Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Deox
2010-06-22
Toyota Celica GT 2.0 czwartej generacji - jak modyfikować?
Autor Wiadomość
owooveck 


Auto: Pojara Fał Sześć!
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 356
Skąd: Stróża/Łódź
Wysłany: 2010-06-22   Toyota Celica GT 2.0 czwartej generacji - jak modyfikować?

Witam,
Zanim napiszę cokolwiek dalej chciałbym zaznaczyć, że niniejszy post będę odbiegał od regulaminu z racji faktu, że nie posiadam jeszcze własnego samochodu, jednak chciałbym usłyszeć zdanie innych na temat tego co chciałbym przy tymże samochodzie zrobić.

Słowem wstępu:
1 czerwca skończyłem 19 lat, a szczęśliwym posiadaczem prawa jazdy kat. B jestem od grudnia zeszłego roku. Jestem szczęśliwym posiadaczem prawa jazdy, ale nieszczęśliwym nie posiadaczem własnych czterech kółek. Brak tego cudu techniki zaczyna mi tak doskwierać, że w akcie desperacji zacząłem się zastanawiać na kupieniem pierwszego z brzegu Cinquecento. Ostatecznie mój wybór na pierwsze auto padł na Toyotę Celicę czwartej generacji. Dlaczego? To bardzo pokręcona sprawa, ale sprowadza się do osoby mojego ojca, który jest wielkim miłośnikiem starych Toyot takich jak Corolla, Camry itp. (posiadamy dwie Corolle, jednak nie dane mi jest użytkowanie ani jednej ani drugiej) oraz wysokości ubezpieczenia. Oto jak wygląda rzeczony samochód (nie każdy musi wiedzieć jak ten model akurat wygląda):



Jak na początku posta napisałem, nie jestem jeszcze posiadaczem tejże Celinki, ale gdy już takową zakupię (a mam ogromną nadzieję, że to się stanie już niebawem) chcę ją poddać zabiegowi odnowienia jak i małego tylko "podkręcenia" bo silnik 2.0 w zupełności by mi wystarczył. Chciałem też zaznaczyć, że nie jestem bóg wie jakim świetnym mechanikiem czy tunerem, więc z góry przepraszam za jakiekolwiek pomyłki i wygłupienia. Chcę Wam, wyjadaczom w dziedzinie mechaniki i modyfikacji, przedstawić plany na temat mojej wizji tego auta w wydaniu JDM. Oczekuję tylko treściwych komentarzy, porad i ostrych słów krytyki jeśli coś zaplanowałem źle. Chciałbym, żeby ten samochód służył mi jak najdłużej i żeby był przemyślanym i omówionym projektem. Nie chciałbym po złożeniu go do kupy znów rozkręcać, bo okaże się, że mogłem coś zrobić od razu, albo zupełni inaczej a tego nie zrobiłem. Budżet mój mały, więc renomowanymi firmami nie zaszaleję niestety, więc może nie będę podawał nazw przy częściach...

MODEL:
1986-89 | Toyota Celica GT | Liftback | 3-drzwiowy

SILNIK:
1998cc | Dwa wałki rozrządu
-na razie brak pomysłów co do modyfikacji dwulitrowej jednostki

UKLAD DOLOTOWY:
-stożkowy filtr powietrza i to chyba na razie wystarczy

UKLAD WYDECHOWY:
-przelotowy z tłumikiem końcowym większym niż seryjny, ale nie tak duży jak Mugeny (chciałbym cały układ firmy Fujitsubo, ale z braku kasy. . .)

ELEKTRONIKA:
-bez zmian, ale pewnie dowiem się co można zrobić by to zmienić

UKLAD NAPĘDOWY:
-jak wyżej

ZAWIESZENIE:
-obniżenie (przód -30mm/tył -20mm) i utwardzenie
-felgi Rota (nie wiem jakie najlepiej pasują do tego auta, model J-Mag, Circuit 10, RB czy Track R) - żeby kupić felgi mogę się nawet ciężko zapożyczyć


UKLAD HAMULCOWY:
-to samo co przy elektronice

BODY-KIT:
-całe body jak najbardziej zbliżone do seryjnego gdyż nie jestem zwolennikiem samochodów ociekających laminatem
-lakier albo biały akryl, albo szary metalik
-maska czarna matowa (obudowy świateł też)
-lusterka seryjne
-usunięcie czarnej listwy wokół auta
-żółte lampy przeciwmgłowe w przednim zderzaku (nie chcę upodobnić Celiny do Trueno Fujiwary z Initila, tak mi się zwyczajnie podoba


ŚRODEK:
-kierownica sportowa ew. seryjna od innego modelu Toyoty bo Celinkowa jest po prostu brzydka
-tapicerka wymieniona na skórzaną (home made)
-mieszek drążka zmiany biegów skórzany (home made)
-gałka drążka zmiany biegów bila "8" albo seryjna


CAR-AUDIO:
-tylko i wyłącznie radioodtwarzacz (koniecznie z portem USB albo czytnikiem kart pamięci) oraz głośniki lepsze od oryginałów

INNE:
-oczywiście JDM'owe naklejki
-Mały Głód na lusterku wstecznym :-P
-zapinki na masce


MOC:
seria - 140KM


To teraz czekam na komentarze, te dobre jak i te złe.
_________________
"It will seem difficult at first, but everything is difficult at first."
- Musashi Miyamoto
Ostatnio zmieniony przez Deox 2010-06-23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
KAMILcom 
intercooler turbo


Auto: Charade 1.0
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 719
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2010-06-22   

yo ziomek zajebiste plany!
fajny też masz podpis, aha avatar też fany.

jakie dokładnie jdmowe naklejki bedziesz naklejał?
_________________
size is nothing... boost is EVERYTHING
 
 
owooveck 


Auto: Pojara Fał Sześć!
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 356
Skąd: Stróża/Łódź
Wysłany: 2010-06-22   

Pedo misia, flagę Rising Sun, Domo, świnię na zamówienie z NFS Pro Street i takie tam

dzięki xd
_________________
"It will seem difficult at first, but everything is difficult at first."
- Musashi Miyamoto
 
 
se7en 
Mein Kampf


Auto: Niebiańskie
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 1256
Skąd: Kattowitz
Wysłany: 2010-06-22   

Celica 4 gen warta uwagi ale te auta juz stare i wymagaja wkładu finansowego nie małego. sam zastanawialem sie nad drugim autem - celica 4 gen ;)

btw 2.0 miały 140 koni a nie 115...
_________________
 
 
 
owooveck 


Auto: Pojara Fał Sześć!
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 356
Skąd: Stróża/Łódź
Wysłany: 2010-06-22   

Mój błąd o:

Więc robotę na wakacje muszę mieć dobrze płatną XD'
_________________
"It will seem difficult at first, but everything is difficult at first."
- Musashi Miyamoto
 
 
nismos14a

Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 1
Skąd: Chełm
Wysłany: 2010-06-22   celica

Na początku to wielkie słowa uznania za to co napisałeś....plany i marzenia także się liczą ...myślę ze to bardzo dobra baza do budowy samochodu marzeń :D Jednak ktoś juz napisał aby ten samochód lśnił i spełniał twoje oczekiwania potrzebne bd parę dobrych złotych na doprowadzenie go do użytku a dopiero potem modyfikacja.Trzymam kciuki i powodzenia!!!!
 
 
Deox 
Administrator


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 6317
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2010-06-22   

Ponieważ nie mam już sił przenoszę na litość bos......!
 
 
 
Deox 
Administrator


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 6317
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2010-06-22   

owooveck ponieważ jesteś nowym użytkownikiem zwracam Tobie uwagę, że regulamin jest od tego, aby go przestrzegać. Rozumiem, że ktoś się rozpędza i wstawia temat zanim przeczyta ogóle warunki korzystania z forum, ale Ty przeczytałeś i mimo tego go łamiesz co jest dla mnie nie zrozumiałe.

Następnym razem lepiej dobieraj działy do tematów o jakich chcesz pogadać. Pytać o rady jak najbardziej można, ale rób to z głową.
 
 
 
owooveck 


Auto: Pojara Fał Sześć!
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 356
Skąd: Stróża/Łódź
Wysłany: 2010-06-22   

Przepraszam za problem, ale ten dział wydał mi się najbardziej pasujący na opisanie "projektu". Byłem świadom, że to co zamieszczam jest wbrew regulaminowi. Więcej takiego błędu nie popełnię.
_________________
"It will seem difficult at first, but everything is difficult at first."
- Musashi Miyamoto
 
 
Piotrek(T) 


Auto: Golf III, Passat B4
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 1113
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-06-22   

Nie chcę niszczyć czyiś mażeń ale...

Po1. Ciężko Ci będzie zarobić w wakacje na auto + odszczurzenie + swap
Po2. Modyfikacje tego silnika będą X razy droższe od swapa i przyniosą mniej KM/Nm.
Po3. Ingerencja w wydech/dolot może tylko pogorszyć osiągi. Nikt Ci tego nie wystroi bo się nie da. Pozostaje świnia lub SA.
Po4. Do st162 możesz swapować 3s-ge (rev2 156KM; rev3 175 KM) 3s-gte (rev2 204KM; rev3 242KM) ale koszt swapa na chociażby 3s-ge rev 2 przewyższy pewnie koszt auta :-D .
 
 
owooveck 


Auto: Pojara Fał Sześć!
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 356
Skąd: Stróża/Łódź
Wysłany: 2010-06-23   

Nie niszczysz moich marzeń bo moim marzeniem jest Skyline r34 GTR ;p

Jednak:
1. Tyle ile zarobię to tyle będę miał, staruszek może się dorzuci
2. Nie chcę robić SWAP'a bo jak napisałem 2.0 mi wystarczy na początek a jak jeszcze se7en mnie poprawił, że silnik ten miał 140KM przy wyjeździe z fabryki to dla mnie bajka (nasza Corollka ze słabszym 1.6 daje radę)
3. Skoro takie zabiegi mogą jeszcze zmniejszyć ilość koników pod maską to pozostawię full serię
4. SWAP'a nie będę robił TERAZ... ale kto wie co mi przyjdzie do głowy za jakiś czas :-D
_________________
"It will seem difficult at first, but everything is difficult at first."
- Musashi Miyamoto
 
 
Piotrek(T) 


Auto: Golf III, Passat B4
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 1113
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-06-23   

W takim razie szukaj zadbanej IV. Najważniejsze żeby buda była zdrowa i prosta bo resztę można wymienić. Pamiętaj też żeby się nie napalać i nie brać pierwszego auta z brzegu (chyba, że będzie w dobrym stanie) :-D
_________________

 
 
owooveck 


Auto: Pojara Fał Sześć!
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 356
Skąd: Stróża/Łódź
Wysłany: 2010-06-23   

Od sprawdzania takich rzeczy mam ojca ;)

btw. poszperałem trochę na temat tych silników jakie podałeś i na późniejszy SWAP chyba jednak się skuszę :>
_________________
"It will seem difficult at first, but everything is difficult at first."
- Musashi Miyamoto
 
 
ony 


Auto: 449 cm
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 552
Skąd: DarkSideOfTheMoon
Wysłany: 2010-06-26   

Celica... hmmm marzenia :)

rev I nie modyfikujesz bo teoretycznie się nie da
nie ma aftermarketowych gratów więc nie licz na zabawę jak Civicem

Jak trafisz fajną budę to w celu zwiększenia mocy walisz swapa na 3sge rev III ewentualnie jak $ pozwoli na turbo
Robisz wydech, ew dolot
Walisz amory,springi
Swap hebli z turbo dobra tarcza + klocek

Coś tam się dzieję w temacie wałków do rev 3 ale puki nie zobaczę wyniku z hamowni nie wypowiadam się na ten temat. Plan jest na >200km z 3sge

tak na prawdę to da się zrobić wszystko
ale "horse power cost money"

Generalnie jak marzysz o nie wiadomo jakich jakich przyrostach to nie bierz IV to musi być miłość tak jak w moim przypadku :mrgreen:
 
 
owooveck 


Auto: Pojara Fał Sześć!
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 356
Skąd: Stróża/Łódź
Wysłany: 2010-06-27   

Nie marzę o bóg wie jakich przyrostach mocy xd
Miłość to też moja nie jest, po prostu miałem "wybór": Prelude'a II gen albo Celica IV gen. Z racji faktu jaki opisałem poprzednio wybrałem Toyotę.

A jak się ma kwestia samego SWAP'a 3s-ge?
_________________
"It will seem difficult at first, but everything is difficult at first."
- Musashi Miyamoto
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna