Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Deox
2008-07-27
Swap: B16A2
Autor Wiadomość
quick

Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-27   Swap: B16A2

Witam,


Jestem tutaj nowy i jeszcze nie znam zasad panujących tutaj ale mam nadzieję, że piszę w dobrym miejscu.


W przeciągu miesiąca, dwóch, mam zamiar kupić Civica VI, rocznik 99' - 00'. Poza wiadomymi zmianami optycznymi mam zamiar zrobić swap na B16A2. I teraz pytanie.. ile może wynieść koszt takiej wymiany i gdzie można zrobić to w Warszawie? Zaznaczę, że jestem "zielony" w tych sprawach i sam tego nie zrobię:)


Pozdrawiam
 
 
Deox 
Administrator


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 6317
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2008-07-27   

Koszt zakupu kompletu na swap to około 6 tyś PLN. Robociznę dogadujesz tam, gdzie będziesz to robił. Większość takich przeróbek robi firma SSG(Street Shadows Garage).

www.ssgarage.pl
 
 
 
quick

Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-27   

wiesz może ile czasu zajmuje taka wymiana? Rozumiem, że zależy to od ilości zamówień, ale mniej więcej
 
 
E57 

Auto: Honda Civic
Dołączył: 13 Kwi 2007
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-07-27   

nie lepiej kupić ek4 bez kombinacji ?
 
 
quick

Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-27   

czemu tak? Jaki koszt?
 
 
Deox 
Administrator


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 6317
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2008-07-27   

quick napisał/a:
czemu tak? Jaki koszt?


bo masz wszystko fabrycznie, bo masz całe czarne wnętrze, a nie to szare coś, bo masz konkretne zegary, fajne felgi(wiatraki).

a tak musisz swapować silnik, a i także hamulce! i szukać po szrotach, czy aukcjach wszystkich smaczków z EK4.

jaki koszt? zobacz sobie np w dziale z aukcjami.
 
 
 
wierzba 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 3637
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2008-07-27   

E57 napisał/a:
nie lepiej kupić ek4 bez kombinacji ?


A czy łatwo znalezc dobre ek4 ? :/

quick jeżeli masz kaskę na swap'a to ja bym poszedł tą drogą.

Kup ej9 w dobrej budzie a później swap i będzie si.

Jak popatrzysz na forum to zobaczysz sporo fajnych sprzętów z wuwua - także myslę, że o pomoc niemasz się co martwic ...

Co do swapów to tak jak wspomniał Deox ssg już jest znane z wielu projektów, do tego masz chłopaków z jhm - ogarniają np. strojenia, wydechy itp., itd. np. el-tec ...

Kwestia wyboru i funduszy - powodzenia ;)
 
 
quick

Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-27   

Generalnie dzięki za informację, napewno coś tutaj znajdę, spore forum:)

czy robiąc swapa, przykładowo B16A2, zamknę się w kwocie 7 tys. zł?
 
 
Deox 
Administrator


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 6317
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2008-07-27   

quick napisał/a:
czy robiąc swapa, przykładowo B16A2, zamknę się w kwocie 7 tys. zł?


Nie dasz rady. Do kosztów silnika ze skrzynią i osprzętem, czyli wspomniane 6K dolicz robociznę (zgaduje, że przedział 1-1,5K), następnie koszt wymiany rozrządu, oleju, bo to zdecydowanie trzeba zrobić i zawsze musimy się liczyć z tym, że coś trzeba będzie wymienić. Nie zapominaj też o hamulcach, bo na tych z EJ9 to się zranić łatwo można. Według mnie bez 10K nie ma co podchodzić.
 
 
 
quick

Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-27   

czyli co jest najlepszym rozwiązaniem na zwiększenie mocy w samochodzie seryjnym mając do dyspozycji 5-7 tys. zł?
 
 
Deox 
Administrator


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 6317
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2008-07-27   

Nie najlepszą opcją jest poczekanie i zebranie odpowiedniej gotówki. W EJ9 bez swapa na porządny silnik nie ma sensu wkładać ani złotówki na tuning.

Podmiana silnika musi wiązać się co najmniej z upgradem hamulców, bo chodzi o bezpieczeństwo. W EJ9 masz z przodu maluśką tarczę i bębny z tyłu, więc przy mocy 160 koni będzie to porażka, bo rozpędzisz się szybko, ale możesz na czas nie wyhamować.

Kolejność do swapa pokrótce jest taka:

1. odpowiednie przygotowanie układu hamulcowego
2. dodatkowo warto zadbać o zawieszenie
3. dopiero swap silnika

Kup odpowiednio zadbaną bazę(prosta buda z ładną blachą i ogólnie zadbany egzemplarz), następnie kolekcjonuj kasę i wtedy bierz się za robotę, a będzie wszystko si.
 
 
 
quick

Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-27   

masz chyba rację Deox. Poczekamy, zarobimy i zrobimy.

mam nadzieję, że nie dostanę za to bana: jaka jest różnica między EJ i EK?
 
 
Deox 
Administrator


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 6317
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2008-07-27   

quick napisał/a:
mam nadzieję, że nie dostanę za to bana: jaka jest różnica między EJ i EK?


Wszystko jest na forum w dziale Honda, ale z grubsza:

1. zupełnie inny silnik typu VTEC DOHC(dwa wałki rozrządu) w EK4, a SOHC(jeden wałek) w EJ9, inne pojemności, inny kolektor ssący, wydechowy, wtryskiwacze paliwa, ogólnie inne wszystko. Seryjna moc w EJ9 to 75(ze zwężką) lub 90 koni(bez zwężki), a w EK4 jest 160 koni w serii.

2. Inna średnica układu wydechowego od kolektora po tłumik końcowy

3. Rozmiar tarcz hamulcowych i w EK4 masz wszystkie hamulce tarczowe, a w EJ9 bębny na tyle.

4. stabilizatory

5. W EK4 masz czarny dywan, konsole, deskę i wszystko w czerni, w EJ9 jest szare

6. Inne zegary

7. felgi(wiatraki), większy rozmiar 15cali

8. Inne - poszukaj
 
 
 
E57 

Auto: Honda Civic
Dołączył: 13 Kwi 2007
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-07-27   

można przekładać b16a2 do ej9 ale po co robić coś takiego nie mając jeszcze samochodu, skoro takie modele wychodziły seryjnie ? zadbane ek4 to koszt rzędu 25k pln (albo mniej). koszt zadbanego ej9 to ok 15k pln. do tego trzeba jeszcze :
silnik - 6k pln
robota - 1-2k pln
hamulce - swap + nowe tarcze i klocki + przewody w oplocie + robota - ok 2k pln
zawieszenie - np. koni kit albo tein basic - ok. 2k pln
w sumie ej9 + różne przekładki wychodzi tyle samo albo więcej co ek4. tylko, że w ek4 dodatkowo jest szereg innych rzeczy z tego modelu ktore w ej9 trzeba przekladac zeby miec.
imo czas kompletowania czesci i montazu mozna poswiecic na znalezienie zadbanego ek4.
co innego kupic ej9 i wsadzic tam cos, czego nie bylo fabrycznie w civicu - h22, k20, b18c itd
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2008-07-27   

deox skoncz z tym 'hamulce hamulce' bo wykladając taką litanię powinieneś już wiedzieć, że ej9 po lifcie, a takiego wlasnie chce kupic autor tematu, ma już z przodu dokladnie taki sam hebel jak ek4.

Moim zdaniem dobry pomysl, bo znalezc zadbane ek jest nie lada wyzwaniem. A jak juz znajdziesz to za przedlifty ludzie sobie wołają okolice 25k pln co jest dla mnie totalną pomyłką. Kup sobie zdrową budę 99 za ~14k, swap za 8, jakaś felga i masz coś o wiele zdrowszego niż katowane ek.
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna