deox skoncz z tym 'hamulce hamulce' bo wykladając taką litanię powinieneś już wiedzieć, że ej9 po lifcie, a takiego wlasnie chce kupic autor tematu, ma już z przodu dokladnie taki sam hebel jak ek4.
tego nie widziałem, bo seryjne heble w EJ to nie jest Ciekawy temat dla mnie, a litanię o hamulcach powtarzam po to, żeby nowy kolega nie wjechał komuś w tyłem, bo nawet seria z VTi jest słaba, więc dla mnie to kluczowy czynnik i ja też się będę czuł bezpiecznie jeśli po Naszych drogach będzie jeździć mniej bezsensownie dłubanych aut.
Fawor napisał/a:
Moim zdaniem dobry pomysl, bo znalezc zadbane ek jest nie lada wyzwaniem. A jak juz znajdziesz to za przedlifty ludzie sobie wołają okolice 25k pln co jest dla mnie totalną pomyłką. Kup sobie zdrową budę 99 za ~14k, swap za 8, jakaś felga i masz coś o wiele zdrowszego niż katowane ek.
zgadza się, że zdrowe EK to rzadkość, ale niektórzy kupują ten samochód nie tylko dla B serii, ale dla innych oferowanych w nim bajerów, a jak dodasz potem koszty szukania ich i trudność z dostaniem to nie wiem, czy już się będzie tak opłacać. Następna sprawa kupując silnik na swapa też nie wiesz nigdy do końca w jakim jest stanie, kto i jak dopierdzielał skrzynię i o tym chyba zapomniałeś pomyśleć.
Ja osobiście wolę mieć fabryczny wózek niż składaka, ale Ty masz prawo mieć inaczej. Jedyny plus robienia puzzli to możliwość dorwania zdrowej budy. Inna sprawa, że po jakimś czasie jak zapragniesz innego auta to seryjne EK łatwiej sprzedać, niż poskręcane EJ9 z B serią.
quick jesteś z Warszawy, a tam jest pełno EK, więc umów się z kimś i zobacz sobie ten model. Jeśli dodatkowe smaczki nie są dla Ciebie istotne rób dłubanie w EJ9. Pamiętaj też, że zasada byle tanio się rzadko sprawdza i zdaje egzamin.
Generalnie dzięki za informację, napewno coś tutaj znajdę, spore forum:)
czy robiąc swapa, przykładowo B16A2, zamknę się w kwocie 7 tys. zł?
zapomnij, bez 10tys nie podchodź
_________________ www.TGauto.pl
600-27-41-56
Oficjalny sprzedawca: Ultralite, Buddy Club, Ksport, D2racing.
W ofercie: Koni , Bilstein, EBC, Mak, TSR i wiele innych
!Sprowadzamy wszystkie części na zamówienie!
quick
Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-27
Dzięki Deox za łopatologiczne wytłumaczenie. Mam nadzieję, że nie poróżniłem tutaj osób.
Fakt faktem nie mam jeszcze Civica ale po to zakładałem ten temat aby wybadać sprawę, co ile kosztuje i co sądzą o tym posiadacze auta.
Powracając do tego, że w Warszawie jest sporo EK4 to ciekaw jestem kto mi ją pokaże
Ich auta nie są już seryjne, ale i tak można porównywać parę spraw. Ewentualnie poszperaj w Naszych autach to jeszcze kogoś namierzysz, bo wszystkich nie pamiętam, a tym bardziej gdzie mieszkają.
nie tylko dla B serii, ale dla innych oferowanych w nim bajerów
i jakie to są wielkie bajery? Z ładnych zauważam tylko wiatraki, zegary i stabilizator. Nie są to jakieś wielkie koszta ani trud, żeby dostać te fruty osobno. Czarna deska aż tak dużo nie robi, a tapicerka w vti jest ochydna więc więcej znaczących różnic nie zauważam.
Deox napisał/a:
Następna sprawa kupując silnik na swapa też nie wiesz nigdy do końca w jakim jest stanie, kto i jak dopierdzielał skrzynię i o tym chyba zapomniałeś pomyśleć
kupując jakiegoś swapa masz przynajmniej rękojmie od sprzedawcy, że silnik jest ok i można go po swapie wymienić ( co jest np w ssg stosowane ). A kupując Vti musisz mieć świadomość, że to auto było katowane i koniec - do tego ono służy.
_________________ doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
jest jeszcze 3 rozwiązanie - kupic gotowca zrobionego przez kogoś, ktoś miał EJ9 zrobił swapa i chce sprzedac, warto o tym pomyślec i polowac na takie auta, bo ceny są warte co najmniej zainteresowania z twojej strony...
Ja podobnie jak Fawor szedłbym w EJ9 i swap. Ktoś tam wymieniał kilka postów prędzej koni, tein, przeowody etc. Sorry... ale Tein jest zdecydowanie lepszy niż seria w VTi więc porównanie dziwne... takie rzeczy jak felga, tapicerka, zegary + inne różne pierdoły można ogarnąc w późniejszym czasie, nie wszystko na raz.
Zdrowa [prosta!] buda po EJ łatwiej jest dostępna niż po EK4. wkładasz B16/B18 jakiś hebel i latasz... zawieszenie by się przydało, ale bez przesady... do jeżdżenia po mieście nie potrzebujesz od razu gwintów... stabilizatory to pikuś wydatek przy takiej operacji więc pomijam tą kwestię
Zdrowa [prosta!] buda po EJ łatwiej jest dostępna niż po EK4. wkładasz B16/B18 jakiś hebel i latasz... zawieszenie by się przydało, ale bez przesady... do jeżdżenia po mieście nie potrzebujesz od razu gwintów... stabilizatory to pikuś wydatek przy takiej operacji więc pomijam tą kwestię
zgadzam się w 100%, sam chciałem kupić ek4 i wiadomo co wyszło:)
_________________ www.TGauto.pl
600-27-41-56
Oficjalny sprzedawca: Ultralite, Buddy Club, Ksport, D2racing.
W ofercie: Koni , Bilstein, EBC, Mak, TSR i wiele innych
!Sprowadzamy wszystkie części na zamówienie!
Fawor - zacznijmy od tego że hamulce nie są takie same, więc skoro pouczasz innych to rób to dobrze. I jeżeli nie wiesz jakie to wielkie bajery to: map light, światełko w bagażniku, podłokietnik, czarna tapicerka i dywan, inne zegary, inne siedzenia ( chodzi mi o kształt/wyprofilowanie a nie o tapicerke ) i chyba jeszcze pare pierduł. Poza tym stabilizatory, rozpórka, inny zawias, i ogólnie inne auto! A tapicerka po lifcie jest inna niż przed liftem, zegary też.
I nie każde EK4 służy do katowania, poza tym skoro kupujesz silnik z VTi a nie całe VTi to Twoim zdaniem nie był katowany ? Ktoś tak poprostu sprzedaje całe nie katowane VTi na części tak ? I co z tego że można wymienić ? A jeżeli następny też będzie taki to tak w kółko ? Tylko strata czasu.
quick, jeżeli masz czas to szukaj EK4, ja szukałem 9 miesięcy i się opłaciło, po podliczeniu tego wszystkiego wyjdzie Ci to samo albo więcej ale to nie będzie prawdziwe ek4 tylko składak. Też to przerabiałem i doszedłem do wniosku że się nie opłaca. Ale i tak zrobisz jak będziesz chciał. Jak już będziesz zdecydowany na swap to kontakt do Romiego maszu mnie w podpisie, jak by co to zapraszam na PW
RDK, ogarnij mi cały środek z VTi po lifcie to stawiam Ci flaszke jak będziesz następnym razem w wawie
Adas już nie ma ek4, Stavros je przejoł. Mam jeszcze ja,
zacznijmy od tego że hamulce nie są takie same, więc skoro pouczasz innych to rób to dobrze.
to poucz mnie czym się różnią.
OLO napisał/a:
map light, światełko w bagażniku, podłokietnik, czarna tapicerka i dywan, inne zegary, inne siedzenia
no faktycznie taka diametralna róznica, że płacenie za vti po lifcie 180% ceny poliftowego EJ9 jest wprost promocją! O stabilizatorze i zawieszeniu ( inne sprężyny? ) pisałem.
OLO napisał/a:
I nie każde EK4 służy do katowania, poza tym skoro kupujesz silnik z VTi a nie całe VTi to Twoim zdaniem nie był katowany ?
przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem fragment mojego postu dotyczącego silnika z naciskiem na słowo 'rękojmia'
_________________ doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
RDK, ogarnij mi cały środek z VTi po lifcie to stawiam Ci flaszke jak będziesz następnym razem w wawie
wierze po tym wpisie że ciężko dostepny jest raczej natomiast ja bym kompletnie się w to nie bawił... bo trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy chcesz szybkie autko, czy chcesz EK4. Jeśli dla kogoś cała otoczka oprócz silnika jest zbędna, to ja nie widzę sensu poświęcania kasy, czasu na szukanie EK4... poza tym kupując EJ mam w obwodzie swap na inne silniki. Kupuj EK4 tak szybko bym się nie zdecydował na prucie auta, bo szkoda po prostu
poza tym kupując EJ mam w obwodzie swap na inne silniki
ale to już nie ma nic wspólnego z tematem, quick ma kasę na EJ9 i powiedzmy 8K na zrobienie swapa. ja rozumiem, że jak takie osoby jak markos, gaseb kupują zwykłą budę to jest ok, ale oni zmieniają kompleksowo całe auta, a nie silnik. tylko, że wtedy to ma sens przy dużej ilości gotówki, a tak kupić 1,4 i wstawić B małym kosztem to słabe wyjście.
rdk napisał/a:
czy chcesz szybkie autko, czy chcesz EK4
chce szybkie, ale powinien chcieć równie przystosowane do tej mocy, aby było bezpiecznie. po to febrycznie uzbraja się szybsze auta w lepsze heble, czy zawias, a bym moc można było prawidłowo ogarniać.
Nie są identyczne te zaciski poprostu i tyle Klocki chyba takie same tak jak mówisz
Każdy ma swoje zdanie, ja przedstawiłem swoje i teraz pole do popisu będzie miał quick, będzie musiał zadać sobie zaj3b!ście ważne pytanie: czy zależy mu na tych dodatkach czy nie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum