Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Formuła 1
Autor Wiadomość
Pilar 


Auto: S2K AP1
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 3704
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-11-25   

Ja tez będę kupował na nowy sezon F1 TV. Myśle tez nad wyjazdem na chociaż jeden wyścig...Hungaroring albo Monza. Ktoś był i ma jakieś doświadczenia?
_________________
www.pilarposters.etsy.com
 
 
 
wierzba 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 3637
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2018-11-25   

Pilar,

"(_adams_ @ Thu, 22 Nov 2018 - 00:33) *
Koszt bardzo mocno zależy od tego czym chce się jechać i co zobaczyć, a co za tym idzie ile chcesz wydać. Na torze podczas weekendu GP WSZYSTKO jest drogie. Nie wiem jakie w ogóle są ceny we Włoszech, ale fajne miejsce na trybunie to 300-350e - biletów jeszcze nie ma ale zawsze były tańsze od np Silverstone. Hungaro i Spa jeszcze w promocji:

https://www.gpticketshop.com/pl/f1.html
https://www.hungaroinfo.c...kets_all_pl.htm

Ja np. nie wyobrażam sobie lecieć samolotem i oglądać wyścig z trawki. Pół biedy jak jedzie się autem, bo można zabrać jakiś ekwipunek pomocniczy, ale z Greena i tak mało widać. Trzeba być na torze ze 2 dni wcześniej i obczaić i zająć dobre miejsca, bo w niedz. nie ma na to szans. Na torze warto być w niedz od rana, więc w sob ostrożnie z baletami tongue.gif
Porsche fajnie grzmi i dużo się dzieje, warto zobaczyć.

Myślę że na Monzę w 2os 5k to minimum, Tomek chyba zbyt optymistycznie.


Jak piszesz wszystko zależy od wybranej opcji. Opcja minimum to :
- Bilet 430,00 zł
- Przejazd - 250,00 zł
- Wyżywienie 4 dni - 400,00 zł
- Nocleg w namiocie - tu nie pamiętam ale zakładam ok. 300 -400 zł
Razem : ok. 1400,00 zł. Można pewnie z tego jeszcze trochę zejść np. zabierając swoje jedzenie ale już bez przesady. Ceny marketowe we Włoszech są zbliżone do Polskiech a dobre jakosciowo produkty spożywcze są nawet tańsze. Za to na torze jest wszystko drogie i lepiej ograniczyć wydatki na torze do minimum (śniadanie we własnym zakresie, na torze jakaś kanapka+ własne picie, wieczorem idziemy na pizze). W większej grupie zawsze jest taniej jak jest dobrze zorganizowana. Na pewno jadąc pierwszy raz na pewno jest dużo trudniej.
Myślę, że jadą autem osobowym w 4 osoby (np. 2 pary) można sobie zrobić tygodniowy wyjazd do Włoch połączony z GP i zmieścić się w 5 tys. od pary. Bardzo prawdopodobne, że w przyszłym roku wybiorę się właśnie na podobnej zasadzie czyli połączone z pobytem z rodziną we Włoszech."

http://www.racingforum.pl...c=82725&st=4960
 
 
Tommi01 


Auto: MRS
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: tarnow
Wysłany: 2018-11-25   

https://www.youtube.com/watch?v=ZTst0hAtIvY

grubo :shock:
_________________

 
 
 
Pilar 


Auto: S2K AP1
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 3704
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-11-25   

eee tam, lekko przekoziołkował, tydzień temu Sophia Floersch w F3 tak wystrzeliła:

_________________
www.pilarposters.etsy.com
 
 
 
thomac 
nieludzki dogtor


Auto: Dodge+Honda+BMW
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 615
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-11-25   

Pilar napisał/a:
Ja tez będę kupował na nowy sezon F1 TV. Myśle tez nad wyjazdem na chociaż jeden wyścig...Hungaroring albo Monza. Ktoś był i ma jakieś doświadczenia?


Od pięciu lat jeżdżę na jeden wyścig w sezonie.

Byłem raz na Monza i dwa razy na Hungaro ( z tych co wymieniłeś, bo zaliczyłem jeszcze Belgię i Niemcy). Więc jakieś tam pojęcie mam :lol:

Ogólnie Monza jest mega, ale jak to Włochy tanio nie będzie. Był to pierwszy wyścig, na którym byłem, więc opinia może nie być super obiektywna, bo jarałem się wyjazdem, jak pochodnia.

Na początek polecam jednak Węgry. Ceny ok, dojazd też.

Temat jest złożony - zależy czy jedziesz z ekipą, pod namiot, czy kamperem.
Węgry GP są dosyć "polskie", co w większości przypadków jest plusem, ale wiadomo, że znajdą się elementy, których aż żal komentować...

Zawsze jeżdżę na cały weekend. Ruszamy w środę po pracy i w czwartek rano jesteśmy.
Przy bilecie weekendowym Węgry mają opcję otwartego toru i zwiedzania boksów, warto mimo że ludzi opór.

Jeśli będziesz chciał jakieś konkrety odnośnie biletów, miejsc, pól namiotowych pisz śmiało.

W 2019 ogarniam Włochy albo Austrię, zobaczymy jak się kalendarz ułoży 8-)
_________________
British Racing Gentleman
 
 
Game 


Auto: sr20det
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1592
Skąd: Sarbinowo
Wysłany: 2018-11-26   

Kurde też bym się na Węgry wybrał 8-)
_________________

 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10097
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-29   

od 1;44 jaki kocur, ale ustawia auto w zakrętach 8-)
 
 
Johnson 


Auto: Cooper S R53 '06
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 480
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-29   

I tak by mu Fulek z 3 sekundy wklepał 8-)
 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10097
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-29   

Przy całym ogromnym szacunku dla Fulka i innych którzy się ścigają! :mrgreen: Tak już poważnie pisząc to nie sądzę że ktokolwiek z nas może zbliżyć się do jego poziomu obojętnie o jakim typie auta i nawierzchni mówimy. Na mnie zawsze wrażenie robi np to:



Linia Kubicy jest tutaj niesamowita, optymalna na maksa żeby uzyskać jak najlepszy czas.
 
 
wierzba 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 3637
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2018-11-29   

wczoraj sobie oglądałem właśnie te filmiki i takie fajne podsumowanie tego event'u przez Mick'a - osoby interesujące się Moto gp na bank znają gościa:

Mick Fialkowski
22 listopada o 10:53 ·
Robert Kubica wraca do F1 😍

Brytyjska ekipa Williams Martini Racing potwierdziła właśnie, że w sezonie 2019 Robert Kubica będzie jej etatowym kierowcą w Formule 1. Polak wraca do królowej motorsportu po ośmioletniej przerwie spowodowanej wypadkiem na trasie rajdowej i fatalną kontuzją ręki.

W oficjalnym komunikacie zespołu pojawia się wypowiedź Roberta i słowa; "coś co wydawało się prawie niemożliwe...".

Pamiętam doskonale spotkanie z Robertem podczas Monza Rally, rajdu, który zresztą wygrał pokonując startującego u siebie maksymalnie dopakowanym Fordem od M-Sportu Valentino Rossiego.

W trakcie rajdu nagraliśmy kilka krótkich wypowiedzi dla Polsatu, a już po imprezie, na spokojnie, również na kilka innych tematów.

Jako dziennikarz nie mogłem nie zapytać o szanse na powrót do F1, choć pamiętajcie, że był grudzień 2014 roku i dzisiejszy scenariusz wydawał się chyba bardzo odległy, a według niektórych po prostu niemożliwy.

Nie pamiętam już dokładnie co odpowiedział Robert, ale było jasne, że jest poirytowany, bo pewnie ciągle zadają mu to pytanie, a on sam nie znał jeszcze wtedy odpowiedzi, choć bardzo by chciał.

Miałem wrażenie, że zrobiłem o krok za dużo, chociaż oczywiście Robert, bo jest profesjonalistą najwyższego kalibru, udzielił odpowiedzi i po zakończeniu rozmowy wrócił do swoich zajęć w garażu.

Chwilę później minęliśmy się gdy Robert wychodził z boksu i razem z Grześkiem Jędrzejewskim przeprosiliśmy za to ostatnie pytanie. "Spoko" - Robert odpowiedział ze szczerym uśmiechem, pożegnał się z nami, wsiadł do swojej Meganki i pojechał do domu.

Jako dziennikarz sportowy zadałem w życiu kilka niewygodnych pytań, choć rzadko wychodziły one poza sprawy sportowe i wkraczały w sumie na tereny życia prywatnego. Nie muszę chyba mówić, że nie zawsze kończyło się to z taką klasą ze strony rozmówcy, jak w tym przypadku, dlatego tamtego dnia poziom mojego prywatnego szacunku dla Roberta poszybował w kosmos.

Podczas tamtego rajdu stało się jednak coś jeszcze. Ponieważ specjalizuję się jednak w motocyklach, przynajmniej jeśli chodzi o dziennikarstwo, wcześniej nie miałem okazji zobaczyć Roberta w akcji na żywo, czy to w F1, czy w WRC.

Wszyscy oglądaliśmy przez lata jego starty w telewizji, słuchając jak różni "eksperci" jak mantrę powtarzają, że jest jednym z najlepszych i najbardziej utalentowanych kierowców w stawce. Z perspektywy kanapy czasami trudno to dostrzec, szczególnie gdy facet nie startuje najlepszym autem i nie wygrywa wyścigu za wyścigiem.

Kiedy jednak stałem przy prostej startowej toru Monza, na której na kończącym rajd Super-oesie wytyczony był podwójny, oznaczony oponami nawrót, po prostu mnie zamurowało.

Posłuchajcie i mówię to bez wazeliny; jak ten gość zapier*ala to koniec świata! Nikt, powtarzam nikt, nie jeździł w tym fragmencie tak powtarzalnie, tak blisko opon i tak idealną linią jak Robert, który na dodatek robił to jedną ręką, bo takie wolne, ciasne fragmenty sprawiały mu przecież największe problemy z powodu kontuzji.

Show-man Ken Block w porównaniu do RK jechał jak jakiś żart, raz 10 cm od opon, raz metr od opon, a raz prosto w opony. Można było odnieść wrażenie, że to nie gwiazda motorsportu, a okoliczny amator. Oczywiście na trasie nie brakowało także profesjonalnych kierowców rajdowych z doświadczeniem w WRC, ale żaden nie robił takiego wrażenia, jak Kubica.

Ja tego dnia zrozumiałem, że to "gadanie ekspertów" nie jest tylko gadaniem. Ten facet ma naprawdę kosmiczny talent poparty niesamowicie ciężką pracą, dlatego strasznie się cieszę, że wraca do F1.

Oczywiście zaraz zaczną gadać; że to tylko pay-driver, że państwowy koncern wywala miliony i to jeszcze na "emeryta", bo przecież mogliby stworzyć jakąś kadrę dla młodych, że to się nie kalkuluje, że Williams zamyka tyły i nic z tego nie będzie...

... i niech sobie gadają, choć dla mnie to po prostu pierd*lą! Dzisiaj za mało którym kierowcą nie idą pieniądze. Jakby się uprzeć, to nawet o Fernando Alonso można powiedzieć pay-driver, bo przecież przechodząc kilka lat temu do Ferrari pociągnął za sobą miliony z Santandera itd. Sęk w tym, że Robert poza budżetem przynosi ze sobą ogromny - i tutaj ja nie mam wątpliwości - talent i umiejętności.

Także Orlen, który podobno w przyszłym roku wyłoży na ten cel 40 milionów złotych, z pewnością może liczyć na wysoki zwrot z inwestycji. Żaden inny polski kierowca czy zawodnik nie ma takiego statusu i nie cieszy się takim zainteresowaniem. I to nie jest moje widzimisię, tylko liczby, które też zawsze mnie fascynowały i którymi zajmuję się w ramach Media4Racing. Ekwiwalent reklamowy jaki generuje Robert Kubica bije na głowę całą resztę polskiego motorsportu razem wziętą. Kropka.

Jak widzicie dałem się ponieść fali emocji związanych z dzisiejszym newsem, ale zwyczajnie się cieszę, że ten gość stawia kropkę nad i, i wraca na swoje miejsce. Mam nadzieję, że inżynierowie Williamsa ogarną furę i Robert zafunduje nam jeszcze masę sportowych wspomnień!
 
 
wierzba 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 3637
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2018-11-29   

"Artykuł z Autosportu-rewelacja

CYTAT
Kubica’s return proves he’d have been F1 world champion
Robert Kubica's journey back to Formula 1 will be completed when he lines up for the 2019 Australian Grand Prix. It's been a phenomenally hard journey back for the Polish driver - but that determination proves he had exactly what it takes to succeed.
Regardless of how Robert Kubica fares on his Formula 1 return with Williams in 2019, he will likely always be regarded as a world champion who should have been but never was.
With most drivers, you have to caveat such a statement. In particular, there's the question of how they would stand up mentally to the intensity of a season-long fight for supremacy, for many great 'talents' have crumbled under such pressure. It takes a special mindset to thrive consistently in elite sport, and that can only be tested in battle.
But in the case of Kubica, we can now say definitively that he would have been world champion. That's assuming he would have made it into a title-worthy car, which is a likely given he was destined to move to Ferrari in 2012.
Why so sure? Simply because of the nature of his return. If he can come back to compete at the top level from the dark years of surgery, slow and painful recovery and the apparent loss of his dream, then standing up to an F1 title fight would have been no problem.
It's easy to talk about returns from injury as if they are all equal. But there are many different types of injury and the challenge of recovery also varies dramatically. It's too easy to underestimate what happened to Kubica and the ongoing effects he will carry for the rest of his life, and consequently not recognise just what it's taken to get this far.
The details of his accident are horrific. After sliding into a barrier on a right-hand turn during the Ronde di Andora rally in February 2011, the left side of his Skoda Fabia ran along it, pushing one length of it back and exposing the leading edge of the next segment. This pierced the engine compartment and went into the car, inflicting serious injuries on Kubica.
The details don't make pleasant reading: a sub-amputation of the right forearm, a double fracture of the radius and ulna, a compound fracture of the right elbow and shoulder, a new fracture of the right humerus (previously broken in a road crash in 2003), multiple-fragmented fractures to the right shinbone and fibula, cut tendon in the right knee.
By all accounts it led to significant blood loss at the scene as it took over an hour to get to him and extract him from the Skoda. A sub-amputation refers to an injury in which outright amputation is a possible outcome and says much about the nature of the damage he suffered from the barrier penetrating the car.
The possibility of amputating the hand was quickly ruled out after a seven-hour operation - starting that afternoon - focused on reattaching the blood supply to the hand. But that was just the start of a long process of repair and rehabilitation.
"The patient arrived here presenting an extremely complex trauma, with lesions at several levels," said hand specialist Dr Igor Rossello, who assisted in the surgery. "Our first priority was to keep the limb alive, and this is a goal we have reached. The hand is warm, vascularised and is not swollen.
"The second part of the operation was reconstructing the anatomy of the limb, since the tendons were completely severed. Then we moved on to padding the nerve lesions and we managed to recuperate the two main nerves of the hand, which were severed too."
Kubica achieved the remarkable feat of getting an outing for the factory Citroen team at the end of his first full year in rallying
What Kubica suffered were life-changing injuries, meaning he has had to readapt to life as a left-hander, with his right arm restricted in function. As he puts it, he now drives a car "70% left-handed", although as he has pointed out there are many other aspects of day-to-day life that have had a greater impact on him.
There is no need to rake over the full details of his recovery, but it's important to understand just how serious the starting point was and the resulting damage to the right hand and arm. Repeated surgeries and a long, slow recovery inevitably take a toll and yet throughout all that Kubica has retained an indefatigable determination to compete.
You wouldn't blame him for never wanting to see another rally car after his accident, but what happened next proves his fortitude. On September 9 2012, 19 months after the crash, Kubica returned to competition in the Ronde Gomitolo di Lana rally. He won, of course, and even though it was a minor event it was a significant landmark moment. It started what he called the 'more active phase' of his recovery.
He went on to contest a full season of the World Rally Championship in 2013, winning the WRC2 category before embarking on two full seasons in the top class. What's more, he achieved the remarkable feat of getting an outing for the factory Citroen team at the end of his first full year in rallying (albeit resulting in him rolling a couple of times on Rally GB).
He showed serious pace, but inevitably the very specialised skills of rallying, which he had to learn on the fly, meant his results weren't as good as they would have been were he a purebred rally driver. But you can say exactly the same thing about Kimi Raikkonen. So it's understandable that, having running out of backing after the 2016 Monte Carlo Rally, Kubica set his sights on a return to circuit racing.
This was no easy matter. In 2014, Autosport had the chance to spend an afternoon with Kubica in Tuscany as part of a magazine cover feature, during which he spoke revealingly about the effect that potentially visiting a race meeting, or even driving on track out of competition, had on him.
"Last year I was competing in a German rally and tested on Friday, but there was a DTM race at the Nurburgring and I had a plan to go to the paddock to see the race," said Kubica. "I even called Toto [Wolff, Mercedes boss], to ask if I could come.
"On the Sunday morning, I left Trier and I started feeling 'I should go, I should not go'. Every time I had driven before - I had tested a few GT cars on circuits - I enjoyed it but in the evening after driving it was painful.
"Memories were coming back and it was not a nice time. I didn't want this, I wanted to keep my mind busy, try to feel well and have fun. Driving on a circuit gave me fun, but gave me a strange feeling in my stomach.
"I went to the Nurburgring, but half an hour before, or even less, when I started driving around the area and saw the restaurants, memories came back and I texted Toto and asked to meet at his hotel. It was next to the circuit and I was stuck in traffic around the circuit and there was AutoGP starting very early. When I heard the sound as I met Toto in the hotel for breakfast then came back to Trier, I suddenly got a feeling that I didn't like."
This hints at just how big an impact the situation had on Kubica. He knew how good he was, that he was a driver who should have been fighting for world titles with old rivals Nico Rosberg and Lewis Hamilton, but even the most distant exposure to racing had a clear impact on him mentally.
Who knows how deeply he was effected by a combination of that, the pain of recovery and the struggle to find somewhere to direct his energies? After all, Kubica, more than most drivers, lives and breathes motorsport.
Whatever happens, even to compete and do a solid job at this level is a remarkable achievement. To do more than that will be very difficult
After that interview in 2014, it seemed clear any chance of him racing an F1 car again had vanished. But there was an inkling of hope that with more surgeries and more work it could be possible, for at that time he'd driven the Mercedes simulator and felt confident he could lap a straightforward circuit, but not one requiring excessive steering input owing to the lack of flexibility in his right arm. Many would have given up and accepted their lot rather than putting themselves through what would be needed to race in F1 again.
Simulator work turned into a racing return, finally, in March 2016, contesting the Mugello 12 Hours. He'd already turned down an offer to race for Mercedes in the DTM in '13, but at this point the germ of an idea that an F1 return might be possible was growing.
Last year, Renault offered him the chance to test and things accelerated from there, but after getting to the brink of the 2017 Williams drive, he missed out at the last minute thanks to Sergey Sirotkin's performance in the Abu Dhabi test - combined, of course, with SMP backing. Another setback.
A season spent as Williams test driver, during which he played an active role in the team, seemed to be as good as it would get. A couple of months ago, a race seat appeared to be desperately unlikely and a move to Ferrari as simulator driver was on the cards, but then things changed, a budget reckoned to be around €12million was raised and he was in. So, after all that work, missing out a year earlier, he still had the determination to raise a substantial sum of money.
Over a period of seven years, Kubica has watched his career be savagely ripped away from him, had to go through the pain, discomfort and psychological stress of multiple surgeries, changed the way he lives his life and still go through what a rookie might do to get into F1. Time and time again, he's faced the choice to accept his lot or to take the tougher road - and every time he's gone the hard way. A Williams drive is his reward for phenomenal persistence.
Now Kubica is back, he can only be judged on his performance. He's shown time and time again that he can drive a Formula 1 car very well, at a decent pace - so set aside any doubts about that. But this is elite sport, and in this company you can be very good indeed but still look average. This is exactly the challenge that motivates a character like him.
While his incredible recovery and rehabilitation is an important part of Kubica's story, we now have to park that and judge him on his own merits. But what we can be sure of is the same grit and determination that should have made him world champion and that has allowed him to make this unlikeliest of comebacks will be a big advantage.
Whatever happens, even to compete and do a solid job at this level is a remarkable achievement. To do more than that will be very difficult.
But this is Robert Kubica - a man capable of doing the impossible."
 
 
Pit 
Piotr aka Limon


Auto: FK8R
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 10097
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-29   

oba teksty świetne, ja dorzucę:

 
 
nikesonmyfeet


Auto: Civic EG
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 508
Skąd: Waw
  Wysłany: 2018-11-29   



1:40 :mrgreen:
 
 
Johnson 


Auto: Cooper S R53 '06
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 480
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-30   

Limon, ale że guziki w innych miejscach? :->
 
 
Yaca 
BlackCartel.pl


Auto: FK2R, AP1-GT, EVO9MR
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 2636
Skąd: Mielec
Wysłany: 2018-12-02   

wierzba dobre artykuły!

ktoś z Was kupił już bilet na Hungaro ? planuje lecieć na cały weekend i mam zagwozdkę którą trybunę wybrać... ktoś ma już jakieś doświadczenia ? polce ktoś jakieś zakwaterowanie ?
_________________
"if u think Ur in a total control of a car u ain't drive it fast enough!! "
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna