystkim tylny napęd i właściwości jezdne Corolli, które bardzo szybko zostały docenione w świecie sportu motoryzacyjnego. Za sterami AE86 siedziało wiele sław japońskiej sceny racingowej, a największą znich jest niewątpliwie Keiichi Tsuchiya (o którym możecie przeczytać tutaj http://www.jdm-option.pl/viewtopic.php?t=73 ), który był także jednym z czynników budujących kult tej maszyny. AE86 pomogło dojść Keiichiemu na szczyt kariery króla driftu i tym samym udowodniło, że jest stworzoną do jazdy bokiem.
Na wyspach auto wyposażano w czterocylindrowy silnik DOHC o pojemności 1587cc, o symbolu 4A-GEU. Jednostka ta generuje moc 130 koni i moment obrotowy wynoszący 140 Nm. Oczywiście nie był to jedyny dostępny silnik w tym aucie. Wystepowały słabsze jdnostki, ale tylko z tym silnikiem auto tworzyło sensowną całość i nie będe się rozpisywał na ich temat. Do dyspozycji kierowcy oddano pięcio stopniową, manualną skrzynię biegów, która dodatkowo została obdarowana szperą. Na seryjnym wyposażeniu JDMowej Corolli z tym silnikiem były wentylowane tarcze hamulcowe, elektroniczny wyświetlacz prędkości, wskaźnik ciśnienia oleju a także aluminiowe felgi z oponami o rozmiarze 185/70R13. Była także wersja GTV, gdzie między innymi zastosowano twardsze zawieszenie i zmieniono rozmiar opon na 185/60R14.
W 1986 roku wypuszczono limitowana edycję w kolorze czarnym. Była to metaliczn czerń o numerze 204, a dotychczasowe felgi zastąpiono kołami ADVAN type A. Pojawiły się też drobnostki takie jak seryjne żółte żarówki, czy skórzany mieszek dźwigni zmiany biegów.
O sukcesie AE86 może świadczyc także powstanie japońskiego komiksu i animacji o nielegalnych wyścigach samochodowych w Japonii (info tutaj http://www.jdm-option.pl/viewtopic.php?t=74 ), gdzie rolę główna pełniła właśnie Sprinter Trueno. Fotki są w galerii.
"Na seryjnym wyposażeniu JDMowej Corolli z tym silnikiem były wentylowane tarcze hamulcowe, elektroniczny wyświetlacz prędkości, wskaźnik ciśnienia oleju a także aluminiowe felgi z oponami o rozmiarze 185/70R13."
Chcę sprostwać, że nie każda AE86 JDM z 4a-ge miała elektroniczny wyświetlacz prędkości, a tarcze były wentylowane tylko z przodu, a z tyłu nie.
Jak dla mnie kozak... i powiem ze zajaralem sie strasznie po Initial D tym autem... Ale jak juz to tylko w malowaniu Panda Look i Trueno, bo levin jakos mi nie podchodzi... Chcialbym cos takiego miec kiedys w swoim garazu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum