Powrót do strony powitalnej.


Poprzedni temat «» Następny temat
Subaru XT Alcyone
Autor Wiadomość
Japoniec 
:) The champ is here


Auto: Fiat 126p Maluch Trophy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 4060
Skąd: Sopot
Wysłany: 2007-08-15   Subaru XT Alcyone

Subaru XT był autem rewolucyjnym jak na poczatek lat 80 tych. Sprzedawany w kilku wersjach XT, XT6 oraz Alcyone w latach 1985-91 byly sportowymi coupe o niesamowitym jak na tamte czasy designe. Model Xt byl sprzedawany na nowa zelandie oraz australie zaś modele Vortex i XT6 na Ameryke oraz Europe. Model alcyone byl sprzedawany jedynie na rynek Japonski. Auto w zaleznosci od roku produkcji miało naped na obie lub jedną oś.
Alcyone to nazwa najasniejszej gwiazdy w plejadzie gwiazd z logo subaru.


Przełom w dziedzinie aerodynamiki samochodowej.

Wszystkie elementy nadwozia tego auta zostaly opracowane w celu jak najmniejszego oporu wiatru. Kazdy element , zderzaki , szyby , spojlery , nawet chlapacze oraz kolpaki byly opracowane w celu redukcji oporow wiatru. Wspolczynnik dla tego subaru wynosi 0,29.

Kokpit w stylu myśliwca


Poniewaz lata 80 to szał na filmy SF oraz wszelkie innowacje techniczne o normalnych rozwiazaniach w subaru XT mowy byc nie moglo.
Stad kierowca ma do dyspozycji kierownice o regulacji teleskopowej , rekojesc zmiany biegow w kształcie Joystica zupelnie jak w myśliwcu , szereg przyciskow rodem z mysliwca lub statku kosmicznego , wyswietlacze LCD w wersjach Turbo przekazujace dane o wszystkich parametrach silnika auta.


XT posiadał wiele innowacji technicznych jak na tak małe auto dość niespotykanych.
Mamy tu wiec silnik sterowany elektronicznie , elektronika sterowala rowniez zawieszenie ( regulacja wysokosci ) , napedy . Auto posiadalo komputer pokladowy oraz szereg innych udogodnien.



Model 1985 XT miał dwa silniki :

* EA82: 1781 cc H4 producing 97 hp (72 kW) at 5200 rpm and 103 ft·lbf (140 Nm) at 3200 rpm (9.5:1 stopien spręzania )
* EA82T: 1781 cc turbocharged H4 producing 112 hp (83 kW) at 4800 rpm and 143 ft·lbf (194 Nm) at 2800 rpm (7.5:1 stopien spręzania ) (czasem pojawia sie 7.7:1.) Na europe model XT miał wzmocniony do 136 koni silnik



Opcjonalne wyposazenie :

* Retractable door-handle flaps
* Single front wiper blade
* Steering wheel with a single vertical and a single horizontal spoke
* Pistol-grip shifter
* an ECU for engine and transmission management
* Steering wheel with both tilt and reach/depth adjustment
* Instrument cluster that tilted with the steering wheel

Furthermore, some models were equipped with additional features:

* Digital instrument cluster that tilted with the steering wheel
* Headlight Washers
* Trip computer with range/fuel management facilities
* Pneumatic suspension with height control
* Push-button four wheel drive (later changed to all wheel drive)
* Hill holder brake system, prevented rolling on hills in the manual transmission version.
















troche filmow.

Subaru XT Turbo Digidash

http://www.youtube.com/watch?v=R9qxLK6v7_k

Subaru XT Turbo Inside and Out

http://www.youtube.com/watch?v=_oQA2kXQPyA
_________________
Zaburzenia Narcystyczne
Idiolatria

Od lat bawią mnie do łez.
 
 
se7en 
Mein Kampf


Auto: Niebiańskie
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 1256
Skąd: Kattowitz
Wysłany: 2007-08-15   

po ile te autka obecnie chodzą $$$ ?
_________________
 
 
 
Deox 
Administrator


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 6317
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2007-08-15   

W latach produkcji tego auta uznawano je pewnie za super nowoczesne, wręcz kosmiczne. Mi się podoba ten samochód. :)
 
 
 
Krychu 
Król Spamu


Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 9054
Skąd: ____________________
Wysłany: 2007-08-15   

mi też sie podoba ten model, jest taki inny :-D
_________________
 
 
Japoniec 
:) The champ is here


Auto: Fiat 126p Maluch Trophy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 4060
Skąd: Sopot
Wysłany: 2007-08-15   

Obecnie XT nie sa drogie tyle ze malo ich jest.


Pamietam jak wsiadlem pierwszy raz do tego auta ustawilem kierownice i zobaczylem ze rusza sie wraz z zegarami potem zawieszenie w gore troche szok przezylem heh
_________________
Zaburzenia Narcystyczne
Idiolatria

Od lat bawią mnie do łez.
 
 
huzar105 

Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 177
Skąd: ...
Wysłany: 2007-08-15   

Auto na żywo robi naprawde dobre wrażenie! Stare subaru są dość tanie, tylko trzeba mieć szczęście żeby nie trafić na zakatowany model... W innym wypadku trzeba się naprawde na tym znać ;-) Co w naszym kraju jest mało spotykane :P
 
 
Matey 
Fan Wódki


Auto: 147 JTDM
Dołączył: 08 Mar 2007
Posty: 4382
Skąd: JDM Option
Wysłany: 2007-08-15   

Dosc nowoczesna sylwetka jak na tamte czasy i wnetrze tak samo :)
_________________
マテイ || JDM Bania Squad
 
 
 
Cino 


Auto: BMW F15 X5 / Audi Q7 II / 911
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4312
Skąd: Gdańsk / Bydgoszcz
Wysłany: 2007-08-15   

Nigdy wczesniej nie slyszalem o tym aucie. Ty to Japo zawsze cos wynajdziesz :mrgreen:

A auto wg mnie kosmos :shock:
_________________
 
 
 
Lemiech 

Auto: Subaru XT Vortex
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 2
Skąd: Józefów / Warszawa
Wysłany: 2007-09-30   

Zapomniano dodać ,że klamki są gładkie tak aby powietrze nie wpadało do środka i nie powodowało zawirować. Kto nie wsiada pierwszy raz zawsze ma kłopot jak się podnosi klamkę.
 
 
Krychu 
Król Spamu


Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 9054
Skąd: ____________________
Wysłany: 2007-10-01   

Lemiech napisał/a:
Kto nie wsiada pierwszy raz zawsze ma kłopot jak się podnosi klamkę.

chyba raczej jak ktos wsiada pierwszy raz to ma problem :-P
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel // modified v.0.2 by warna