Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Deox
2010-08-12
Najlepszy swap
Autor Wiadomość
Qbz 

Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: Wlck
Wysłany: 2010-08-11   Najlepszy swap

Witam, za jakis czas zamierzam kupic EG'a, jestem zdecydowany na swapa tylko zastanawiam sie jaki silnik bedzie "najkorzystniejszy". W gre raczej wchodza b16, b18 i h22. Szukalem zestawien tych silnikow, ale byly one na forach amerykanskich. Tam nie patrza w ogole na kwestie finansowe, a u mnie raczej dosyc duza role, ze wzgledu na koszt benzyny, odegra spalanie. Zapewne wielu ludzi ma podobny problem jak ja, dlatego tez proponuje jakas dyskusje w tym topicu na ten temat lub stworzenie nowego z zestawieniem roznych silnikow i podanie plusow i minusow, podatnosci na modowanie oraz opinii, bo lepiej znalezc to w jednym miejscu, majac wiecej informacji do dyspozycji niz suche dane z wikipedii. Widze, ze ludzi tworzacych tematy dotyczace swapow odsylacie na forum streetshadows, gdzie na pewno wielu ludzi dzwoni i ustala jaki swap bedzie najkorzystniejszy. Reszta jednak nawet z ciekawosci chcialaby sie dowiedziec paru rzeczy o silnikach i taki temat to wg mnie bylby dobry pomysl :D
Pozdrawiam
 
 
 
rdk 
me against the world


Auto: służbowe
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 10509
Skąd: Miasto Aniołów
Wysłany: 2010-08-12   

niby tak, a jednak zostało to napisane w wielu miejscach już, zadaj konkretne pytanie bo tak, każdy kto ma b16 będzie chwalić b16, inny b18 i tak w kółko.

po krótce

h22 - trzeba trafić na dobry egzemplarz [w ogóle trzeba mieć świadomość że b i h seria nie była jeżdżona przez panią Hildegarde do kościoła w zachodnich niemcach po autostradach],
wysokie spalanie, często zajechany i stary,
spory moment, w eg ostro zapier...
silnik tani, ale włożenie go jest droższe niż b serii

b16
to samo co wyżej odnośnie stanu, często zajechany, wystarczy na większość samochodów na mieście, spalanie przy normalnej jeździe trochę wyższe od d15b2, mało momentu

b18
to samo co wyżej odnośnie stanu, w lepszym stanie często niż b16, długa skrzynia ale z lsd, nie ma takiego dźwieku jak b16 [przynajmniej z tymi z którymi się spotkałem] wyższe spalanie niż b16 [12-13 na sto]
 
 
 
bartolos11 
Linux power!


Auto: Renault Megane 1.6 16v K4M
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 630
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-08-12   

rdk napisał/a:
niby tak, a jednak zostało to napisane w wielu miejscach już, zadaj konkretne pytanie bo tak, każdy kto ma b16 będzie chwalić b16, inny b18 i tak w kółko.

po krótce

h22 - trzeba trafić na dobry egzemplarz [w ogóle trzeba mieć świadomość że b i h seria nie była jeżdżona przez panią Hildegarde do kościoła w zachodnich niemcach po autostradach],
wysokie spalanie, często zajechany i stary,
spory moment, w eg ostro zapier...
silnik tani, ale włożenie go jest droższe niż b serii

b16
to samo co wyżej odnośnie stanu, często zajechany, wystarczy na większość samochodów na mieście, spalanie przy normalnej jeździe trochę wyższe od d15b2, mało momentu

b18
to samo co wyżej odnośnie stanu, w lepszym stanie często niż b16, długa skrzynia ale z lsd, nie ma takiego dźwieku jak b16 [przynajmniej z tymi z którymi się spotkałem] wyższe spalanie niż b16 [12-13 na sto]


h22 - dobra baza pod turbo, mniej dostępnych gratów w stosunku do b18 i b16.
b16 - masa gratów a co za tym idzie duże możliwości modzenia.
b18 - tak samo jak b16, ale z racji większej pojemności jest bardziej rozwojowa.
_________________
 
 
Hikiel 


Auto: Skyline R33 / Maxima A32 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 4470
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-08-12   

H22 jest dobra baza pod turbo? Wysra sie przy sofcie 0,5 bez dartonow
_________________

 
 
 
bartolos11 
Linux power!


Auto: Renault Megane 1.6 16v K4M
Dołączył: 11 Lut 2010
Posty: 630
Skąd: Leszno
Wysłany: 2010-08-12   

Hikiel napisał/a:
H22 jest dobra baza pod turbo? Wysra sie przy sofcie 0,5 bez dartonow

Ale dobrze się ogarnie to ładnie lata :) I bardziej miałem na myśli ze dobra baza ze względu na pojemność, ale fajnie że to zaznaczyłeś przynajmniej kolejna informacja dla pytającego.
_________________
 
 
AriN H3M 


Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 85
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-08-27   

Moim zdaniem:

H22 -> sporo dostajesz na wejściu bo 200KM i moment spory jednak znaleźć coś zdrowego co trzyma serię to trzeba mieć szczęście, a nawet jak coś zdrowego się trafi to często gęsto zdarza się że nie trzymają one serii i wypluwają 190KM, zdarzało się, że i mniej (jednak to nie były zbyt zdrowe silniki). Montaż samego silnika jest również problemowy, zabawy z łapami i potem ze skrzynią (w H22 jest ona na lince).

B16 -> 160-170KM na wejściu jednak znaleźć zdrowe B16A2 to dziś już też powoli robi się wyczynem. Tak jak koledzy pisali wcześniej części do zabawy z silnikiem jest ho ho ho i jeszcze więcej. Swap do V i VI budy bez problemowy jeżeli ktoś ma czas i możliwości to wpakuje ten silnik sam, a i wiązkę sam położysz jeżeli masz z europejki nie angola (no chyba że łapiesz się w kabelkologi)

B18 -> 170-190KM na wejściu reszta tak jak w B16. Jednak o zdrowszy silnik np C4 jest łatwiej niż B16A2 (taka jest moja opinia bynajmniej), a C6 to już bardzo fajna zabawka w EG, no ale tutaj trzeba się troszkę rozglądać za swapem, no i cena jest wyższa niż przy C4.

Na twoim miejscu pakował bym B18C4 + skrzynkę z B16A ze szperką, która jest krótka (5 bieg -> 3-3,5 tyś obrotów = 80km/h). No chyba, że B18C4 skrzynia seryjna ze szperą jednak wtedy przydało by się zrzucić vtec-a niżej ponieważ z tego co wiem to silnik z tą skrzynką ma tendencję do schodzenia poniżej vtec-a.
_________________

 
 
Loobo


Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 19
Skąd: WB
Wysłany: 2010-08-28   

Oprocz tego, co zostalo napisane powyzej, to na pewno:

- H2B , czyli H22 na skrzyni z B . Mozna to tanio i sprawnie zrobic w PL bez sprowadzania kosztownej "przejsciowki z US".

- B20vtec . Wiadomo ze swapy B16 tanieja ze wzgledu na duza popularnosc B18C4. Doly z B20 z CRV z anglii chodza po niewiele ponad 1000 PLN. Wystarczy do tego dolozyc walki z ITR i mamy przyjemny piecyk.
 
 
AriN H3M 


Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 85
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-08-28   

Tylko hybryda B20 z czapką z B16/B18 to zawsze hybryda, a nie seryjna jednostka ;)
_________________

 
 
rdk 
me against the world


Auto: służbowe
Dołączył: 08 Gru 2006
Posty: 10509
Skąd: Miasto Aniołów
Wysłany: 2010-08-30   

AriN H3M napisał/a:
No chyba, że B18C4 skrzynia seryjna ze szperą jednak wtedy przydało by się zrzucić vtec-a niżej ponieważ z tego co wiem to silnik z tą skrzynką ma tendencję do schodzenia poniżej vtec-a.
nie prawda
 
 
 
AriN H3M 


Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 85
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-08-30   

Mogłem się mylić dzięki za uświadomienie ;-)
_________________

 
 
Loobo


Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 19
Skąd: WB
Wysłany: 2010-08-31   

AriN H3M napisał/a:
Tylko hybryda B20 z czapką z B16/B18 to zawsze hybryda, a nie seryjna jednostka ;)


Gerenalnie to ze jest hybryda to nie jest jego ograniczenie.
Ograniczeniem jest tylko umowna wartosc obrotow do jakich mozna bezpiecznie krecic, czyli 8000 rpm i to ze jest bardzo malo odporny na doladowania.
 
 
Emre
Panicz!


Auto: GTI+, R20
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 11144
Skąd: zerodwadwa
Wysłany: 2010-08-31   

gdybym miał się teraz bawić w tuning hondy to jedynym sensownym wyjściem jak dla mnie jest:

B18C + dolot + wydech + strojenie...

dziękuję, dobranoc. ;-)
_________________
JDMO Shop -> Ramki pod tablice JDMO oraz Naklejki Forumowe.

- Kredyty firmowe od pierwszego dnia działalności
- Leasing
- Faktoring

Info -> priv
 
 
Hikiel 


Auto: Skyline R33 / Maxima A32 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 4470
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-08-31   

To samo co wyzej + krotka skrzynia.
_________________

 
 
 
Loobo


Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 19
Skąd: WB
Wysłany: 2010-09-06   

dokladnie,

albo H22A7 na skrzyni z B16A2.

Cenowo pewnie wyszloby podobnie.
 
 
!markos 
turbo vtak


Auto: hjundaj getz
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 2823
Skąd: waw
Wysłany: 2010-09-09   

Qbz napisał/a:
a u mnie raczej dosyc duza role, ze wzgledu na koszt benzyny, odegra spalanie
to dizla swapuj :roll:

w kazdym innym wypadku bedziesz zawiedziony, bo nijak ponizej dychy nie zejdziesz. chyba, ze w trasie, albo jak bedziesz jezdzil jak jeden baran, co kupil sobie na pare miesiecy d16 turbo i jezdzil nim tylko na rekordy w niskim spalaniu :lol:

i jeszcze te pytania o podatnosc na mody.. moze sie zdecyduj? na twoim miejscu kupilbym zupelnie inny samochod. jakis seryjny. w dizlu. najlepiej z zerowa dostepnoscia czesci do tuningu.
_________________
Aftermarketowe czesci z US: ebaycargo@gmail.com
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna