Lotnicze korzenie Próżno jednak szukać marki Subaru w statystykach japońskich producentów motoryzacyjnych. Kryje się ona bowiem pod nazwą macierzystego koncernu Fuji Heavy Industries, który jest potęgą w dziedzinie technologii transportu i jednym z największych światowych producentów lokomotyw, maszyn budowlanych i pomp wodnych. Wytwarza też samoloty.
Właśnie w należących do Fuji zakładach lotniczych Chikohei Nakajima powstał w 1957 roku pierwszy samochód Subaru. Obecnie roczna produkcja aut osobowych tej marki przekracza nieco 300 tysięcy, zaś pojazdów użytkowych - około 130 tysięcy. Jak na warunki japońskie to niezbyt wiele.
Menedżerowie Fuji uważają jednak zapewne, że liczy się nie ilość, lecz jakość. Modele Impreza, Legacy i Forester odznaczają się nie tylko starannym wykonaniem, godnym marki o lotniczym rodowodzie, ale też specyficzną konstrukcją silnika, z tzw. przeciwsobnym ułożeniem cylindrów oraz stałym napędem na wszystkie koła.
Prekursor
Na samym szczycie oferty Subaru znajduje się Legacy Outback. Gdy wprowadzono go do produkcji w roku 1996, był pionierem nowej klasy samochodów określanych dziś jako SUW (Sports Utility Wagon), czyli - w dowolnym przekładzie - rekreacyjne kombi. Dopiero później powstały jego europejskie repliki: Volvo Cross Country i Audi Allroad. Obecnie na rynek europejski, w tym także polski, wprowadzana jest najmocniejsza i najbardziej luksusowa wersja Outbacka, nosząca oznaczenie H6 3.0.
SUW Subaru Outback łączy w sobie cechy klasycznego, dużego kombi i luksusowego samochodu terenowego. Ma szesnastocalowe koła i pokaźny, 20-centymetrowy prześwit, który dzięki układowi samopoziomującemu nie zmienia się pod wpływem obciążenia. Ma też stały napęd na obie osie przenoszony z silnika poprzez elektronicznie sterowaną automatyczną skrzynię biegów o czterech przełożeniach. W normalnych warunkach koła tylne przejmują 55 procent siły, ale w miarę potrzeby elektronika sterująca międzyosiowym mechanizmem różnicowym może proporcje zmieniać od zera do 100 proc.
Zarazem jednak dzięki 265-centymetrowemu rozstawowi osi i niemal 470 cm długości całkowitej Outback dorównuje przestronnością wnętrza luksusowym autom uniwersalnym, takim jak Renault Laguna Break, czy Opel Omega Caravan. Nie ustępuje im też pod względem wyposażenia. Obok bowiem tego wszystkiego, co jest w podobnych autach naturalne, jak cztery airbagi, automatyczna klimatyzacja, skórzana tapicerka, elektrycznie regulowany fotel kierowcy czy wysokiej klasy radioodtwarzacz kaset i płyt CD, Subaru Outback ma w standardzie m.in. układ stabilizacyjny VDC, który nie tylko - jak inne systemy typu ESP - przyhamowuje poszczególne koła, ale także samoczynnie dostosowuje do sytuacji moment obrotowy silnika i rozdział momentu obrotowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum