Otworzyłem ten topik, bo jestem ciekaw jakie są koszta i przyrosty po zainstalowaniu takiego kompresora i nie chce robic u Japońca OT!
Napisałeś Wise, że taki kompresor do SOHC to koszt 4,5 K u Wojtreka! Jakich przyrostów można sie spodziewać przy seryjnym doładowaniu i czy jeśli będzie seryjne, to już nic więcej nie potrzebuje i kompresor czeka już tylko na montarz??
Niestety nie wiem jak to wygląda przy SOHC ale przy B16 na doładowaniu 10 psi (0.68 bara) gdzie standardowo jest 6 psi (0.4bara) moc wynosi ok. 220KM i 220Nm czyli 60KM i ok 60NM.
Przy 6 pis jest to 195KM i 190Nm.
Myślę, że przy SOHC będzie podobnie. Należy dodać, że kompresor jest dużo bardziej bezpieczny dla silnika niż turbo, gdyż moc w nim jest rozwijana linowo (wykres mocy i momentu wygląda tak samo jak w seryjnym silniku, ale ma większe wartości), nie ma takiego nagłego kopa jak przy turbo tylko silnik łagodnie rozwija moc od samego dołu. Instalacja samego kompresora nie jest inwazyjna, nie trzeba nić ciąć, itp. Jeżeli ci się znudzi to możesz powrócić do serii.
Sam kompresor jest ma gwarancje, że wytrzyma a przynajmniej 100 tyś mil.
dokładna cena to $1,995.00 ale spoko, bo wczoraj dolar był po 2,8 czyli daje nam to kwote około 5,6 tysiąca złotych plus transport i jeszcze modlimy się, aby celnik nie dowalił taryfikatora. jak sobie to podliczymy, to suma wyjdzie prawie taka, co dobre turbo, ale ja bym wolał kompresor.
A jak wygląda sprawa spalania po zamontowaniu kompresora ? Bardzo idzie w góre ? Chodzi o spalanie w mieście przy normalnej (spokojnej) jeździe ? I ile trzeba mieć worków kasy na taką zabawę i co jeszcze potrzeba ? wtryski , IC , strojenie ?
A wieć spalanie max 1 litr do góry ze wzgledu duże przyorsty mocy i momentu od samego dołu (wykreś jak przy NA tyle tylko że liczby dużo wyższe) nie trzba pałować by jechać.
Zalożyć go można na rózne sposoby:
- czyli tak jak przychodzi przy B16A2 moc ok.190KM, zakładamy i jeździmy, nie trzeba stroić.
-druga opcja zakładamy i stroimy np . ubberdata by Wojtrek
-trzecia zwiekszamy doładowanie pop rzez zmianę koła pasowego na wieksze od CRV B20, zakładamy większe wtryski np. 40cc eclipse i stroimy mamy ok220KM oraz 220Nm
trzecia to to samo co w trzeceij oraz dokladamy IC koszt IC ok 3000 tys zł i mamy 250-265KM
Uzywany zestaw JRSC do B16 to ok 1000-1500 $ na ebay.com
Gwarancja na kompresor jest na 100 tyś mil bezawaryjnego działania.
Jak chcecie znać szególy to pytajcie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum