Witam, za jakis czas zamierzam kupic EG'a, jestem zdecydowany na swapa tylko zastanawiam sie jaki silnik bedzie "najkorzystniejszy". W gre raczej wchodza b16, b18 i h22. Szukalem zestawien tych silnikow, ale byly one na forach amerykanskich. Tam nie patrza w ogole na kwestie finansowe, a u mnie raczej dosyc duza role, ze wzgledu na koszt benzyny, odegra spalanie. Zapewne wielu ludzi ma podobny problem jak ja, dlatego tez proponuje jakas dyskusje w tym topicu na ten temat lub stworzenie nowego z zestawieniem roznych silnikow i podanie plusow i minusow, podatnosci na modowanie oraz opinii, bo lepiej znalezc to w jednym miejscu, majac wiecej informacji do dyspozycji niz suche dane z wikipedii. Widze, ze ludzi tworzacych tematy dotyczace swapow odsylacie na forum streetshadows, gdzie na pewno wielu ludzi dzwoni i ustala jaki swap bedzie najkorzystniejszy. Reszta jednak nawet z ciekawosci chcialaby sie dowiedziec paru rzeczy o silnikach i taki temat to wg mnie bylby dobry pomysl
Pozdrawiam
niby tak, a jednak zostało to napisane w wielu miejscach już, zadaj konkretne pytanie bo tak, każdy kto ma b16 będzie chwalić b16, inny b18 i tak w kółko.
po krótce
h22 - trzeba trafić na dobry egzemplarz [w ogóle trzeba mieć świadomość że b i h seria nie była jeżdżona przez panią Hildegarde do kościoła w zachodnich niemcach po autostradach],
wysokie spalanie, często zajechany i stary,
spory moment, w eg ostro zapier...
silnik tani, ale włożenie go jest droższe niż b serii
b16
to samo co wyżej odnośnie stanu, często zajechany, wystarczy na większość samochodów na mieście, spalanie przy normalnej jeździe trochę wyższe od d15b2, mało momentu
b18
to samo co wyżej odnośnie stanu, w lepszym stanie często niż b16, długa skrzynia ale z lsd, nie ma takiego dźwieku jak b16 [przynajmniej z tymi z którymi się spotkałem] wyższe spalanie niż b16 [12-13 na sto]
niby tak, a jednak zostało to napisane w wielu miejscach już, zadaj konkretne pytanie bo tak, każdy kto ma b16 będzie chwalić b16, inny b18 i tak w kółko.
po krótce
h22 - trzeba trafić na dobry egzemplarz [w ogóle trzeba mieć świadomość że b i h seria nie była jeżdżona przez panią Hildegarde do kościoła w zachodnich niemcach po autostradach],
wysokie spalanie, często zajechany i stary,
spory moment, w eg ostro zapier...
silnik tani, ale włożenie go jest droższe niż b serii
b16
to samo co wyżej odnośnie stanu, często zajechany, wystarczy na większość samochodów na mieście, spalanie przy normalnej jeździe trochę wyższe od d15b2, mało momentu
b18
to samo co wyżej odnośnie stanu, w lepszym stanie często niż b16, długa skrzynia ale z lsd, nie ma takiego dźwieku jak b16 [przynajmniej z tymi z którymi się spotkałem] wyższe spalanie niż b16 [12-13 na sto]
h22 - dobra baza pod turbo, mniej dostępnych gratów w stosunku do b18 i b16.
b16 - masa gratów a co za tym idzie duże możliwości modzenia.
b18 - tak samo jak b16, ale z racji większej pojemności jest bardziej rozwojowa.
H22 jest dobra baza pod turbo? Wysra sie przy sofcie 0,5 bez dartonow
Ale dobrze się ogarnie to ładnie lata I bardziej miałem na myśli ze dobra baza ze względu na pojemność, ale fajnie że to zaznaczyłeś przynajmniej kolejna informacja dla pytającego.
H22 -> sporo dostajesz na wejściu bo 200KM i moment spory jednak znaleźć coś zdrowego co trzyma serię to trzeba mieć szczęście, a nawet jak coś zdrowego się trafi to często gęsto zdarza się że nie trzymają one serii i wypluwają 190KM, zdarzało się, że i mniej (jednak to nie były zbyt zdrowe silniki). Montaż samego silnika jest również problemowy, zabawy z łapami i potem ze skrzynią (w H22 jest ona na lince).
B16 -> 160-170KM na wejściu jednak znaleźć zdrowe B16A2 to dziś już też powoli robi się wyczynem. Tak jak koledzy pisali wcześniej części do zabawy z silnikiem jest ho ho ho i jeszcze więcej. Swap do V i VI budy bez problemowy jeżeli ktoś ma czas i możliwości to wpakuje ten silnik sam, a i wiązkę sam położysz jeżeli masz z europejki nie angola (no chyba że łapiesz się w kabelkologi)
B18 -> 170-190KM na wejściu reszta tak jak w B16. Jednak o zdrowszy silnik np C4 jest łatwiej niż B16A2 (taka jest moja opinia bynajmniej), a C6 to już bardzo fajna zabawka w EG, no ale tutaj trzeba się troszkę rozglądać za swapem, no i cena jest wyższa niż przy C4.
Na twoim miejscu pakował bym B18C4 + skrzynkę z B16A ze szperką, która jest krótka (5 bieg -> 3-3,5 tyś obrotów = 80km/h). No chyba, że B18C4 skrzynia seryjna ze szperą jednak wtedy przydało by się zrzucić vtec-a niżej ponieważ z tego co wiem to silnik z tą skrzynką ma tendencję do schodzenia poniżej vtec-a.
Oprocz tego, co zostalo napisane powyzej, to na pewno:
- H2B , czyli H22 na skrzyni z B . Mozna to tanio i sprawnie zrobic w PL bez sprowadzania kosztownej "przejsciowki z US".
- B20vtec . Wiadomo ze swapy B16 tanieja ze wzgledu na duza popularnosc B18C4. Doly z B20 z CRV z anglii chodza po niewiele ponad 1000 PLN. Wystarczy do tego dolozyc walki z ITR i mamy przyjemny piecyk.
No chyba, że B18C4 skrzynia seryjna ze szperą jednak wtedy przydało by się zrzucić vtec-a niżej ponieważ z tego co wiem to silnik z tą skrzynką ma tendencję do schodzenia poniżej vtec-a.
Tylko hybryda B20 z czapką z B16/B18 to zawsze hybryda, a nie seryjna jednostka
Gerenalnie to ze jest hybryda to nie jest jego ograniczenie.
Ograniczeniem jest tylko umowna wartosc obrotow do jakich mozna bezpiecznie krecic, czyli 8000 rpm i to ze jest bardzo malo odporny na doladowania.
a u mnie raczej dosyc duza role, ze wzgledu na koszt benzyny, odegra spalanie
to dizla swapuj
w kazdym innym wypadku bedziesz zawiedziony, bo nijak ponizej dychy nie zejdziesz. chyba, ze w trasie, albo jak bedziesz jezdzil jak jeden baran, co kupil sobie na pare miesiecy d16 turbo i jezdzil nim tylko na rekordy w niskim spalaniu
i jeszcze te pytania o podatnosc na mody.. moze sie zdecyduj? na twoim miejscu kupilbym zupelnie inny samochod. jakis seryjny. w dizlu. najlepiej z zerowa dostepnoscia czesci do tuningu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum