Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Doprężenie d15z6
Autor Wiadomość
Yeti 


Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 2019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-29   Doprężenie d15z6

Szukałem w necie informacji o d13z6 i odkryłem ciekawą rzecz, blok d13 i d15 jest ponoć jednakowy. Różnice są w wale, korbach i tłokach. Dlatego chcę zapytać, czy wstawiając tłoki d13 do d15z6 uzyskam podobne lub lepsze (z racji większej pojemności) rezultaty? O czym trzeba pamiętać przy takim modzie?

Ponoć przy strojeniu takiego silnika najlepiej opierać się o mapy b16...

Czy poza wymianą tłoków trzeba coś jeszcze wzmocnić, aby wytrzymało większe cisnienie?

W kwestji bebechów silnikowych nie czuje się mocny, więc proszę o łopatologiczne tłumaczenie i sprostowanie moich ewentualnych błędów.
_________________
イエティ
 
 
Grzesieek 

Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 1296
Skąd: Orneta
Wysłany: 2010-04-29   

Tu jest trochę o tym:
http://www.civicklub.pl/f...ead.php?t=55099
 
 
Yeti 


Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 2019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-29   

dzięki, poczytam
_________________
イエティ
 
 
flejm 


Auto: DB1, ACR30
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 620
Skąd: inąd
Wysłany: 2010-05-04   

tłok PM IG z D13B2 jest wypukły +4ccm. pasuje idalnie na dół D15. Możesz pomyśleć o mocniejszych śrubach na korbach. I strojenie obowiązkowe. A jakie mapy to nie mam pojęcia, to pytanie do Rysia ;-) Ciekawe czy czasem bazową mapą nie jest z B18C6? :mrgreen:
_________________
jaram się starymi rupieciami
 
 
Yeti 


Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 2019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-05   

flejm napisał/a:
tłok PM IG z D13B2 jest wypukły +4ccm.


chyba byłbym w stanie się pogodzić ze zmniejszeniem pojemności do 1489ccm :D

flejm napisał/a:
Możesz pomyśleć o mocniejszych śrubach na korbach.


Hm... Magictjuna, z którym kontaktowałem się w sprawie podmiany tłoków zaproponował mi jedynie wymianę pierścieni, ewentualnie panewek, uszczelki miski i głowicy.
_________________
イエティ
 
 
flejm 


Auto: DB1, ACR30
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 620
Skąd: inąd
Wysłany: 2010-05-06   

ale wsadzić wsadzi te tłoki? ja bym wymienił śruby przy doprężeniu
_________________
jaram się starymi rupieciami
 
 
Yeti 


Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 2019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-06   

Ponoć średnice są jednakowe w d serii. d13 i d15 różni się wałem, korbami i tłokami w bloku. Wnioskuje więc, że jeżeli udało się zrobić d13z6 to i d15z6 też powinno pojechać.
_________________
イエティ
 
 
flejm 


Auto: DB1, ACR30
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 620
Skąd: inąd
Wysłany: 2010-05-07   

d15z6 różni się od "typowych" d15 więc nie jest takie pewne czy da rade bez problemów włożyć tłoki PM IG
_________________
jaram się starymi rupieciami
 
 
Yeti 


Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 2019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-07   

co masz na myśli?
_________________
イエティ
 
 
flejm 


Auto: DB1, ACR30
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 620
Skąd: inąd
Wysłany: 2010-05-08   

skok tłoka jest taki sam jak w d15b2/b7 ale d15z6 ma dłuższą korbę jak w d16, inny wał. trzeba by było sprawdzić czy sworzeń tłoka jest na takiej samej wysokości, bo może być taka sytuacja, że tłok PM IG będzie wystawał ponad krawędź bloku.
btw. wiesz, że możesz założyć klawiaturę od Y8 (głowica zostaje bo to ten sam odlew) i mieć prawdziwego VTEC'a?
_________________
jaram się starymi rupieciami
 
 
Yeti 


Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 2019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-08   

flejm napisał/a:
skok tłoka jest taki sam jak w d15b2/b7 ale d15z6 ma dłuższą korbę jak w d16, inny wał. trzeba by było sprawdzić czy sworzeń tłoka jest na takiej samej wysokości, bo może być taka sytuacja, że tłok PM IG będzie wystawał ponad krawędź bloku.


hm... będę szukał jeszcze info w tej sprawie, żeby się upewnić.

flejm napisał/a:
btw. wiesz, że możesz założyć klawiaturę od Y8 (głowica zostaje bo to ten sam odlew) i mieć prawdziwego VTEC'a?


ciekawe, nie wiedziałem
_________________
イエティ
 
 
flejm 


Auto: DB1, ACR30
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 620
Skąd: inąd
Wysłany: 2010-05-09   

Yeti napisał/a:
ciekawe, nie wiedziałem

na PW podam Ci swój numer konta :mrgreen:
_________________
jaram się starymi rupieciami
 
 
darek 


Auto: leon FR 5F/ Ducati Hypermotard
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 935
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-05-09   

zdecydowanie mając już zdrowe d15z6 zrobiłbym hybrydę z głowicą od d16z6. tak czy inaczej to nie będzie duży wzrost mocy. zostawiłbym sobie kasę na jakąs seryjnie mocniejszą jednostkę.
_________________
żona, cechy charakterystyczne: częste działania chaotyczno-histeryczne; łzawe reakcje mające charakter obronny bądź napastliwy; niemoc seksualna na widok męża (a z kochankiem to umie); nieprzydatny dodatek do posagu (często koszty utrzymania żony przewyższają stokrotnie wartość posagu)
 
 
 
flejm 


Auto: DB1, ACR30
Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 620
Skąd: inąd
Wysłany: 2010-05-09   

po co zmieniać głowicę?
_________________
jaram się starymi rupieciami
 
 
rdk 
me against the world


Auto: służbowe
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 10509
Skąd: Miasto Aniołów
Wysłany: 2010-05-18   

flejm napisał/a:
btw. wiesz, że możesz założyć klawiaturę od Y8 (głowica zostaje bo to ten sam odlew) i mieć prawdziwego VTEC'a?
to nie jest prawdziwy VTEC :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna