Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
panewki nominalne za grube???
Autor Wiadomość
piter1326 

Auto: Honda Civic b16a
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 37
Skąd: Cieszyn
  Wysłany: 2012-08-12   panewki nominalne za grube???

Koledzy pomóżcie.. mam silnik b16a w civicu 6 Hb i obróciło mi panewke na korbowodzie.. a przed awarią auto puszczało już dymek.. wiec chciałem zrobić cały remont silnika.. zamówiłem pierścienie tłokowe nominalne na 82mm panewki Acl Race na korby i wał (nominał).. kupiłem wał używany ale nie po panewce.. stan idealny i oczywiście nominalny. rozłożyłem cały silnik wszystko oczywiście wymyłem wyczyściłem żeby nie było żadnych opiłek.. i przy składaniu panewek na wał wszystko było ok.. tzn jak przykręciłem wał z taką siła jak jest w serwisówce to wałem szło obrócić.. ale jak przykręciłem korbowody to wału nie szło już przekręcić.. wyczytałem że korby powinny być dokręcone pierwsze 25Nm a potem 40Nm wiec tak zrobiłem i nie wiem czy panewki są za grube czy co bo to nie może tak ciężko iść.. oczywiście wszystko na oleju składalem.. odkręciłem jeszcze raz korby i poskręcałem je z siła 30 Nm tak że szło przekręcić wałem ale był opór .. złożyłem silnik i jak odpaliłem to zapalił ale szedł (cieżko) .. bałem się żeby mi nie obróciło znowu panewek i nie zjebało następnego wału i korby.. wiec zaraz zgasiłem spuściłem olej odkręciłem miske i widać że w oleju jest dużo malutkich opiłków.. Czy te panewki muszą się dotrzeć czy definitywnie coś jest nie tak? Prosze pomóżcie jeżeli mieliście z czymś takim doczynienia :(
Ostatnio zmieniony przez Pilar 2013-03-04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Rafau 


Auto: obniżone
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 501
Skąd: Katofaza
Wysłany: 2012-08-12   

ja bym tutaj stawial na krzywy wal.

mialem identyczna sytuację, ale od paly zalozylismy stare panewki przy cylindrze ktory blokowal, bo wal byl krzywy tylko w jednym miejscu jak sie okazalo.
 
 
SłabyHTB 

Auto: COUPE VIg C4+S4C
Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 904
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 2012-08-12   

może to głupie ale ostatnio jestem po składaniu swojego silnika bo tez mi na panewce sie obrócił.Przy skaładaniu tez tak miałem,składałem na ACL-ach supertechu i oem,po skręceniu korb prawie nie mozna było obrócić wałem,głowiłem sie z kumplem co moze być i wkońcu doszliśmy do tego ze na korbie są cyferki(jest to 3) i ta trójka jest w połowie przecięta,złożyliśmy tył do przodu ze sie cyferka nie pokrywała,potem dopiero sie odmroczyliśmy ze powinny sie pokrywać,czyli łączyć te trójki połowami w jedną całą cyferke.po złożeniu prawidłowym normalnie szło elegancko obrócić wałem.Może to zabardzo prozaiczne i proste ale zmęczenie zrobiło swoje i sami sie zakręciliśmy na tak prostej rzeczy
_________________
 
 
piter1326 

Auto: Honda Civic b16a
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 37
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2012-08-12   

też zauważyłem że są takie oznaczenia na korbach .. i być może to temu idzie cieżko bo na 2 korbowodach dałem z innego korbowodu te doły na której jest reszta znaku .. a nie wiecie może jak się wybija tulejke co trzyma tłok w korbowodzie.. próbowałem ja wybić i strasznie cieżko idzie. zagrzałem korbowód i wybiłem tyleje,ale boje się że przy wybijaniu moge skrzywić korbowód..
 
 
 
SłabyHTB 

Auto: COUPE VIg C4+S4C
Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 904
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 2012-08-12   

nie radze zamieniać korb ani samych dołów ,pamietaj zeby te cyferki sie pokrywały i korby były skrecone tak jak przed rozebraniem.czyli pierwsza na pierwszym miejscu,itd
_________________
 
 
Rafau 


Auto: obniżone
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 501
Skąd: Katofaza
Wysłany: 2012-08-12   

SłabyHTB napisał/a:
nie radze zamieniać korb ani samych dołów

podobnie uwazam, uzywane czesci nie zawsze oplaca sie rozbierac. znajomy raz rozdzielal uzywane tloki z korbami i potem nie mogl tego z powrotem poskladac na "nowszych" korbach.

dlaczego teraz chcesz rozdzielac tloki od korb?
 
 
piter1326 

Auto: Honda Civic b16a
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 37
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2012-08-12   

bo tłoki mam dobre z nowymi pierścieniami a musze zmienić korbowody zeby nie było tych co maja te doły z innego korbowodu.. tylko kompletny z wybitą cyferka.. dlatego musze wybić tulejke i założyć tłok do dobrego korbowodu..
 
 
 
piter1326 

Auto: Honda Civic b16a
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 37
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2012-08-12   

no i nie mam już korbowodów z tłokami żeby tylko wymienić.. ;/ przywiozłem od kolegi 2 z tłokami i to sa pewnie te co mają te doły inne,, bo na nich nie było żadnych oznaczeń
 
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2012-08-12   

gratki zakladania innych stopek do korbowodów bez osiowania...przecież tam jest piękne jajko w przekroju. Sworznie z korb wybija się na gorąco i tak samo je wkłada. 'Polecam' tylko zwrócić uwagę przy wbijaniu na osiowe ustawienie korby w tłoku..

A BTW: pierscienie na pewno nominał 82mm?
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
SłabyHTB 

Auto: COUPE VIg C4+S4C
Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 904
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 2012-08-13   

piter1326 napisał/a:
bo na nich nie było żadnych oznaczeń

słabo wygląda to co piszesz,i bedziesz miał naprawde duży problem zeby było dobrze po złożeniu wszystkiego,mając inne stopki inne korby i jeszcze stary tłok na innej korbie,robi sie z tego wszystkiego naprawde duży pasztet,jak planujesz tylko składać i jechać.Niewidze perspektywy zeby było dobrze.
_________________
 
 
piter1326 

Auto: Honda Civic b16a
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 37
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2012-08-17   

jedna stopka była inna.. pozatym wszystko grało. jak tylko ja zmieniłem wał leciutko szedł... auto odpaliło i ładnie cichutko chodzi.. a pierścienie 82mm... temat do zamknięcia... dzięki Koledzy :)
pozdrawiam 8-)
 
 
 
Fawor 


Auto: 'almost EK9'
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3420
Skąd: Tuchola/Poznań
Wysłany: 2012-08-22   

nie wiem czy to jest ważne, ale nominal w hondach b16 i b18 to 81mm...
_________________
doloty, wydechy i Hondy Turbo/NA na życzenie - NGS-R
 
 
 
Jetson 


Auto: civic crx
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 6
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2013-01-04   

Wal do pomiaru czy nie ma owalizacji oraz szukal bym najlepiej kompletu z jednego silnika wal + korby i nie zmienial miejscami kolejnosci
 
 
maj_seweryna 

Dołączyła: 01 Mar 2013
Posty: 1
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2013-03-01   

GRUBE piszemy przez "U zwykłe" :D
_________________
justa-sprzatanie.pl
 
 
Emre
Panicz!


Auto: GTI+, R20
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 11144
Skąd: zerodwadwa
Wysłany: 2013-03-01   

jeżeli już chciałaś błysnąć to ta litera nazywa się "u otwarte"...
_________________
JDMO Shop -> Ramki pod tablice JDMO oraz Naklejki Forumowe.

- Kredyty firmowe od pierwszego dnia działalności
- Leasing
- Faktoring

Info -> priv
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna