quick
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-27 Swap: B16A2
Witam,
Jestem tutaj nowy i jeszcze nie znam zasad panujących tutaj ale mam nadzieję, że piszę w dobrym miejscu.
W przeciągu miesiąca, dwóch, mam zamiar kupić Civica VI, rocznik 99' - 00'. Poza wiadomymi zmianami optycznymi mam zamiar zrobić swap na B16A2. I teraz pytanie.. ile może wynieść koszt takiej wymiany i gdzie można zrobić to w Warszawie? Zaznaczę, że jestem "zielony" w tych sprawach i sam tego nie zrobię:)
Koszt zakupu kompletu na swap to około 6 tyś PLN. Robociznę dogadujesz tam, gdzie będziesz to robił. Większość takich przeróbek robi firma SSG(Street Shadows Garage).
quick jeżeli masz kaskę na swap'a to ja bym poszedł tą drogą.
Kup ej9 w dobrej budzie a później swap i będzie si.
Jak popatrzysz na forum to zobaczysz sporo fajnych sprzętów z wuwua - także myslę, że o pomoc niemasz się co martwic ...
Co do swapów to tak jak wspomniał Deox ssg już jest znane z wielu projektów, do tego masz chłopaków z jhm - ogarniają np. strojenia, wydechy itp., itd. np. el-tec ...
Kwestia wyboru i funduszy - powodzenia
quick
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-27
Generalnie dzięki za informację, napewno coś tutaj znajdę, spore forum:)
czy robiąc swapa, przykładowo B16A2, zamknę się w kwocie 7 tys. zł?
czy robiąc swapa, przykładowo B16A2, zamknę się w kwocie 7 tys. zł?
Nie dasz rady. Do kosztów silnika ze skrzynią i osprzętem, czyli wspomniane 6K dolicz robociznę (zgaduje, że przedział 1-1,5K), następnie koszt wymiany rozrządu, oleju, bo to zdecydowanie trzeba zrobić i zawsze musimy się liczyć z tym, że coś trzeba będzie wymienić. Nie zapominaj też o hamulcach, bo na tych z EJ9 to się zranić łatwo można. Według mnie bez 10K nie ma co podchodzić.
quick
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-27
czyli co jest najlepszym rozwiązaniem na zwiększenie mocy w samochodzie seryjnym mając do dyspozycji 5-7 tys. zł?
Nie najlepszą opcją jest poczekanie i zebranie odpowiedniej gotówki. W EJ9 bez swapa na porządny silnik nie ma sensu wkładać ani złotówki na tuning.
Podmiana silnika musi wiązać się co najmniej z upgradem hamulców, bo chodzi o bezpieczeństwo. W EJ9 masz z przodu maluśką tarczę i bębny z tyłu, więc przy mocy 160 koni będzie to porażka, bo rozpędzisz się szybko, ale możesz na czas nie wyhamować.
Kolejność do swapa pokrótce jest taka:
1. odpowiednie przygotowanie układu hamulcowego
2. dodatkowo warto zadbać o zawieszenie
3. dopiero swap silnika
Kup odpowiednio zadbaną bazę(prosta buda z ładną blachą i ogólnie zadbany egzemplarz), następnie kolekcjonuj kasę i wtedy bierz się za robotę, a będzie wszystko si.
quick
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-27
masz chyba rację Deox. Poczekamy, zarobimy i zrobimy.
mam nadzieję, że nie dostanę za to bana: jaka jest różnica między EJ i EK?
mam nadzieję, że nie dostanę za to bana: jaka jest różnica między EJ i EK?
Wszystko jest na forum w dziale Honda, ale z grubsza:
1. zupełnie inny silnik typu VTEC DOHC(dwa wałki rozrządu) w EK4, a SOHC(jeden wałek) w EJ9, inne pojemności, inny kolektor ssący, wydechowy, wtryskiwacze paliwa, ogólnie inne wszystko. Seryjna moc w EJ9 to 75(ze zwężką) lub 90 koni(bez zwężki), a w EK4 jest 160 koni w serii.
2. Inna średnica układu wydechowego od kolektora po tłumik końcowy
3. Rozmiar tarcz hamulcowych i w EK4 masz wszystkie hamulce tarczowe, a w EJ9 bębny na tyle.
4. stabilizatory
5. W EK4 masz czarny dywan, konsole, deskę i wszystko w czerni, w EJ9 jest szare
można przekładać b16a2 do ej9 ale po co robić coś takiego nie mając jeszcze samochodu, skoro takie modele wychodziły seryjnie ? zadbane ek4 to koszt rzędu 25k pln (albo mniej). koszt zadbanego ej9 to ok 15k pln. do tego trzeba jeszcze :
silnik - 6k pln
robota - 1-2k pln
hamulce - swap + nowe tarcze i klocki + przewody w oplocie + robota - ok 2k pln
zawieszenie - np. koni kit albo tein basic - ok. 2k pln
w sumie ej9 + różne przekładki wychodzi tyle samo albo więcej co ek4. tylko, że w ek4 dodatkowo jest szereg innych rzeczy z tego modelu ktore w ej9 trzeba przekladac zeby miec.
imo czas kompletowania czesci i montazu mozna poswiecic na znalezienie zadbanego ek4.
co innego kupic ej9 i wsadzic tam cos, czego nie bylo fabrycznie w civicu - h22, k20, b18c itd
deox skoncz z tym 'hamulce hamulce' bo wykladając taką litanię powinieneś już wiedzieć, że ej9 po lifcie, a takiego wlasnie chce kupic autor tematu, ma już z przodu dokladnie taki sam hebel jak ek4.
Moim zdaniem dobry pomysl, bo znalezc zadbane ek jest nie lada wyzwaniem. A jak juz znajdziesz to za przedlifty ludzie sobie wołają okolice 25k pln co jest dla mnie totalną pomyłką. Kup sobie zdrową budę 99 za ~14k, swap za 8, jakaś felga i masz coś o wiele zdrowszego niż katowane ek.
_________________ doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum