Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Mazda MX3
Autor Wiadomość
Japoniec 
:) The champ is here


Auto: Fiat 126p Maluch Trophy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 4060
Skąd: Sopot
Wysłany: 2007-08-19   Mazda MX3

Mazda MX3 wychodziła z dwoma roznymi silnikami . Pierwszy to 1.6 L i 4 cyl oraz 1.8 l V6. Rzedowa 4 ka była dostepna w dwoch wersjach mocy 88 konna Sohc B6-ME ktora napedzala modele wyprodukowane w latach 1992 93 oraz 106 konna DOHC/16 zaworow B6 -D ktory wszedl do produkcji w 1994 roku. Dla ludzi szukajacych wiekszej adrenaliny Mazda przygotowala DOHC / 24zawory V6 o oznaczeniu K8-DE , moc osiagana przez ta jednostke to 135 koni.Silnik V6 byl rowniez dostepny z automatyczną skrzynią biegow. Wielu wlascicieli modeli V6 wykonuje przekladke silnika na inna V6 z gamy mazdy badz to z Amerykańskiego rynku 168 konny silnik KLDE lub też Japonska odmiana 199 konny KLZE ktory seryjnie byl umieszczany pod maską takich aut jak Efini Ms-8 , Xedos 9 , eunos 800.
Mx3 po tego typu zabiegu ma wystarczajace osiagi by być konkurencyjna dla wielu nowych aut.


Mx3 miała kilka rynków docelowych. W kanadzie Mx3 ( Precidia ) , Eunos 30X w australi lub Eunos Presso , Autozam Az-3 lub MAzda AZ-3 w japonii.

Precidia



Eunos 30X



Autozam Az-3




1.8 V6 w MX-3 jest jednym z najmniejszych V6 produkowanych seryjnie w autach.



Mazda z silnikiem V6 osiaga predkosc maksymalna w okolicach 200 km/h przyspiesza od 0-100 km w czasie 8,5 s a dystans 400 metrow pokonuje w 16.6 sekundy.


Silnik V6 Mazdy jak na swoje czasy był wyjadkowo innowacyjny.Był opracowywany pod katem plynnego osiagania wartosci NM oraz mocy. Silnik posiada system variable length intake manifold (VLIM) w mazdzie MX3 funkcjonuje jako "Variable Resonance Induction System" (VRIS). Maksymalne obroty dla tego silnika to 7 tys zas przy 7800 obr nastepuje odciecie paliwa. W opracowaniu tego silnika mazda otrzymala wsparcie inzynierow z firmy Porsche.


W 1993 roku Mazda Canada oferowała limitowaną wersje MX3 pod nazwą Special Edition MX3 GS. Model ten wyprodukowano w liczbie 2000 sztuk cechowal sie silnikiem V6 oraz skorzanym wnetrzem , grzanymi fotelami , oraz felgami Enkei w rozmiarze 15 cali. Wychodzily jedynie w kolorze Raspberry Metallic , Blaze Red i Brilliant Blac

Troche danych w jezyku angielskim wyposazenie wnetrza modelu

http://www.mx-3.com/brochure/features.cfm

http://www.mx-3.com/brochure/interior.cfm

Specyfikacja

http://www.mx-3.com/brochure/specifications.cfm

Bezpieczeństwo

http://www.mx-3.com/brochure/safety.cfm

Broszury

http://www.mx-3.com/downloads/brochures.cfm
_________________
Zaburzenia Narcystyczne
Idiolatria

Od lat bawią mnie do łez.
 
 
Lubczan 


Auto: Brak
Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-08-19   

Trochę słabe silniki. :-/
Jak z tuningiem ?
 
 
 
Majstor 
CalifornicatioN


Auto: Laguna F9Q -DCI
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 1602
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2007-08-19   

Zgadzam sie troche ocięzale a własnie sie ktoś orientuje jakie bajerki wciskaja w performance Mazdomaniacy?
 
 
Japoniec 
:) The champ is here


Auto: Fiat 126p Maluch Trophy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 4060
Skąd: Sopot
Wysłany: 2007-08-19   

The Mazda MX-3 is becoming a rare car, so modifications for it can be difficult to find unless you know where to look since it has not been manufactured in North America since 1996. Since the MX-3 has two engine classes (I4 and V6) many of the engine performance modifications are dependent upon what platform is installed.

MX-3 RS with the 4-cylinder engine can upgrade to the BP 98kW (132hp), B6-T 110kW (147HP), BP-T 134kW (179hp) and BPD-T 154kW (206hp) engines. This can bring it's low power up to a very healthy rating and transform into stiff competition for many modern performance vehicles on the road today.

The most common engine swap for MX-3 GS owners with the V6 engine is a 2.5 L V6 (either a North American-spec KL-DE 125kW (168hp) or the Japanese-spec KL-ZE 149kW (199hp), found in such vehicles as the Efini MS-8, Xedos 9, & Eunos 800). A 2.0L V6 known as the KF-ZE is also available, but this swap can proved to be quite difficult due to the unavailability of required components. For this reason, this particular engine swap is not often attempted.[1]

Swapping of the 4cyl RS engines can be slightly more complicated than the V6 GS mainly due to ECU, wiring harness, and MAF combinations as well as motor mounts. V6 swaps require specific ECU, intake manifold, and VAF sensor combinations, but there are far less variables to deal with. Many improvements can be made after the engine swap & during the engine tuning process to find the best combination of engine peripherals.

There is now a growing range of Body modifications for the MX-3 along with performance brakes and suspension.[1] Most extensive modification must be entirely custom fabricated due to limited availability. This is mainly where the vast knowledge and support of MX-West is beneficial to the MX-3 enthusiasts. The experience of other owners in the MX-3 community along with hands on advice from club members quickly becomes a valuable asset. The MX-3.com forum also contains a wealth of information.[2]
_________________
Zaburzenia Narcystyczne
Idiolatria

Od lat bawią mnie do łez.
 
 
Piro21

Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 1
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2007-10-14   

Najczęściej robią swapy z xedosa 2.0 v6 144KM i 2,5 KL-ZE J-Spec 200KM :) Ja osobiście mam mx-3 i mam w planach swap na 1,8 v6 133KM Które według mnie nawet dobrze jedzie, i w dodatku nie pali 20l/100Km :P Autko polecam wszystkim którzy cenią sobie wygodę, i szybką jazdę po zakrętach, bo bosko trzyma się drogi :D Pozdrawiam ;)
 
 
pawelMX6 


Auto: Mazda MX-6
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2009-08-27   

Do pobrania moja broszura Mazdaspeed A-Spec Touring Kit:
http://rapidshare.com/fil...KitMX3.rar.html
_________________
Import części z Japonii - szukasz czegoś? Zapraszam na PW :)
 
 
bkurek 

Auto: EK4 B16A2
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 52
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2010-04-08   

w jak wypada w porównaniu z civikiem 1.6vti 3d? koleś twierdzi że są tak samo szybkie?
 
 
weede 

Auto: 20" Mazda MX5 ND2 RF
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 270
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-04-09   

bkurek napisał/a:
w jak wypada w porównaniu z civikiem 1.6vti 3d? koleś twierdzi że są tak samo szybkie?


MX-3 1.8 v6 seria zdrowa robi 16,6-16,7s na 400m, więc od vti jest na pewno wolniejsza
 
 
Tomek-stg 

Auto: MX-3 2.5 V6
Dołączył: 20 Kwi 2013
Posty: 3
Skąd: Pączewo
Wysłany: 2013-12-05   

Dodajmy że te w Polsce te MXy są strasznie dobite i silniki v6 nie generują seryjnej mocy przez słaba kompresje . Seria 1.8 v6 ma poniżej 8.5 do setki co nie jest złym wynikiem a do tego ten dźwięk vałeczki :D
Natomiast po swapie na 2.5 klze wyciska w granicach 6 sekund zdrowy 200 kony silnik
http://www.youtube.com/watch?v=RLMtS5dduDQ
Do tego można się pobawić w krótsza skrzynie od 1.8 która jest plug and play zamach itp. Wiem bo obecnie sam mam po swapie :) . Jedynie może nie ma takiego tjunera jak mugen do hondy ale jest mazdaspeed
 
 
weede 

Auto: 20" Mazda MX5 ND2 RF
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 270
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-12-05   

ja bym chętnie kupił dla dziewczyny igłe mx3 ale fakt nie ma takiej...
_________________
Adrenaline Addiction.
 
 
krzysiek251189 

Auto: mazda xedos 6, ford probe 1 2.2t
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: bochnia
Wysłany: 2014-11-01   

Przydatne wiadomości :-)
 
 
mlody1921

Auto: Eunos
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 1
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2015-02-03   

Ale najbardziej rozwojowe to BP teraż załuje że pakowałem KLa + Turbo
 
 
weede 

Auto: 20" Mazda MX5 ND2 RF
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 270
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-02-03   

jeśli ktoś planuje do 300hp to BP, później to tylko mocne KL :)
_________________
Adrenaline Addiction.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna