Keiichi Tsuchiya (土屋圭市, Tsuchiya Keiichi) jest japońskim, profesjonalnym kierowcą wyścigowym. Urodził się 30 stycznia 1956 roku w Nagano. Jego osoba znana jest także jako "król driftu" - "Drift King" lub w języku japońskim Dorikin (ドリキン). Keiichi zasłużył na swój przydomek swoim nietypowym podejściem do jazdy na torze. Wykorzystywał on bowiem drift w wyścigach, w których normalnie go nie stosowano. Na swój przydomek zapracował sobie rónież swoją wielką pracą w propagowaniu i popularyzacji tej dyscypliny w Japonii, jak i na całym świecie. Tsuchiya znany jest także z agresywnej jazdy w Tōge, czyli po krętych drogach znajdujących się na górdkich zboczach.
Wspominając o Keiichim nie sposób nie wspomnieć o samochodzi, który posłuzył mu w budowaniu swojej kariery.
Toyota AE86 Sprinter Trueno bo o niej mowa swojego czasu stała się najbardziej popularnym samochodem sportowym w Japonii. Nazywano ją "Hachi-Roku" co znaczyło "osiem sześć". Tym autem Tsuchiya demonstrował, jak powinno jeździć się bokiem.
Troche biografii:
Keiichi raczej standardowo jak większość kierowców zaczynał od wyścigów amatorskich i debiutował w 1977 roku w tak zwanej serii Fuji Freshman. Jednak w przeciwieństwie do inny, którzy wyrastali w tradycyjnych i bogatych rodzinach, gdzie zamiłowania do wyścigów przechodziły z ojca na syna i gdzie nowo upieczeni kierowcy dysponowali juz zapleczem technicznym oraz finansowym, Keiichi zdobywał swoje umiejętności prosto z ulicznych wyścigów i stał się legendą ścigającego się podziemia. Dzięki swoim umiejętnością zaszedł naprawde wysoko i w czasie swojej kariery startował między innymi w japońskiej Formule 3, Japan Touring Car championship, 24 godzinnych wyścigach Le Mans, no i przede wszystkim w różnych klasach dzisiejszego Super GT. Dziś prawdziwy DK jest jednym z głównych prowadzących serie Best Motoring i autorem filmów instruktarzowych takich jak np "Drift Bible"
Poniżej najważniejsze daty w jego karierze jako kierowcy:
1977 Debut in Fuji Freshman series.
1977-1984 Ran selected entries in All Japan Touring Car championship.
1984 Fuji Freshman series race (Toyota AE86)= 6 wins
1985 All Japan Touring Car championship (Toyota AE86) 1st in Class 3
1986 Corolla Sprinter Cup-2 podium places
1987 All Japan Touring Car championship (Honda Civic)-1 win
1988 Toyota Cup-1st overall
All Japan Touring Car championship (BMW M30)-3rd in Class 2
Macau Guia race (BMW M3)-4th overall
1989 All Japan F3 championship
All Japan Touring Car championship (Ford Sierra Cosworth)-1 win
1990 All Japan Touring Car championship (Ford Sierra Cosworth)
Macau Guia race (Ford Sierra Cosworth)
New Zealand Touring Car series (Toyota)
1991 All Japan F3 championship (Ralt-Mugen)-10th overall
All Japan Touring Car championship (Nissan Skyline GT-R)-5th overall
1992 All Japan Touring Car championship (Nissan Skyline GT-R)
1993 All Japan Touring Car championship (Taisan Nissan Skyline GT-R)-1 win
Japan Endurance series (Honda Prelude)-2nd Tsukuba 12 Hours
1994 All Japan GT championship (Porsche 911T)-1 win
All Japan Touring Car championship (Honda Civic)
Suzuka 1000kms (Porsche 911T)-1st in class, 2nd overall
Le Mans 24 Hours (Honda NSX)-18th overall
1995 All Japan GT championship (Porsche911TRSR)
All Japan Touring Car championship (Honda Civic)
Suzuka 1000kms (Honda NSX)-5th overall
Tokachi 12 Hours (Honda NSX)-1st overall
Le Mans 24 Hours (Honda NSX)-1st in class
1996 All Japan GT championship (Honda NSX)-13th overall
Entered NASCAR Thunder Special race at Suzuka
Le mans 24 Hours (Honda NSX)-3rd in class
1997 All Japan GT championship (Porsche 911/Dodge Viper)
Fuji InterTec race (Toyota Chaser)
Suzuka 1000kms (Lark McLaren F1 GTR)-9th overall
Entered NASCAR Thunder Special race at Suzuka
Le Mans 24 Hours (Lark McLaren F1 GTR)-qualified 10th, retired from race
1998 All Japan Touring Car championship (Toyota Chaser)-7th overall
All Japan GT championship (Toyota Supra)-8th overall
Le Mans 24 Hours (Toyota GT-One)-9th overall
NASCAR at the California Speedway.
1999 Japan Touring Car Championship(Advan Altezza Touring car).
2000-2001 he joined team ARTA racing a NSX once again in the All Japan GT championship.
Dodam pare ciekawostek:
- czuje sie na torze lepiej w deszczowa pogode niz w sloneczna, albo inaczej: deszcz mu nie przeszkadza (jedna z wielu jego charakterystycznych cech jako kierowcy) i nie ma dla niego roznicy czy swieci czy pada- jedzie tak samo szybko i bezblednie, podczas gdy inni kierowcy w deszcz jezdza bardziej ostroznie przez co wolniej
- w 3 czesci "Szybkich i wscieklych: Tokyo drift" zagral mala rólke (tzw. cameo apperarance)- wedkarza, ktory komentowal wyczyny glownego bohatera cwiczacego w dokach drifty "You call that drifting"?
- nigdy nie udalo mu sie wystartowac w zawodach "hachi-roku" nad czym bardzo ubolewa. Jednak podczas krecenia BMI zorganizowal "wlasne" zawody w ktorych w koncu wystartowal. Bylo ich kilka- w pierwszych nie dojechal do mety- awaria Trueno (o ile dobrze pamietam), w drugich wygral
- kocha Trueno (o czym chyba kazdy wie) ale i Acure NSX- ma biala Type-R na full wyposazeniu, 19calowe obrecze, 300KM, i podczas porownan wszystkich modeli NSX wygral swoja "seryjna" Acura
Jak cos mi sie przypomni to dopisze . YOL!
_________________ Seat Leon TDI powered by TUNE-UP
Ostatnio zmieniony przez GDRadek 2007-01-14, w całości zmieniany 1 raz
Znawcy tematu napewno widzieli go w Tokyo Drift jako wędkarza , ale z tą informacją o zawodach "hachi-roku" mnie zaskoczyłeś. Nawiązując do filmu, to Keiichi robił większość numerów w filmie i służył radą jako konsultant na planie, by wszystko było jak najbardziej realne i przypominało rzeczywistość. Dzięki za rozbudowe tematu i jak masz jeszcze jakies info to śmiało wrzucaj.
Co mi teraz jeszcze wpada do glowy to podobnie jak w filmie Tokyo Drift sluzyl pomoca w filmie japonskiej produkcji o nazwie INITIAL D (ktora w PL nie wyszla i raczej nie wyjdzie), podobnie jak (pewnie wiekszosc kojarzy) w anime o tej samej nazwie, ktorej wyszlo mnostwo czesci (sciagnalem wlasnie 1wszy sezon - Initial D 1st Stage, ma 26 odc a seozonow jest kilka )
W pierwszych czesciach BMI starano sie wyjsc do europejskiej widowni przy pomocy wprowadzenia jezyka angielskiego do serii, jednak szybko z tego zrezygowano- najpierw byly napisy (subtitles) po angielsku z czego po czasie tez zrezygnowano i wprowadzono angielski dubbing..
_________________ Seat Leon TDI powered by TUNE-UP
Ostatnio zmieniony przez GDRadek 2007-01-14, w całości zmieniany 1 raz
Mały kurdupel a jak jezdzi , wielu młodszych zawodnikow ktorzy wystepuja w BMI nie daje rady go dogonić , facet w cokolwiek wsiada robi poprostu cuda z autem do tego ma ogromną z tego frajde .
Dodajmy ze przez pewien czas prowadził TEAM ARTA NSX plus sam jezdzil NSXem i jezdzi prywatnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum