Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 9054 Skąd: ____________________
Wysłany: 2007-07-27 Isuzu Piazza / Impulse
Zaciekawił mnie ten samochód więc postanowiłem dowiedziec sie o nim troche więcej
Isuzu Piazza (w Ameryce Isuzu Impulse) jest to 3-drzwiowy hatchback produkowany w latach 1981-1992.
Występował w dwóch generacjach:
1st gen (1981-1989, w Kanadzie do '93)
Pierwsze modele trafiły w Japonii na sprzedaż pod koniec 1981 roku. Wszystkie modele tej generacji miały napęd na tył (RWD). Były dostępne z silnikiem 2.0 SOHC I4 o mocy 120hp lub z 2.0 DOHC I4 o mocy 135hp; skrzynia manualna 5-biegowa lub autoamatyczna 4-biegowa. W 1985r. wypuszczono model z jednostką turbodoładowaną (SOHC I4 o mocy 180hp), a nieuturbione (NA/Naturally Aspirated) DOHC zostały wycofane. Oferowane były z trzema zestawami zawieszenia: standard, Irmscher oraz Lotus.
Na rynek amerykański trafił w 1983r. jako Isuzu Impulse. Modele z '83 i '84 oferowane były tylko z silnikiem 2.0 SOHC I4 o mocy 90hp. Model turbodoładowany został wprowadzony w 1985r. z silnikiem 2.0 SOHC I4 z mocą 140hp. Model '88 miał kilka zmian, m.in. większy tylny spojler czy też zmienione przednie lampy. 2-litrowa nieuturbiona jednostka została zastąpiona silnikiem 2.3 SOHC I4 o mocy 110hp (silnik ten oferowany był tylko na rynku amerykańskim).
W 1988r. wszystkie Impulsy otrzymały zawieszenie od Lotus'a (Lotus-tuned suspension).
W Europie i Australii były sprzedawane jako Piazza. W Europie zostały wprowadzone w 1985 roku, zaś w Australii dopiero w 1986r (tutaj oferowano tylko modele uturbione).
2nd gen (1990-1992)
Model '90 oferowany był tylko z napędem FWD i z silnikiem 1.6 DOHC I4 o mocy 130hp. W '91 wprowadzono model turbodoładowany z napędem na wszystkie koła (AWD). w '91 wprowadzono również model 'wagonback' z nieuturbionym silnikiem o poj. 1.6L. W 1992 zaprzestano wypuszczać jednostki uturbione, zastąpiły je silniki 1.8 o mocy 140hp. W '92 obie wersje nadwoziowe były kontynuowane, lecz niewiele modeli już wyprodukowano.
Modele z napędem na przód ważyły 1094 kg, a te z napędem na wszystkie koła 1239 kg; turbodoładowany silnik i napęd AWD był znakomitym połączeniem.
Wszystkie Impulsy tej generacji posiadały zawieszenie modyfikowane przez Lotus'a.
Na rynek Kanadyjski były podobne modele z mniej ważnymi zmianami, sprzedawano modele '90 i '91, nie było tu modelu '92.
W 1993r. był model sprzedawany jako Asüna Sunfire, oferowany tylko w wersji nadwoziowej hatchback i z silnikem o pojemności 1.8L.
Na rynku japońskim były sprzedawane jako Piazza od 1991 do 1992, tutaj oferowane były tylko z silnikiem o poj. 1.8 oraz z napędem na przód. Wszystkie Piazzy tej generacji również miały zawieszenie zmodyfikowane przez Lotus'a.
Pierwsze co rzuca się w gały to ten strasznie długi przód! Auto całkiem, całkie, choć królową piękności nie jest! Na jednej fotce przypomnia mi z przodu Mustanga, a czsem też Saba!
Auto: BMW F15 X5 / Audi Q7 II / 911
Dołączył: 08 Sty 2007 Posty: 4312 Skąd: Gdańsk / Bydgoszcz
Wysłany: 2007-07-27
Bez kitu , te zdjecie bordowego na pierwszy rzut oka przypomina Mustnag . Czy ciekawe autko? Moze troche, ale jednak mi sie raczej nie podoba. Wnetrze niestety tez z d..y.
niegrzeczna
Dołączyła: 18 Sie 2010 Posty: 244 Skąd: pl
Wysłany: 2010-09-19
no no, pogratulować wytropienia ciekawej zdobyczy widzę, sporo skojarzeń wobec niego, z którymi się zresztą zgodzę, choć mnie w pierwszej chwili corrado przyszło na myśl, ale może to wina mojej słabości do korków... bryła fajna, klasyczna, ale dynamiczna. no i długa maska, i like it. autko ma polot, a już po modach...mniam
A autko samo w sobie bardzo git. Mega oryginalne. Ale to coś dookoła kierownicy kosmiczne i jednocześnie jedyny element który mi się ani trochę nie podoba
Auto: Honda VFR 800
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 48 Skąd: z Krabowej Chaty
Wysłany: 2010-09-19
Jak dla mnie genialny i właśnie znalazł się na mej prywatnej wantliście. Uwielbiam bezsensowne samochody, które w swoich czasach były znienawidzone przez większość-ten, choć taki nie jest, ze względu na oryginalność byłby cudownym ukoronowaniem kolekcji.
Instrumentarium przy kierownicy niczym w starych Citroena, przezayebista sprawa. I'm in love.
niegrzeczna
Dołączyła: 18 Sie 2010 Posty: 244 Skąd: pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum