Silnik, którego cylindry położone są płasko naprzeciwko siebie, określa się jako silnik typu Boxer. Ten rodzaj konstrukcji gwarantuje doskonale cichą pracę, najwyższą niezawodność, oraz nisko położony punkt ciężkości pojazdu, a tym samym jego optymalne zachowanie się podczas jazdy.
Subaru i silnik Boxer po prostu do siebie należą. Dlaczego producent samochodów, jakim jest Subaru, decyduje się na to, by w konstrukcji pojazdów konsekwentnie robić niektóre rzeczy inaczej? Odpowiedź jest prosta: w Subaru nie szuka się najtańszych, ale najlepszych sposobów budowania dobrych samochodów. Dlatego zdecydowano się w Subaru na koncepcję silnika, jaki dzisiaj można znaleźć tylko w najbardziej ekskluzywnych niemieckich samochodach sportowych. Zasada silnika typu Boxer wywodzi się właściwie z lotnictwa, tam bowiem potrzebne są jednostki napędowe, które pracują bardzo wydajnie, spokojnie i niezawodnie. Także i poprzez ten związek z lotnictwem zastosowanie silnika Boxer w samochodach Subaru ma już długą tradycję. Po raz pierwszy zastosowano ten silnik w Subaru 1000 w roku 1965.
Obecnie silniki Boxer znaleźć można w prawie wszystkich modelach Subaru. Ich paleta sięga od 92 kW (125 KM) do 195 kW (265 KM) z turbodoładowaniem. Zalety tego silnika są oczywiste: przeciwległe przyporządkowanie cylindrów przyczynia się do zmiennego znoszenia się sił powstających przy ruchu tłoków. Skutkiem tego otrzymujemy silnik pracujący miękko jak jedwab, wytwarzający bardzo słabe wibracje. Być może jeszcze ważniejszy w silniku Boxer jest fakt, że położony jest bardzo nisko, a dzięki dwóm rzędom jednakowo ciężkich cylindrów jest bardzo dobrze wyważony. Dzięki temu uzyskuje się bardzo nisko położony punkt ciężkości oraz symetryczną koncepcje napędu. Wszystkie te zalety polepszają zachowanie się samochodów Subaru podczas jazdy. Z jednaj strony poruszają się cicho i elegancko, a z drugiej silnik Boxer w połączeniu z napędem na wszystkie koła zapewnia optymalny i wyważony sposób jazdy. I chociaż produkcja takich silników jest dla Subaru nieco droższa (wskutek dwóch osobnych rzędów cylindrów konieczna jest znacznie większa ilość części, niż w tradycyjnych silnikach szeregowych), to niezaprzeczalne zalety tej koncepcji są tego warte.
Zasada działania silnika Boxer ma wiele zalet.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum