Auto: MX-5 NB
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 165 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-29 Swift Sport - Od czego zacząć?
Witam
W weekend zakupiłem SSS 08' no i generalnie chciałbym coś w nim zmienić w miarę niskim nakładem środków i na dobrą sprawę nie wiem od czego zacząć, aby uzyskać jakikolwiek przyrost mocy, albo chociaż dynamiki.
z informacji które wyciągałem z internetu przez miesiące nie da się dużo zrozumieć, bo jeżeli już są wykresy podane jakiś modyfikacji to nigdy nie dotyczą SSS, pozwólcie więc, że skonfrontuje to co wyczytałem z faktami które mam nadzieje mi podacie.
- Czy zmiana filtra powietrza na jakiś dobry podnosi moc, dobry mam na myśli APEX'i / HKS / Blitz / RRP ? W wykresach w necie są dane, że podnosza nawet do 15BHP, w testach porównawczych wychodziło, że 13-14KM, ale nie na Swifcie...czy na nim byłaby jakaś różnica czy tylko delikatna różnica w dźwięku i to wszystko?
- Czy i jak zmieniać ECU ew. jego nastawy? Ludzie bawią się w odsyłanie go gdzieś do Japonii, kupowanie Piggybacków itd, podobno też jakieś przyrosty mocy z tego są, na wykresach nawet nie takie małe. Czy ma to sens, od czego zacząć ?
- Układ wydechowy, kanały wylotowe z silnika itd - czy tutaj też można uzyskać przyrost mocy? Czy da się akurat sprawę tych "rur" ogarnąć u jakiegoś mistrza magika spawalnictwa który zrobi mi śliczny 4-2-1 "manifold" oraz resztę rur, czy do tego jest potrzebna magiczna wiedza?
- Czy miał ktoś styczność z Throttle Controllerem Blitz'a, czy czuć różnicę podczas używania tego? Z filmików z youtuba ciężko cokolwiek wywnioskować oprócz tego, że ładnie podbija obroty.
- Czy da się uzyskać jeszcze w jakiś inny prosty sposób przyrost mocy kosztem czystości spalin/spalania czy koniec końców wniosek jest jedny - turbo/kompresor, albo to wszystko to zabawa niewarta świeczki ?
Pozdrawiam
Auto: hondon
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 2019 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-29
Quit napisał/a:
Od czego zacząć?
zacznij od zapoznania się z zasadą pracy silnika spalinowego.
Quit napisał/a:
Czy zmiana filtra powietrza na jakiś dobry podnosi moc
zwykle tak, ale przyrosty mogą być różne nawet w pozornie identycznych egzemplarzach tego samego modelu samochodu (różny stopień zużycia samochodu). Zmień filtr, zobacz co się stanie.
Quit napisał/a:
Czy i jak zmieniać ECU ew. jego nastawy?
Odpowiednio dla danego samochodu. Nie znam się na swiftach, poszukaj metod, porównaj wybierz...
Quit napisał/a:
Układ wydechowy, kanały wylotowe z silnika itd - czy tutaj też można uzyskać przyrost mocy?
znajomość zasad pracy silnika wiele wyjaśnia. Może, ale nie musi. Wydech powinien być dopasowany do tego w jakim zakresie obrotów ma pracować. Poczytaj o kolektorach wydechowych i średnicach wydechu. Poszukaj przykładowych swiftów z różnymi wydechami i porównaj ich parametry.
Quit napisał/a:
Czy miał ktoś styczność z Throttle Controllerem Blitz'a, czy czuć różnicę podczas używania tego?
Poszukaj informacji poza youtubem
Quit napisał/a:
Czy da się uzyskać jeszcze w jakiś inny prosty sposób przyrost mocy
Wszystko zależy od budżetu, zwykle na początek warto zrobić dolot wydech, poprawić zawieszenie i hamulce
_________________ イエティ
gregoryfm
Auto: Honda Civic V Hb
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 12 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-29
nie wiem czy w swifcie dużo zrobisz, komputer pewnie by coś dał. pracuje w serwisie suzuki i rzadko ktoś coś robi z tym samochodem. koszty są dość spore jak już coś
gregoryfm
Auto: Honda Civic V Hb
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 12 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-29
a co do turbo i kompresora w usa są i lata to całkiem dobrze ale cena jest spora i tam są w innych silnikach z tego co pamiętam 2.0 tyle że koszty są na prawdę spore
Auto: MX-5 NB
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 165 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-29
Szkoda, że wszystko wiążę się z ogromnym kosztem.
zmiana ECU czy cokolwiek w tej materii - nikt nie ma jednoznacznego info na necie, zeeeero.
turbo/kompresor - 20k PLN to można myśleć.
inne zmiany - zero informacji konkretnych co do przyrostu mocy.
Szkoda, raz, że o Switach nie ma za dużo info w ogóle, a 2, że baza nie najgorsza, bo w miarę lekka buda + wzmocniony motor, fajny do zabawy N/A, ew. N/A+Kompresor, ale nikt tego nie tyka.
Auto: MX-5 NB
Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 165 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-03-30
Wojnę wywołałbym, może chociaż z rok odczekam Type-Ry stanieją i takie tam
będę szukał jakiś gadżetów wystawianych za bezcen na forach i ebayach.
Generalnie nie muli żeby nie było, tylko szkoda, że po 150km/h już tylko buczy więcej niż przyśpiesza
gregoryfm
Auto: Honda Civic V Hb
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 12 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-31
takie AUTKO ale pierwsze dwa biegi są całkiem jeżdziłem i do 140 się zbiera bardzo fajnie ale to nie honda xD. jak na suzuki to i tak sporo jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum